Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Plany rozbudowy sieci tramwajowej
Autor Wiadomość
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Wcale się "2jce" nie dziwię Smile Zemsta bywa słodka

Ale śmieszne, naprawdę.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:25, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dziś WTK nadało,że została zatwierdzona budowa 3 linii tramwajowych:na Franowo [M1],przedłużenie pestki na Morawsko, trasa Ratajczaka.A co z przedłużeniem pestki do dworca PKP??????
Trasa na ul.Ratajczaka już spotkała się z prostestami mieszkańców,którzy uważają,że ta ulica jest i tak już dość ruchliwa i wąska.I praktycznie trasa do nikąd.Ten sam efekt możnaby uzyskać poprzez poprowadzenie któryś z linii ul.Towarową.To już mogli powrócić do koncepcji z przed wielu lat-budowy linii przez ulicę Piekary.Wówczas tramwaj wyjeżdżałby gdzieś na tyłach Starego Browaru,potem umiejętnie wprowadzić w ul.Kościuszki,i wyjazd vis a vis Górnej Wildy.Zyskalibyśmy dojazd do Starego Browaru oraz do nowo powstających biurowców biznesowych.Takie jest moje zdanie.
Pozatym,priorytetowo,powinni się brać do przedłużenia pestki do dworca PKP.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:55, 27 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Piekary to najlepszy pomysł ale zwróć uwagę że trzeba by budować tunel pod Starym Browarem co czyni inwestycję nieopłacalną. Poprowadzenie linii przez Towarową mija sie z celem gdyż spowodowałoby to utrate połączenia Wildy z centrum (27 Grudnia, Św. Marcin). W tej sytuacji pozostaje tylko Ratajczaka.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:13, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No tak;chyba już ten pomysł przepadł Sad Mogli pomyśleć przed budową drugiej części Starego Browaru.Choć kto wie... Wszystko jest do zrobienia.Taka linia byłaby dobrą renomą dla Starego Browaru,gdyż dowoziłaby wielu klientów Idea W każdym razie lepszy pomysł od Ratajczaka.Zresztą gdzieś już czytałem,że będzie prawdopodobnie problem z wykonaniem łuku ze św.Marcina w Ratajczaka poprzez zbyt dużą skrajnię i promień skrętu.Niektóre składy mogą go nie pokonać (tak jak na Rynku Wildeckim-wewnętrzny łuk).No i będzie trzeba jeszcze przebić jedną nitkę torów do 27 grudnia,gdyż przed wielu laty głupki zlikwidowali ruch dwukierunkowy w centrum miasta.Chyba,że powróciliby do ruchu dwukierunkowego na odcinku ul.św.Marcin:Gwarna-Ratajczaka.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:33, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Pomysł na Ratajczaka pochłonie dużo pieniędzy a wiele nie przyniesie. A może nawet pogorszy sprawę. Racje, o wiele lepiej by było, gdyby wydłużono PST do PKP. To by tez przyniosło wielu klientów. A tak jak to Grobelny, spieprza sprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:41, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Na odcinku ul. Św. Marcin od Gwarnej do Ratajczaka drugi tor mógłby spokojnie powstać w miejscu krzajów które rosną tam gdzie kiedyś już był.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:44, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
Poznańczyk
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 05 Sie 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Chyby

Post
Budowa torów na Ratajczaka da bardzo dużo.
1. Skróci dojazd z Wildy do centrum
2. Zniknie ruch ze Strzeleckiej
3. Usprawni się ruch w rejonie Królowej Jadwigi, gdyż wtedy będą przy Półwiejskiej jeździć tylko 3 linie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:38, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Hmmmm... No sprawa dyskusyjna z tym "Ratajczakiem".Uważam,że wogóle błędem była likwidacja ruchu dwukierunkowego w centrum miasta.A jak już koniecznie chcieli wprowadzić obecnie funkcjonujący system,to nie używany tor wystarczyło... pozostawić,zamiast zasadzenia w tym miejscu przysłowiowych krzaków. Razz Wydaje mi się,że lepszym rozwiązaniem byłoby przywrócenie tego odcinka dwukierunkowości,niż ciągnąć na około przez Ratajczaka-27.grudnia-Gwarna.
Skróci czas dojazdu,ale tylko w strone PKS-u w zasadzie... Confused A może już lepiej by było,aby z Ratajczaka zrobić lewoskręt w Krakowską,i tam by był przystanek [koło operetki],z którego do dworca PKS już jest pare kroków.Potem po drodze linia załatwi:Stary Browar,Biznes Centrum,następnie w prawo w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę?
Strzelecka musi zostać dla celów awaryjnych.I wtedy 5,13 i 16[planowana] na Rataje przez Roch.Natomiast proponowaną trasą 2 i 9.I na Półwiejskiej by się przecinały z trasą 6,11,12.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Nie 19:09, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
Sob 17:43, 28 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tomek. napisał:
A może już lepiej by było,aby z Ratajczaka zrobić lewoskręt w Kościuszki,i tam by był przystanek,z którego do dworca PKS już jest pare kroków.Potem po drodze:Stary Browar,Biznes Centrum,następnie w prawo w Półwiejską,i na wprost w Górną Wildę?
Strzelecka musi zostać dla celów awaryjnych.I wtedy 5,13 i 16[planowana] na Rataje przez Roch.Natomiast proponowaną trasą 2 i 9.I na Półwiejskiej by się przecinały z trasą 6,11,12.


Przepraszam,zakradł mi się drobny błąd Razz Ulica,w którą proponuję lewoskręt nosi nazwę Krakowska [ulica pomiędzy hotelem Poznań,Starym Browarem,wieżowcami]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:24, 29 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Tam nie ma miejsca na tory.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:26, 29 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W innych miastach europejskich (np w Pradze,Amsterdamie) linie tramwajowe są poprowadzone jeszcze węższymi uliczkami.A nawet przejeżdżają bramami pod budynkami mieszkalnymi.Zobacz np tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Także tory,przy dobrych chęciach,też tam można zmieścić.Zresztą kiedyś m.im.2 i 9 jeździły deptakiem,a tam jest jeszcze wężej.Ale jeździły.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:59, 29 Paź 2006 Zobacz profil autora
blebloch
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Swarzędz - Poznań/ Śródka

Post
Tory na Krakowskiej ???? już to widzę... nam praktycznie codzinnie w godzinach szczytu jest korek i jeszcze tramwaj?? Tam jest wyjazd ze Starego Browaru i tam jest kocioł starszny... A w Browarze słychać komunikaty w stylu "Wyjazd ze satrego Browaru trwa teraz 25min. za utrudninia przepraszamy"

Ale kiedyś nie było na połwiejskiej Starego Browaru...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:19, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
blebloch napisał:
Ale kiedyś nie było na połwiejskiej Starego Browaru...


I były nawet plany przedłużenia al. Marcinkowskiego na południe i połączenia z obecną ul. Dolna Wilda (ale o tym już pisałem).


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:56, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Najlepiej gdyby w centrum zbudować linie w podziemiu, tak jak to w moim mieście jest. Przez cale centrum jest w podziemi, dopiero za centrum wychodzi na powierzchnie...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:59, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Mrufek
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Piątkowo

Post
Wyłóż fundusze, to zbudujemy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:47, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Najważniejsze jest teraz, żeby zbudowac COKOLWIEK z plnaów jakie zostały zaakceptowane przez Ministerstwo Gospodarki do współfinansowania z UE w latach 2007-13! Cokolwiek co się da należy zbudować, żeby cokolwiek nowego powstało, bo jesli nie to będziemy gnić z takim słabym i niewydolnym systemem jaki mamy przez minimum 20 lat...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:50, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Mrufek
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Piątkowo

Post
Masz rację, dbajmy o to, aby zrealizować plany, które mamy obecnie, a nie patrzeć daleeeeeeko w przyszłość...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:51, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Zauważ że "słaby i nieudolny" system KM jest w pierwszej trójce w kraju Razz Obok Gdyni i Krakowa. Autobusy mamy najlepsze a tramwaje prawie (zaraz po Krakowie).


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:00, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Przeciez nie piszemy o całej KM, tylko o sieci torowisk stanowczo za małej jak na Poznań. Co to jest te 64 km?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:11, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Tamta moja wizja: Zapomniałem dopisać, ze nie do zrealizowania. Pomarzyć można...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:04, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin