Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Metro w Poznaniu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Metro w Poznaniu
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dzięki bardzo, stacje mozna powycinać zawsze Smile

Trasa linii 2 od Skórzewa do Św.Rocha jest idealna! Potem tylko do Koziegłów przez Śródkę i jest cool Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:08, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
bartekr
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Dzięki bardzo, stacje mozna powycinać zawsze Smile

Trasa linii 2 od Skórzewa do Św.Rocha jest idealna! Potem tylko do Koziegłów przez Śródkę i jest cool Smile


no tak... do Koziegłów tez wtedy zapomniałem ale poźniej się "dorobi" Wink

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:25, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
RobuR napisał:
Pewnie ze tak. Raczej chyba tylko 5% pasażerów samolotów jeździ na lotnisko komunikacją miejską. Takie są fakty.

Pyrus napisał:
Dokładnie,bardziej potrzebne sa szerokie drogi(conajmniej 2 pasy w kazda strone)z Ławicy do Centrum,do waznych hoteli(moze ktores sie dolaza Question )na Stadion Lecha itd.,bo i tak wiekszosc pasazerow wybiera taksowke,zamiast tłuc sie z torbami w miejskim autobusie razem z ludzmi jadacymi na zakupy do Centrow Handlowych


A po co na stadion? trzecia rama im starczy.

To w zwiazku z Euro 2012,jesli wypala Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:16, 15 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
bartekr napisał:
Pasażer linii 11 napisał:
Świetny ten plan i ładny! Smile Tylko móglbyś zrobić coś, żebym mógł przeczytać ten schemat z liniami?


dzieki, specjalnie dla was zrobilem schemat w pdfie

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam cieplo

Bartek

Super projekt!!! Very Happy Very Happy Stacji troche moze za duzo faktycznie,ale po za tym wszystko wyglada ok Exclamation A robiles moze jakies przyblizone oceny czasow przejazdow??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:26, 15 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Myślę, że tu chodziło o wizuacje artystyczna, a nie praktyczną czy techniczną.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:57, 15 Maj 2006 Zobacz profil autora
MoRdAcK
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świerczewo ;)

Post
Faktycznie, przystankow troszke sporo, ale zarys extra.. podobny do Londynskiego Wink)

co do trasy i jak "powinno" przebiegac usprawnienie dojazdu do Lawicy to moze... warto by bylo pomyslec sie do "podpiecia" do ulicy św. Wawrzynca i puszczeniu trakcji wzdluz torow? np. na konstrukcji stalowej, albo... betonowym wiadukcie..
pomysl moze troche okrezna droga ale mozna zyskac wydaje mi sie bardzo szybkie polaczenie nie kolidujace z ruchem miejskim..

PS. czy jest mozliwe aby samoloty ladowaly z drugiej strony? i startowaly w tym samym kierunku?
moze warto by było pomyslec nad sensownym rozplanowaniem geometrii pasow? zeby samoloty nie lataly nad miastem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MoRdAcK dnia Czw 21:58, 18 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Pon 23:04, 15 Maj 2006 Zobacz profil autora
dlo
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
MoRdAcK napisał:

PS. czy jest mozliwe aby samoloty londowaly z drugiej strony? i startowaly w tym samym kierunku?
moze warto by było pomyslec nad sensownym rozplanowaniem geometrii pasow? zeby samoloty nie lataly nad miastem...


Generalna zasada budowy lotnisk jest taka, żeby projektować drogi startowe tak, aby operacje startu i lądowania odbywały się "pod wiatr". W Poznaniu dominujące są wiatry z zachodu, więc właśnie jest tak, jak być powinno. Czasem może zdarzyć się odwrotna sytuacja, ale jest to wyjątek. Należy także sytuować lotniska od strony wiejącego wiatru, aby uniknąć wykonywania startów nad miastem (na wypadek awarii samolotu).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 00:20, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pyrua: euro 2012 i co dalej? Poza tym szczerze powiem, ze nie sądzę byśmy to Ełro dostali...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:20, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
bardzo ładny projekt - niestety to tylko marzenie, bo tylu linii Poznań nigdy nie bedzi emieć... za to pomysł z S-Bahn'ą jest łatwiejszy - dworzec peryferyjny, a dotychczasowy dworzec główny przekształcić w dworzec dla tramwajów szybkich oraz pociągów miejskich. Zapraszam do czytania mojej szalonej wizji zawartej w linku Misinion:imposible - Poznań w moim podpisie... nagłówek Komunikacja szynowa czy coś...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:16, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Z takim metrem trzeba by było zlikwidować linie tramwajowe i większość autobusowych bo były by po prostu nierentowne Smile Jedynie taka linia na Ławice jest bardzo wskazana bo było by to najszybsze połaczenie lotniska z centrum, ale myśle, że jak dobrze pójdzie to skończy się na "przyspieszonym" tramwaju Sad. Pozatym ten projekt jest piekielnie drogi popatrzmy ile jest linii nie biegnących w jednym tunelu, na takie cos pozwolić moga sobie tylko najbogatsi. Przez samą warte przebiega chyba 8 oddzielnych tuneli. Ładne ale nierealne Sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:29, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
bartekr
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 13 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Witam!

Powiem Wam o czym myslalem jak robilem ten dyplom.
Zrobiłem tylko wizualny projekt, jestem tylko projektantem identyfikacji, mapę zrobiłem to na podstawie istniejącej mapy Poznania 3 noce... Oczywiście, niektóre stacje można usunąć czy przestawić - wszystko zależy od różnych czynników. Nie robiłem przybliżonych czasów przejazdów - wolałbym to zostawić inżynierom.
Dworzec kolejowy PKP jest głównym hubem - miałem w planie całkowitą modernizację dworca PKP (wolabym, żeby zrobili coś supernowoczesnego jak Lehrter/Hauptbahnhof w Berlinie), który zostałby połączony z dworcem PKS (mysle ze nie bedzie juz PKS ale beda prywatni przewoźnicy z wygodnymi autokarami lux).
Wagony - nowe bombardiera jak w Berlinie czy siemensa (jak wolicie Smile lub inne ale nie ruskie jak w Wawie.
W Poznaniu musi byc porzadny design i jakosc - nie jestesmy na wschodzie.

Chcialem zajmowac sie identyfikacja metra w Poznaniu - tablice, rozklady jazdy, piktogramy, wszelkie informacje wizualne.
Chciałbym wciągnąć do współpracy studentów ASP - kazda stacja nie będzie zwykłą stacją ale galerią - rzeźby, multimedia, grafiki, malarstwo itp. Stację projektowaliby poznańscy studenci architektury i politechniki pod kierunkiem architektów wnętrz...
Zeby to wszystko bylo futurystyczne i estetyczne... eh...

A teraz najwazniejsze - kasa na tą inwestycję... Myslalem, żeby inwestorzy mogli zbudowac za swoje pieniadze (np. jeden inwestor - jedna linia) i na np. 99 lat zarabiac na biletach i reklamach na stacjach metra. Po uplywie terminu metro przejmie Miasto... Nawet nie wiem, ile by to wszystko kosztowalo... Tak wiec, plan jest na 80% mozliwy i kasa rowniez... tylko trzeba dzialac!

pozdrawiam was


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:27, 20 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Ironicznie można by powiedzieć że jakby nakryć PST płytami to mielibyśmy Metro tylko obsługiwane zwykłymi wagonami tramwajowmi
. Tak naprawdę szybki tramwaj jest pre-metrem i można budować jego dalsze linie. Samo metro w czystej postaci jest u nas nierealne
i przez bardzo długi czas tak będzie. Bardzo dobry jest projekt SKM należy tylko wykorzystać istniejące odcinki kolejowe. przecież w Poznaniu miała powstać taka sieć jedynym przystankiem który zbudowano jest Pń- Karolin a reszta umarła śmiercia naturalną a szkoda.
Coraz więcej osób dojeżdża do pracy z sąsiednich gmin bo wyprowadzają się z Poznania. Np takie połączenie Swarzędza z Górczynem i plewiskami przez Franowo, a jak by można było jeździć na zwykłą sieciówkę tu już by było super.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:44, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Co do Bukowskiej to albo faktycznie wyburzamy kamienice bo jej się nie da normalnie poszrezyć
albo budujemy III ramę i to natychmiast.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:46, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
MoRdAcK
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świerczewo ;)

Post
niby ma powstac do 2015 roku.. mi sie osobiscie najbardziej podoba wizja budowy III ramy miedzy Staroleka a Gorczynem... czekam na Plan Zagospodarowania Przestrzennego.. bo z tego co udalo mi sie dowiedziec decyzja rady miasta zostala podjeta uchwala na wykonanie takowego planu Smile)

Jesli chcecie zobaczyc jak ma wygladac odcinek Franowa - Żegrza - Staroleki to plan znajduje sie tu: [link widoczny dla zalogowanych]

Jesli chodzi o Metro to moim zdaniem w ciagu najblizszych 15 Lat miasto powinno sie raczej skupic na przejazdach naziemnych - stworzenie polaczen nawet... w stylu Stęszew - Pobiedziska. Peryferia miasta + miasto podzielic na 6-7 stref.. [co ma miejsce w Londynie]Smile)
niech wielu przewoznikow obsluguje linie autobusowe ale zeby obowiazywal jeden sysetem biletowy...
nalezalo by solidnie przemyslec problem biletoww - ja proponuje cos w stylu kart magnetycznych [znow Londyn Very Happy] dla uslug kolejowych... cena konkurencyjna do przejazdow autobusowych... a czas trwania i wydajnosc obslugiwanych polaczen duzo, duzo wieksza...
dodatkowo bardzo istotne by bylo odpowiednio zagospodarowac dworce tak aby np. nikt bez biletu sie z niego nie wydostal... bez oplaty itp...

PS. Jestem ciekaw czy dozyje takiego rozwoju sytuacji Wink)


Post został pochwalony 0 razy
Śro 00:27, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
z tymi kartami magnetycznymi to dobry pomysł, ale żeby były konkurencyjne w cenie do zwykłych (żeby mieszkańcy miasta mogli sobie kupić jeden taki - wtedy już krok do sieciówki... a jak nie to pre-paid albo rozliczanie karty komunikacyjnej - dla przyjezdnych albo karty wieloraowego użytku z wgranym biletem jedno- lub kilkudniowym no i oczywiście we wszystkich pojazdach powinny one byc obsługiwane (cos jak to urządzenie co maja kanarzy do KomKart).
Jeżeli chodzi o rozplanowanie linii zarówno PST jak i PKM (Poznańskiej Kolei Miejskiej) to jest ono zamieszczone w linku ponieżej... (wcześniej nie dałem linku)
Co do obsługi komunikacji to (jak już w innym temacie ustaliliśmy) powinien byc jakiś urząd-spólka kontrolujący całośc komunikacji, spółka-córka do obsługi PST i PKM oraz spółka-córka do zwykłych linii tramwajowych i wielu przewoźników do autobusów (pod kontrolą urzędu)
[link widoczny dla zalogowanych] <-- tu jest mój pomysł na komunikacje w Poznaniu


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:01, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
MoRdAcK
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świerczewo ;)

Post
czytalem Twojego posta - bardzo fajnie to wszystko brzmi Smile)
jestem ciekaw rozwoju sytuacji Wink))

karta o waznosci mniejszej niz miesiac to raczej nie "plastikowa" tylko tekturowa - dosc sztywna ale mimo wszystko zrobiona z papieru - tylko ze z paskiem Smile)
(http://www.hiptravelguide.com/uk/images/travelcard.jpg <<-- zdjecie Smile)

bilet miesieczny lub dluzszy to juz karta magnetyczna jak jest teraz plastikowa:)) -

swoja droga, przydaly by sie automaty do doładowywania we wlasnym zakresie.. platnosc karta albo gotowka Smile)

PS. Jedna sieciowka dla calej aglomeracji to podstawa...


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:17, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
no tak tylko czy w Polsce/Poznaniu pogodzimy interesy wszystkich przewoźników bez nadzoru ze strony ZTMu?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:21, 24 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
MoRdAcK napisał:
czytalem Twojego posta - bardzo fajnie to wszystko brzmi Smile)
jestem ciekaw rozwoju sytuacji Wink))

karta o waznosci mniejszej niz miesiac to raczej nie "plastikowa" tylko tekturowa - dosc sztywna ale mimo wszystko zrobiona z papieru - tylko ze z paskiem Smile)
(http://www.hiptravelguide.com/uk/images/travelcard.jpg <<-- zdjecie Smile)

bilet miesieczny lub dluzszy to juz karta magnetyczna jak jest teraz plastikowa:)) -

swoja droga, przydaly by sie automaty do doładowywania we wlasnym zakresie.. platnosc karta albo gotowka Smile)

PS. Jedna sieciowka dla calej aglomeracji to podstawa...


pozdrawiam


wg mnie to mogłyby być plastiki normalne, na które wgrałoby się bilet kilkudiowy, a potem do zwrotu i dalszego wykorzystywania. Oczywiście za kaucją...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:21, 25 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
RobuR napisał:
Pyrua: euro 2012 i co dalej? Poza tym szczerze powiem, ze nie sądzę byśmy to Ełro dostali...

Nie rozumiem.Jak co dalej??Co dalej z ta droga??A euro mui byc Very Happy Very Happy Ach... marzenia Smile Smile Droga bedzie idealnie sie sprawdzała jak nasz nowy klub KKS LECH zacznie grac w Lidze Mistrzow Very Happy Very Happy Very Happy Wtedy zaczna walic do nas tlumy i bedzie trzeba miec dobry dojazd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyrus dnia Sob 10:31, 27 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Czw 22:57, 25 Maj 2006 Zobacz profil autora
Olka
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tak szczerze to wszystko jest bardzo piekne co piszecie, ale czy cos z tego ejst realne?

Pomyślmy logicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 10:03, 27 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 4 z 9

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin