Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)

Czy poznańskie tramwaje typu Combino sparawują się dobrze?
Tak
86%
 86%  [ 26 ]
Nie
10%
 10%  [ 3 ]
Nie wiem
3%
 3%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Na 16stce nie am przeszkód i w czerwcu raczej tam się pojawią, natomiast na 5tce nie mogą sie mijać na łukach przy AWFie


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:33, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
To, że się coś nie może mijażć nie jest problemem, ponieważ tramwaj z przeciwka może poczekać aż Combino przejedzie. To po prostu głupia wymówka, żeby Combino na pysyty zatrzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:27, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
ULF odpada bo jego cena jest przecież wyższa niż Combino. Dla porównania:

Pięcioczłonowy tramwaj ULF
Długość 24.2 m
Miejsca siedzące 42
Miejsca stojące 207
cena pojazdu: 11,5 mln zł/szt (cena w Warszawskim przetargu)

Pięcioczłonowy wagon Combino
Długość 29m
Miejsca siedzące 57
Miejsca stojące 275
cena pojazdu 8,5mln zł/szt

Po zatym za Combino przemawia fakt: serwisu, jednorodności taboru no i chyba wyglądu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:07, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wyglądu napewno, a poza tym I tak Combino podobno jest za drogi...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:39, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Tak racja, na upartego zmona by zrobić pierwszeństwo dla tramwaju skręcajćego z Królowej w Garbary, później by z przeciwka by jechał (podobnie było przy kursowaniu Tatr na 7mce)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:46, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kuba napisał:
ULF odpada bo jego cena jest przecież wyższa niż Combino. Dla porównania:

Pięcioczłonowy tramwaj ULF
Długość 24.2 m
Miejsca siedzące 42
Miejsca stojące 207
cena pojazdu: 11,5 mln zł/szt (cena w Warszawskim przetargu)

Pięcioczłonowy wagon Combino
Długość 29m
Miejsca siedzące 57
Miejsca stojące 275
cena pojazdu 8,5mln zł/szt

Po zatym za Combino przemawia fakt: serwisu, jednorodności taboru no i chyba wyglądu Smile


ULF bardzo mi się podoba, chociaż jak pierwszy raz go zobaczyłem, miałem mieszane uczucia. To super tramwaj. Fjnie byłby mieć go w Poznaniu. Mr. Green Pomarzyć zawsze można.

Wracając do Combino to też porządny, solidny, bezawaryjny i celująco wyglądający wizualnie tramwaj. Very Happy Moim zdaniem, władze Poznania chcąc wypromować Poznań mogą się także pochwalić tymi tramwajami. Zamiast jakiś "pączków" (mam na na myśli akcje z przed roku w Berlinie) umieścić różne zdjęcia ciekawych miejsca wartych zobaczenia w Poznaniu, wśród nich np. zdjęcie Combino na tle Zamku Cesarskiego na św. Marcinie lub w innym miejscu. Napewno widok ładnego tramwaju, w ładnuch kolorach, w ciekawym miejscu przykuje widok przechodnia i być może zawita w Poznaniu. To takie moje skromne zdanie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:00, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Zdecydowanie Combino powinno pojawiać się cześciej w ścisłym centrum bo przedewszystkim tam turyści patrzą na tabor i inne szczegóły, a nie na obrzeżach [sypialniach] miasta [tu PST]. Juz trasa 16 była by odpowiednia, a w szyszłosci obowiązkowo przez Podgórną. Oczywiście ważna jest także trasa przebiegająca koło MTP [jak teraz 14,15] bo tam także przyjeżdzają osoby z poza Poznania. Zakupiony w przyszłości tabor [mam nadzieję ze Combino Very Happy] bedzie musiał obsługiwać linie niezwiązane z PST mogła by być to np. 5.
Co do ULF-a to pewnie to też dobry tramwaj ale chyba nie warto eksperymentować, zresztą jako niesprawdzony w Poznaniu nawet gdyby wystartował w przetargu ma prawie zerowe szanse.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:25, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jego cena jest przerażająca w porównania do Combino, a to Combino ma odpaść przy cenie Pesy czy Hipolita.

Jeśli patrzylibyśmy, aby Combino reprezentowały Poznań przed turystami w przyszłości to zapraszam je na linię 8:
-odnowiona Śródka + Katedra i Ostrów Tumski
-pl.Wielkopolski
-synagoga
-Nowe Zoo
-Dw.PKP
-MTP
-zaj.Głogowska i Łazarz
-najładniejsza ulica miasta z Operą, AM, Kościołem gotyckim, Fontanną, pl.Mickiewicza czyli ulica FREDRY


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:56, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
RobuR napisał:
Solidne, trwałe i perspektywiczne (Kraki kupują docelowo 50 sztuk) a mniejsze? Trudno. Może mają większe wersje. Poza tym kto powiedział, ze wszystkoco nowe ma jeździć tylko na PST. Kupić ze 30 Bomb. i niech się kulają na 1,8,9,10

Z tego co sie orientuje byłyby problemy na trasie 1 z przejazdem takich pojazdow,bo jadąc od Areny w kierunku Junikowa bimba skreca na Rondzie Przybyszewskiego(Jana Nowaka Jeziorańskiego teraz)a ponoc maja tam bardzo duzy problem z tym zakretem(duzy kąt).Dlatego nie jezdza tamtedy te rzadkie pojazdy 3członowe z taka dziwna podłogą(nie wiem jaki to model,ale wyglada jak budowany na bazie 105).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 08:39, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A linia 9 miałaby być obsługiwana przez Combino? Cuda, cuda szerzą się na forum Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:36, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
9tka spokojnie, tylko 28 czerwca 1956r trzeba wyremontowac Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:40, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Teoretycznie by mogł jeżdzić na 9 po w/w remoncie tylko jest kwestia szerokości wagonu i jazdy na ulicach typu Górna Wilda, 28 Czerwca, gdzie tramwaje przejeżdzają czesto obok lusterek samochodów dosłownie na milimetry, jazda Combino była by dla motorniczych uciążliwa.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:51, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Combino ma trochę szersze pudło, AWF na "9" by nie przeszkadzał => skręt jest mniejszy i jeszcze się zapada Sad. Na Piątkowskiej chodniki pomiędzy peronami postojowymi byłyby chyba lekką przeszkodą, bo Tatry sobie raczej nie radzą...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:31, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Moim zdaniem Combino powinno na razie jeździc na co 2 brygadzie na 5, 14 i 15. Mamy mało taboru niskopodłogowego, ale dostęp do niego powinni mieć wszyscy mieszkańcy Poznania, a nie tylko mieszkający przy PST. Jeśli by jeszcze cos zostało, to można dac na 16 bądź 8. a kursy taboru niskopodłogowego powinny byc oznaczone w rozkładzie jazdy, a nie tak, jak jest teraz, pełna samowolka... :/


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:36, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
w innych miastach oznacza się takie kursy jednak jak się to nie uda (przyjedzie akurat na taki kurs złom) to ludzie są bardziej niezadowoleni niż teraz. Z resztą żadna linia w Poznaniu nie jest nawet oznaczona jako obsługiwana przez niskopodłogowce. Jest na razie dobrze. A jak zostanie oddana trasa przez Rocha to się i tak namiesza.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:45, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tylko nie Combino na 9!!! To nie jest doby pomysł. Niedość że wąsko, to tory w złym stanie i szybciej obręcza kół będą się zużywać. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:54, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zresztą szkoda, bo to jest jakaś strategiczna linia i to jeszcze trasa jest przeżytkiem/zlepkiem kilku jakby linii.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:55, 09 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Kuba napisał:
Teoretycznie by mogł jeżdzić na 9 po w/w remoncie tylko jest kwestia szerokości wagonu i jazdy na ulicach typu Górna Wilda, 28 Czerwca, gdzie tramwaje przejeżdzają czesto obok lusterek samochodów dosłownie na milimetry, jazda Combino była by dla motorniczych uciążliwa.

"Uciazliwa" Very Happy Very Happy Very Happy ja bym powiedzial w wielu przypadkach ze nie mozliwa:) troche taka kaskaderska Very Happy Very Happy Na Wildzie na ulicach jesli chodzi o parkowanie samochodow jest istna samowolka,jakby caly ten teren byl jakims bazarem,gdzie ktos "tylko na chwile zostawia "auto i zaraz wraca Very Happy Very Happy Zreszta nie ma tam gdzie indziej posatwic tych aut.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 10:58, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Co sądzicie o wykorzystaniu COmbino do linii wahadłowej podczas remonty skrzyżowania Głogowska/Hetmańska?? Moim zdaniem to średni pomysł. Mamy przecież tramwaje GT8ZR (0), a ostatecznie można jeszcze przerobić Tatry na dwukierunkowe jak podczas remontu r. Starołęka. Dlatego nie widze potrzeby eksperymentowania z Combino. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:03, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I tak będzie za dużo Combino Smile Niech jeżdżą. GT8ZR typu "O" ma tylko 4 (akurat na W1 Głogowska/Hetmańska-Towarowa), a dwa 105NaDK na W3 RJNJ-Glogowska/Hetm. Więc na W2 muszą być ze dwa Combino.

Tatry zostaw bo na razie nawet "12" ne mogą wypełnić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 17:08, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin