Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Do Naramowic trza ciągnąć z Wilczaka, trasę Połabskiej można lekko wydłużyć na północ, ale bez przesady.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:32, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A mi chodzi, żeby obie trasy zbudować. Chociaż trasa na Naramy przez winogrady, Murawę, pod Lechicką do naramowickiej byłaby bardziej intratna...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:42, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Naramowice z Wilczaka a Murawa zPołabskiej aż do Lechickiej - przy czym ostawić tam pętle na Połabskiej... nie komplikujmy - trasy na pętle powinny być najprostsze...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:07, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale przecież mogą być dwie, tylko że mała ilośc pętli (patrz Starołęka) zepchnie wszystkie linii (dwie z Murawy i dwie z Naramowickiej) na jedną pętle. Ja jestem zwolennikiem wielipętlowości. Smile "10" jak i "4" mogłyby jechać aż do Os.WW. "3" proponuje pchnąć z "9" na Naramowice Smile Połabska niestety na odstawkę...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:23, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
wielopętlowość jest OK, ale chodzi mi o układ taski jak na Junikowie czy Starołece - tak czy siak jadą ta samą trasą od centrum do pętli... jedyną trasą która tak nie am to trasa Hetmańska i Przybyszewskiego, bo to swego rodzaju obwodnica.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:43, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pomyliło mi się z tematem o 52/84 Very Happy Myślałem o ratajach, pisałem o Polabskiej, sorry Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Sob 16:55, 10 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Sob 16:48, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
cos ci się chyba pomyliły tematy Very Happy
przeeeeeeeeeeeeeeeklej...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:54, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Nie zapominajcie że były też plany przedłużenia linii od Połabskiej do PST i dalej do Piątkowskiej. Takie rozwiązanie byłoby idealne dla
PST-ki. W razie jakichś awarii była by trasa alternatywna ( taki łącznik dałby większe pole manewru), wzmocniło by sie PST .I tym sposobem dało by się przedłużyć trasę 10 aż do Sobieskiego a 4 do Piątkowskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:15, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
bez przesady... zbytnio skomplikowane...
to co wjeżdża w Wielkopolską niech jedzie na Piątkowska, to co wjeżdża w Winogrady niech jedzie na Wilczak (naramowice) lub Połabską (Murawa), to co wjeżdża na PeSTke sami wiecie Razz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:18, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Czemu przesada ? Zauwaz że teraz te 3 trasy od centrum są "ślepe" w razie remontu, awarii nie ma tam żadnego pola manewru.
Dodatkowo łącznik przebiegałby przez osiedla więc pasażerowie na pewno by się znaleźli. A po zbudowaniu trasy z Naramowic przedłużamy jeszcze kawałek od Ronda Serbska do Naramowickiej i mamy połączenie Naramowic z Winogradmi , PST , PIatkowską .
I wtedy 10 można było by do Sobieskiego wydłużyć.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:32, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
tak opcja może byc pod jednym warunkiem... bedzie to trasa przedłużająca aktualną obewodnice tramwajową (Hetmańska, Przybyszewskiego) - trasa przez Sołacz (właściwie Niestachów) do Małopolskiej potem na Piątkowską i dalej Solidarności Serbską do Naramowckiej. Przy czym połączenie z PST na sytuacje AWARYJNE jak coś wjeżdża na tą trasę to nich jedzie aż do JIIIS


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:38, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Nie chodziło mi o to co wjeżdża z Centrum na PST tylko o to że nie wszystko z JIIIS musi wjeżdżać do centrum. Smile

A pomysł z obwodnicą dobry Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:58, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ok, tylko wiecie ile takie plany pochłonęłyby kasy? Na razie musimy się skupić na planach projektowanych do ZPORR 1,7 (ten 2007-13). Potem pomyślimy co dalej. Sam proponowałbym jeszcze wydłużyć trasę z Piątkowskiej do Złotego Grosza i dalej do Kurpińskiego i prosto wgłąb Chrobrego pod Zygmunta Starego (w parku zrobić ładną pętelkę).

W sumie pomarzyć ładna rzecz...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:52, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Oczywiście wszystkiego zrobić od razu się nie da ale kawałek po kawałku...

Trasy na Naramowice w ZOPR nie ma ale ten problem będzie narastał z roku na roku w zwiazku z licznymi inwestycjami w tym rejonie
("Projekt Naramowice") ul. Rubież, Boranta, Błażeja. Przedłużenie tam tramwaju było by więc ekonomicznie uzasadnione.
Miasto będzie musiało podjąc decyzję czy opłaca się bardziej uruchamiać coraz więcej autobusów grzęznących w korkach czy tez zainwestować w tramwaj.
Problemem jest tylko podłączenie nowej trasy do istniejącej sieci. Pierwszy wariant już opisałem to:
Naramowicka - Serbska - Piątkowska (z przesiadką na PST) oraz drugi przez Wilczak. Chociaż wydaje mi się optymalna trasa wzdłuż Szelągowskiej o ile rozwiąęmy problem przejazdu pod wiaduktem kolejowym i poszerzenia Garbar. W tym przypadku tramwaje omijały
by Teatralkę i łączyły by Naramowicę ze Śródką ( 67 skrócony Radojewo - Łokietka) oraz druga linia do centrum przez Solną.
Tak myśle że po trasie na franowo i przedłużeniu do Al. Polskiej trasa ta ma największe szanse na realizację.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:02, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Trasa na Naramowice od Pl.Bernardyńskiego przez Garbary, Szelągowską, Naramowicka do Naramowic jest w ZPORR Smile 51 i 67 wtedy trzebaby połączyć dało by to relację z Sobieskiego (po wybudowaniu Dworca) do Radojewa przez Łużycką.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:22, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Nie wiedziałem że jest . W takim razie to bardzo dobrze . Tylko Garbary są za waskie ( zresztą sa to moje rejony niedaleko rynku)
aby zmieścić samochody i tramwaj Question Najpierw trzeba zbudować ul. Ewangelicką na tyłach gazowni żeby wpuścić tam samochody. Cjoć sam trasę uważam za bardzo dobrą na8) Tylko szkoda że prezy kościele jest trochę ciasno i nie da się pociągnąc az do AWF.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomikat dnia Sob 23:07, 10 Cze 2006, w całości zmieniany 1 raz
Sob 23:00, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wlasnie nie wiem jak oni planują to zrobić, ale poczytać o planach Poznania możesz poczytać tu: http://www.mpkpoznan.fora.pl/viewtopic.php?t=84&start=0


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:05, 10 Cze 2006 Zobacz profil autora
webek
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy

Post
Myślę że powinno się przedłużyć linię 9 i 11 by na północy miasta wjeżdżały w osiedla mieszkaniowe Piątkowa, ewentualnie by pociągnąć je w stronę Suchego Lasu. Teraz kończą trasę zupełnie bez sensu, w środku drogi ;-)
Druga sprawa to połączenie kolei i tramwajów. Pociągiem, zdezelowaną linią Poznań-Wągrowiec jedzie się ze stacji Poznań Karolin do Poznania Głównego 11-12min. Stacja Poznań Karolin jest 15min spacerkiem z Koziegłów. Autobusem tą trasę z przesiadką na PST lub na Śródce pokonuje się w ok 40-45min. Wykonanie kolejowego połączenia z Koziegłowami (łuk w prawo na wioskę ;) ), albo nawet częstsze kursowanie pociągów na tej trasie po jej remoncie (który na szczęście będzie wykonywany w tym roku) może odciążyć zakorkowaną ul. Główną i Gdyńską.
Pozostaje kwestia załatwienia z PKP by bilet komunikacji miejskiej w Poznaniu był ważny w pociągu na trasie do Koziegłów czy Czerwonaka. A przecież i tak przejazdy PKP są dofinansowywane przez urząd marszałkowski (czy jakikolwiek inny). Wszystko da się poprawić i to z niewielkim nakładem kosztów, trzeba tylko chcieć. A w Poznaniu myśli się o 3 ramach a nie o codziennych problemach mieszkańców miasta. Wylotówki z Poznania to największy problem (Obornicka, Gdyńska, Naramowicka) a nie jakieś 3 ramy ;)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:42, 11 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale 3 rama odciąży ruch w centrum i spowoduje, że z Rataj na Piątkowo nie będziesz się pchał Szelągowską tylko gdzieś bokiem... Na razie musimy pomyśleć o wybudowaniu tras, które są zgłoszone do ZPORR 2007-13 i będę to powtarzał do końca świata, a potem musimy pomyśleć o tramperze(pociąg+tramwaj). W międzyczasie należy usprawnić komunikację autubusowa (30% linii do zmian się kwalifikuje), wprowadzić kręgosłup linii expressowych oraz opracowac system nowych busów (+zmian w aktualnych) po uruchomieniu 3 ramy i nowych tras ok.2013 roku.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:07, 11 Cze 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cielawe palny. Smile To wszystko musimy zrobić do 2013??


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:25, 11 Cze 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin