Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tramwajowe osie Północ - Południe

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tramwajowe osie Północ - Południe
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie racja, ale potem mamy tak mało połączeń północ-południe, a trasa na Ratajczaka zostanie zbudowana dla jednej linii (9)... Czy jest sens?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:46, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Obiema rękami podpisuję się pod tym, że mamy za mało tras północ - południe! Ale od pokręcenia szóstki i trzynastki ich nie przybędzie. Je, niestety trzeba zbudować... I własciwie wyszukanie możliwości budowy nowych osi N-S powinno być zdecydowanym priorytetem w startegii rozwoju miejskiej komunikacji tramwajowej. A że dla jednej linii? To jeszcze lepiej Smile Nie będzie wzajemnego blokowania się pociągów różnych linii, nie trzeba kombinowac z rozkładami, żeby dwie linie nie jeździły jedna za drugą... same plusy. Tylko trzeba spełnić dwa warunki - dobrać częstotliwość do możliwości przepustowych trasy i kupić taki tabor, żeby pomieścił wszystkich chętnych. Ja mogę czekać nawet 10 minut na tramwaj, to nie jest długo, tylko chcę mieć gwarancję że zmieszczę się do pierwszego, który podjedzie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:19, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zgadzam się, ale w Poznaniu szybko nie powstanie system jedna linia - jedna trasa, a jedna "9", która zbyt mocną linią nie będzie dużo nie pomoże. Trzeba przebudowac cały system układu linii, a nie bardzo widzę jak w tej chwili.

PS.Jakie osie PN-PD widzisz do zbudowania poza instniejącymi i Ratajczaka?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:31, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Od samego początku najbardziej logicznym układem tras były 5,13,16 przez Rocha. Raz że nie po to budowano trasę która niemało koztowała aby teraz wydziwiać i 13 zostawiać przez Strzelecką a dwa ten odcinek będzie dość obciążony więc 2 linie to będzie za mało zwłaszcza w roku akademickim.
Trasa na Rocha powinna dostać 3 linie pełne i tak samo na Jadwigi i Estkowskiego i będziemy mieli rozwiązany problem osi wschód-zachód. Z Ronda Rataje 13 też dojedziemy do centrum a jest jeszcze 74 który też można podjechać w rejon Kazimierza W. Pchanie 13 przez Strzelecką jak dla mnie jest pozbawione logiki. A co blokowania 5,13 przy AWF ... założyć tam bezwzględny priorytet dla tramwajów i będzie ok. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:38, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Zgadzam się, ale w Poznaniu szybko nie powstanie system jedna linia - jedna trasa, a jedna "9", która zbyt mocną linią nie będzie dużo nie pomoże. Trzeba przebudowac cały system układu linii, a nie bardzo widzę jak w tej chwili.

PS.Jakie osie PN-PD widzisz do zbudowania poza instniejącymi i Ratajczaka?


Taki system nigdzie nie powstaje szybko, przekształcić sieć klasycznego tramwaju w coś pośredniego między tramwajem, kolejką miejską i metrem to robota na lata i powinna być podzielona na etapy. Moim zdaniem pierwszym powinno być wydzielenie linii kursującej PST, bo tam infrastruktura jest najbardziej do tego dostosowana - trzeba "tylko" dobudować odcinek przez Dziurę Toruńską do dworca PKP ze stacjami przesiadkowymi i zreorganizować ruch samochodowy na Głogowskiej (budowa "Dolnej Głogowskiej" wzdłuż trorów PKP oraz zwężenie starej i pozostawienie na niej tylko ruchu miejscowego). Już samo to zajęłoby kilka lat. Równolegle powinna działać stała komisja ekspertów powołana przez Radę Miasta, która jeszcze raz "odkurzyła" i rozpatrzyłaby wszystkie projekty, jakie do tej pory powstały - łącznie z takimi wydającymi się nam dziwnymi jak przekop przez Cytadelę, tunel pod Św. Marcinem (ten wydaje się szczególnie ważny w kontekście trasy Franowo - Rocha - Centrum - Jeżyce - Wola (Ławica?) czy cztreopoziomowa Kaponiera.
Ad. Ps. : Widziałbym 4 osie N-S:
I Zachodnia: os. Kopernika - wzdłuż cm. górczyńskiego - Arciszewskiego (projekt) - Reymonta (istniejąca) - Przybyszewskiego (niestety w planach do likwidacji, więc trochę kłóce się z założeniamni obowiązującymi) - Żeromskiego - Niestachowska (niezrealizowany dawny projekt) i połaczenie tego z Trasą Winiarską (którędy - to materiał na dyskusję bo projektów nie ma)
II Centralna A: Górczyn - Sobieskiego (istniejąca, wymaga dobudowania odcinka "kolejowego")
III Centralna B: Dębina (projekt) - Dębiec - 28 Czerwca (wymaga zmiany organizacji ruchu kołowego) - Wierzbięcice (może być bez zmian) - Ratajczaka (projekt gotowy) - 3 Maja (mój pomysł) - pl. Ratajskiego - Młyńska (projekt) - ...i dalej się gubię, bo logicznym byłoby połaczenie tego z projektowaną trasą do Naramowic tylko jak? Przebic się przez Cytadelę to może i nie problem tylko jak się dostać od Solnej do Cytadeli?
IV Prawobrzeżna: Starołeka - Zawady (istniejąca) - nowy most w rejonie mostu Lecha (mój pomysł) - Serbska - Solidarności i dalej kierunek nam się zmienia na W-E, więc może to nawet nie oś a zewnętrzna obwodnica nam powstaje...

Odbiegliśmy troche od tematu Rocha więc może by te posty o osiach, ramach itp. przerzucic gdzieś pod jakiś wątek o kierunkach rozwoju sieci?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 08:13, 23 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Od Solnej do Cytadeli to ja widzę jedynie tunel bo burzenie kościołów, przecinanie Wzgórza Wojciecha torami w jakiejkolwiek postaci (czy to na ziemi czy na estakadzie) to rozwiązania absurdalne.

Co do zewnętrznej obwodnicy to ja bym połączył to z osią I i stworzył linię okólną:

Hetmańska - Jana Pawła II - Nowe Zawady - Serbska - Solidarności - Niestachowska - Przybyszewskiego


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:36, 23 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin