Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)

Czy poznańskie tramwaje typu Combino sparawują się dobrze?
Tak
86%
 86%  [ 26 ]
Nie
10%
 10%  [ 3 ]
Nie wiem
3%
 3%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post [Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)
Jak Waszym zdaniem sprawują się poznańskie tramwaje typu Combino po ponad dwuletniej eksploatacji? Czy ktoś z Was jechał już przebudowaną "Kombinerką" #501?? Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:28, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Zonia
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ...Valhalla

Post
Uwielbiam te tramwaje i to przez Ciebie Razz są wygodne, jak narazie bez zastrzeżeń Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:52, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Są świetne. Jechałem Combinerą #501 po przebudowie, jak była jeszcze czysta. Nie skrzypi w przegubach, bo Niemcy ją nasmarowali. Jedzie ciężej, ale stabilniej, łagodniej wchodzi w zakręt i nie wije się już tak, niestety przybyło mu na wdze, skoro wiele elementów jest stalowych, a nie aluminiowych. Alu-gripy stalowe są mnniejsze i lepiej zamasowane. Do Niemiec pojechały ponoć już trzy kolejne. Na pewno #502, reszta to pewnie #506 i #512. Pierwszy po wykolejeniu z winy zwrotnicy, a drugi po wypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:08, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
To że są boskie to wiadomo. Mr. Green Też jechałem Combino po przebudowie i odczuwalne jest to, że płynniej wchodzi w zakręty i już tak nie szaprie. Zamiany w środku też można zauważyć, bo w gazetach twierdzili, że nie. Wink Wink Wink Jak tak dalej pójdzie to Niemcy bardzo szybko je przebudują i byc może wyrobią się przed wiosną 2007. Czy Waszym zdaniem MPK powinno kupić ich więcej. Bo moim tak!!!!!!!! Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:14, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No powinni kupić więcej chociażby dla zachowania jednostajności taboru co w Polsce byłoby dużym wyczynem (każdy typ inny). W Amsterdamie są tylko holendry nomen omen i Combino. Po co mamy kupować jakieś Pesy albo tramwaje z HCP jeśli te w ogóle powstaną skoro to się będzie co chwile psuło? Bo będą to niewypróbowane na świecie prototypy! Jak RT6N1! A Combino to uznana marka w wielu krajach, więc po usunięciu wady konstrukcyjnej, nie będzie do nich żadnych zastrzeżeń.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:24, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Dokładnie mam to samo zdanie Very Happy Combino są super i powinno ich być więcej. Najbardzie wkurza mnie to, jak ludzie z innych miast pisza na różnych forach, jakie to są "złomy" czy inne tego typu stwierdzenia. Bo na pewno Combino nie jechali, więc nie mogą tego ocenić. Po za tym, gdybyśmy rozreszyli kontrakt o kolejne 10 Combino to każdy tramwaj byłby tańszy o 4%, więc mimo wszystko warto by było. Nie wiem po co ogłaszac przetarg jak można tylko rozszerzyć umowę i zaoszczędzi to niepotrzebny kłopot jakim jest przetarg, a żadna z firma polska nie zaoferuje takiego tramwaju. Po prostu Zarząd Firmy ulgł presji mediów i tyle... i to jest przykre w tym momencie.
Najbardziej chciało mi się śmiać, jak Wrocław się chwali jakie tramwaje sobie niedawno zamówki (Skody, które są brzydkie jak nie wiem co... Neutral) i jeszcze porównywali go z Combino. Pod względem wyglądu i ceny. Ehh...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:36, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Presji Gazety Wyborczej i WTk, które muszą robić sensację z byle czego...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:20, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Nie wiem co im to dało, ale tylko narobili zamieszanie i tyle!!!!Confused Pomijam błędy Gazety Wyborczej typu, że Combino, które kupiło MPK Poznań kosztuje 2 miliony złotych WinkWinkWink


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:57, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Mimo wielkiego i nieustannego bombardowania tramwaju Combino przez poznańskie media [GW+WTK], ukrytej wady konstrukcyjnej, zachował on miano najlepszego pojazdu w mieście i jest w tym 100% racji Smile
Wagon bardzo zaawansowany pod względem budowy układu jezdnego i elektronicznego jest pierwszym porządnym tramwajem niskopodłogowym w Poznaniu. Bardzo dobrze sprawuje się podczas codziennej ekspolatacji [nie licząc drobnych awarii], jest szybki, zwrotny, ma dobre przyspieszenie i opóźnienie hamowania. Jedynym jego mankamentem są skrzypące przeguby [wynika to jednak ze złej konserwacji].
Wagon 501 ktróry powrócił po kilkunastomiesięcznej rewializacji jest jeszcze lepszy od swojego poprzednika, tak jak wspominali poprzednicy: bardziej stabilny, cięższy, nie trzęsie się zbytnio, wewnątrz nawet zyskał tymi uskosowanymi słupkami Smile Idelanie było by mieć jeszcze 10 kolejnych "Combin", ale tak jak wspominał "pasażer linii 11" media by się chyba wściekły gdyby Siemens znów wygrał przetarg Sad ze stratą dla Poznania niestety

[link widoczny dla zalogowanych] ->więcej info o "Combinerkach"


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:16, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Przykra jest głupota ludzi, którzy narzekają bo chcą narzekać, ale znam wiele osób których Combino zauroczyło. Opóźnienie hamowania jest cudowne, bo kiedyś się przewróciłem kiedy Combino hamował awaryjnie, żeby nie zabić takiej babci, która przebiegała przez 4 pasy dla aut i 2 tory tramwajowe na Głogowskiej. Trzymałem się lekko i nie dałem rady sie utrzymać, nie tylko ja... Do tego ta babcia to była moja znajoma => taka p. Zosia. Inny tramwaj by ją zabił chyba Sad


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:14, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Cytat:
CZYM POJEDZIEMY DO PRACY - Tramwaje do wyboru

Poznań musi kupić nowe tramwaje. MPK sonduje rynek i ma kłopoty, bo wytwórcy oferujący najtańszy tabor... niczego jeszcze nie produkują.

Wzwiązku z planami rozbudowy nowych tras Poznań musi zakupić dwadzieścia nowych tramwajów. - Wagony typu 105N, których mamy najwięcej, mogą służyć jeszcze kilkanaście lat - mówi Jan Firlik, wiceprezes MPK.
Samorząd chce zachęcić mieszkańców do korzystania z usług MPK, więc bez zakupów nowoczesnego, niskopodłogowych pojazdów na nowe trasy nie obejdzie się.
Radni zatwierdzili wydatki na budowę nowych tras. Miasto przygotowuje też wnioski o unijne dofinansowanie tych inwestycji. Chce przedłużyć PST i skierować tramwaje do Franowa.
- W tych wnioskach, jako dodatkowy koszt, wymieniamy odpowiednią liczbę obsługujących trasę tramwajów. W sumie będziemy ich potrzebować prawie 20. Musimy być do zakupu przygotowani - mówi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania. - Jesteśmy w trudnej sytuacji. Dwukrotnie już się nacięliśmy kupując czeskie tramwaje i produkty Siemensa z wadą konstrukcyjną, więc nie możemy sobie pozwolić na ryzyko sprowadzenia wagonów nie sprawdzonych - podkreśla wiceprezes Firlik. - Polscy wytwórcy oferują tramwaje tańsze niż te, które kupiliśmy od Siemensa. Tylko tyle, że jeszcze tych pojazdów... nie mają.
MPK, kupując tramwaje typu combino, płaciło ok. 8 mln zł za sztukę. Dziś cena wzrosła co najmniej o pół miliona zł. Dla porównania - bydgoska PESA, zamierzająca przejąć Fabrykę Pojazdów Szynowych Cegielskiego, chce za swój produkt 4,8 mln zł. Startujący w przetargach Cegielski oferuje niskopodłogowy tramwaj za 5,7 mln zł. Żaden z tych wytwórców nie wykonał jeszcze prototypu.

Poznań ma pecha

MPK ma wyjątkowego pecha do tramwajów. Czeskie Tatry okazały się bublem, po upadku fabryki, sytuację ratował Cegielski, wprowadzając wiele poprawek. W trakcie odbierania tramwajów Combino ujawniły się, w innych miastach, wady konstrukcyjne tych modeli. Siemens musi przebudować każdy sprzedany tramwaj, tracąc miliony euro.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:17, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Mam nadzieję, że nie będzie to żadne polski prototyp, który skończy jak RT6N1! Po drugie Bombardier Flexity Outlook jest za mały i ciasny, ja dziekuję jeśli to miało by jeździć np. na PST! Skoda jest czeska a to daje do myślenia, chociaż moze się mylę, bo nie ma zadnego zwiazku z CKD, aczkolwiek nad wyraz jest brzydka!

A co do COmbino to: BRAWA DLA POZNAŃSKIEJ!! Smile Pierwsza gazeta, która od kilku lat coś mądrego o Combino napisała!! Mimo, że jest drogi to moim zdaniem Siemens je trochę przeceni, bo to stara konstrukcja i technologia z 1996 roku, a poza tym firma musi sobie odbić za naprawy jakie dla tylu miast dokonywała na własny koszt. Zawsze możemy kupić za te 8,5 mln zł Suprę, czy ktoś napisał czy to bedzie zwykły Combino 10 czy 12NF?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:27, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Combino NF10 to prototyp ktróry jeździ po Duesseldorfie ale podobno się nie sprawdził, NF 12 (Budapeszt) to za długi pojazd jak na Poznań.
Było by idealnie gdyby przetarg znów wygrał Siemens Smile Jak kupować Combino to tylko w wersji taką jaką mamy, dłuższa jest nie potrzebna, zresztą przystanki są za krótkie. Bombardier jest jakis wąski, a skoda nie jest też taka tania wiec skoro mamy już 14 combin to optymalne było by dokupienie kolejnych 10szt.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:59, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Napisałem, że nasze to NF10 bo nikt naszego jakoś nie nazwał. NF12 zaś mogą być krótsze Smile NF11 chyba nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:01, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Bądźmy dobrej myśli Smile może MPK kupi 10 Combino Smile i będzie dobrze. Ale na razie musimy poczekać do ogłoszenia przetargu. Jak myślicie, ile to będzie sztuk niskopodłogowego taboru?? Ja obstawiam w granicach 10 -15 sztuk. Very Happy

10 sztuk Combino - 85 000 000 złotych
10 sztuk tramwaju z Cegielskiego - 57 000 000 złotych
10 sztuk tramwaju z PESY (120N) - 48 000 000 złotych
10 sztuk "Porszetry" Razz - 68 000 000 złotych

Różnice w cenach są dosyć spore, ale wybór Combino zwróci się NA PEWNO MPK już po kilku latach eksploatacji, Smile bo tramwaj sporadycznie się psuje i jest jeszcze przez kilka lat na gwarancji. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:46, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Moze cena spadnie. W Przetargach MPK chce kupić 25 tramwajów (10+15) w dwóch projektach stworzonych do dofinansowania z UE. Jedna transza wraz z wydłużeniem PST do Dw. Zach. PKP oraz druga wraz z budową trasy na Franowo i zajezdni tam. Są to 2 projekty, które z pięciu mają chyba największe szanse na realizację ze względu na duże lobby ze strony Miasta. Jednakże chyba miasto żadnym zaakceptowanym projektem w latach 2007-13 nie pogardzi.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:46, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ale ten przetarg, co teraz ogłoszą, może nie będzie dotyczył bezpośrednio żadnego projektu na lata 2007-2013, a potem kupią jeszcze tyle co zapowiadają, czyli 15+10. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:05, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No to będą 3 przetargi => Im więcej, tym lepiej. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:23, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Może w najbliższym czasie wyprzedzimy Kraków, bo on ma już teoretycznie 50 niskopodłogowych tramwajów. Confused
Już dawno temu <w trawie> pisano, że Kombinerki w weekendy będą jeździć na 5, 6, 8 i niestety nie jeżdżą... Odbyły się już nawet testy na linii 5 i na tym się skończyło. Czy myślicie, że jeszcze zadebiutują w najbliższym czasie na tych liniach Question Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:24, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jasne... już to widzę, jak na AWFie nie mogą się minąć. Nie sądze żebyśmy cos zobaczyli innego.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:29, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin