Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Siemens Combino] Jak się sprawują Combino? :)

Czy poznańskie tramwaje typu Combino sparawują się dobrze?
Tak
86%
 86%  [ 26 ]
Nie
10%
 10%  [ 3 ]
Nie wiem
3%
 3%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 30

Autor Wiadomość
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
Kuba napisał:
Nie widziałem nigdy rozmontowanego wagonu więc dokładnie nie wiem, ale pomocny może być artykuł:
http://www.mpkpoznan.fora.pl/viewtopic.php?t=253 - są tam zrobione w jakimś programie Cadowskim takie modele członów.
Podejrzewam, że w tych miejscach bedzie jakies mocowanie dwóch członów (bo w combino nie sa one oparte na wózkach, przynajmniej część). Przyjrze się temu i może napisze więcej, ale z tego co zauważyłem to w combino jest i tak więcej miejsca miedzy przegubami niż np. w ULF-ie (linki do tego tramwaju są na forum).

Fajnie, przejrzałem tą niemiecką dokumentację, ale nadal nie znam odpowiedzi na swoje pytanie... A może nie ma odpowiedzi? Może konstruktorzy zrobili tak, bo im się podobało? Tylko wtedy pytanie co z ergonomią wozu?

VPN napisał:
Ja mam jeszcze pytanie dotyczące Combino, a ściślej mówiąc jego budowy. Otóż zwróciłem uwagę na przeguby tego tramwaju, zwłaszcza na "harmonijkę", która spaja poszczególne człony. Dlaczego jest ona tak zbudowana od wewnątrz? Mniej więcej od podłogi (koło obrotowe) do wysokości około 60 cm zajmuje ona co najmniej klikadziesiąt centymetrów miejsca od ściany, które możnaby przeznaczyć na wolną przestrzeń dla pasażerów. Jak jest tłok w tramwaju i jest się przyciśniętym do tej "harmonijki" to zaczyna przeszkadzać i całe przejście przez przegub jest mniej przestronne. Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć, dlaczego nie jest tak "ucięta" przy samej ścianie jak powyżej tych wspomnianych 60 cm od podłogi?



Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:03, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
VPN napisał:
Fajnie, przejrzałem tą niemiecką dokumentację, ale nadal nie znam odpowiedzi na swoje pytanie... A może nie ma odpowiedzi? Może konstruktorzy zrobili tak, bo im się podobało? Tylko wtedy pytanie co z ergonomią wozu?


Raczej to nie jest wymysł konstruktorów. Inne niskopodłogowce mają jeszcze węższe te przejścia co sugeruje, że występują tam jakieś łączenia których pominąc się nie da. Moze znajde coś konkretniejszego co rozwiąże twój problem.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:38, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
Wojtas
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Piątkowo

Post
Jaką długość ma Combino?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:26, 27 Gru 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
29 200 mm


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:45, 27 Gru 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Pozostałe wymiary i parametry:

Rozstaw kół: 1435 [mm]
Szerokość pudła: 2400 [mm]
Wysokość z opuszczonym pantografem: 3510 [mm].
Wysokość między wózkami, a podłogą: 300 [mm].
Masa (przed rewitalizacją): 33455 [kg]
Napięcie zaslilające: DC(prąd przemienny) 600 [V]
Max prędkość: 70 [Km/h]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Śro 20:57, 27 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
Śro 20:48, 27 Gru 2006 Zobacz profil autora
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
Kolejne pytanie: czy w Combino są nagrane słowne zapowiedzi i przygotowane przystanki na wyświetlacze na wszystkie linie, tak że można w każdej chwili skierować je na inne trasy, gdyby zaszła taka potrzeba? Może to głupie pytanie, ale jestem ciekawy jak to jest.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:39, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Zapewne tak. Bodajże system jest przygotowany na każdą linię...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:34, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pomijając takie drobiazgi jak stan torowiska, skrajnia to oczywiście moga na wszystkie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:44, 16 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Strona 9 z 9

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin