Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[18] Czy wytrzyma?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[18] Czy wytrzyma?

Jaką przyszłość widzisz na linii 18?
Likwidacja
35%
 35%  [ 7 ]
Zmiana trasy z utrzymaniem części na Dąbrowskiego (np. Ogrody-Pl.Wlkp)
35%
 35%  [ 7 ]
Bez zmian
30%
 30%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 20

Autor Wiadomość
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
18 mogłoby ostatecznie ożywić Towarową:
Ogrody - Dąbrowskiego - Roosevelta - Kaponiera - Roosevelta - Most Dworcowy - Towarowa - Św. Marcin - Kaponiera - Roosevelta - Dąbrowskiego - Ogrody

dojazd: 29 minut (dni robocze co 10 minut - 4 wozy, soboty 15-20 minut - 3-2 wozy, święta - 20 minut - 2 wozy)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:30, 03 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Też nie byłby to zły pomysł, można spróbować i jeśli przez 4 miesiące się nie sprawdzi powziąć inne radykalnie środki. 4 wozy starczą co 10 minut w dni robocze? Jaką przerwę socjalną przewidujesz na Ogrodach?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:33, 03 Lip 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
A pomyśl, jedzie cała trase 29 minut, na Towarowej zero to ile pozostaje bez opóźnień na Ogrodach?

40-29=11+ jakieś dwie przerwy sniadaniowe


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:35, 03 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wiem,że to są tylko takie spekulacje.Ale nie zawsze,to,co było w przeszłości jest złe.W przeszłości zlikwidowano też wiele tras i połączeń,które dziś się okazują potrzebne (np na Garbarach).Przed zmianą układu komunikacyjnego na Jeżycach istniały 3 linie:2,7,8.Jak na tamte czasy zapewniały one dojazd do prawie wszystkich ważniejszych części miasta.Po dokonaniu zmian układu sieci tramwajowej i wprowadzeniu taryfy czasowej linie 7,8 - zastąpiono linią 1,która była moim zdaniem niefunkcjonala,jechała "dookoła"Poznania,często się spóźniała.Możliwość przesiadek też nie zdała egzaminu,bo nim linia 1 dotarła na M.Teatr,nim przejechała skrzyżowanie,nim się pokonało przejścia na światłach... -to akurat uciekł tramwaj,którym np.chcieliśmy jechać w strone dworca,i bilet i tak tracił ważność.Także dodatkowe połączenie w rejonie ulic:Dąbrowskiego,Roosevelta,Most Dworcowy powinno zostać zachowane.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:07, 03 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Mateusz napisał:
A pomyśl, jedzie cała trase 29 minut, na Towarowej zero to ile pozostaje bez opóźnień na Ogrodach?

40-29=11+ jakieś dwie przerwy sniadaniowe


Właśnie zatroskało mnie Dąbrowskiego, próby zjazdu i wjazdu w Towarową... Z tych 11stu się w praktyce zrobią 4 (w szczycie).


Post został pochwalony 0 razy
Wto 08:14, 04 Lip 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Moim zdaniem "18" raczej sluzyla wylacznie do wozenia powietrza zwlaszcza w okolicach Hetmanskiej. Dla mnie decyzja jest jasna - likwidacja. Wagony mozna przerzucic na obsluge 11stki. "11" nie musi jezdzic co 10 min ale chociaz co 15 i przede wszystkim na calej dlugosci dnia bez komedii z cyklu od 15 czy jakos tak


Post został pochwalony 0 razy
Wto 11:35, 04 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"11" może jeździć co 10 albo co 20 minut w dni robocze żeby zsynchronizowała się z innymi liniami. Co 15' jedynie w soboty.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:03, 04 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Linię 18 przed likwidacją uchroni sensowne,logiczne i ekonomiczne wprowadzenie na Wildę,na przemian z linią 9 ("9/18") => patrz temat:Rynek Wildecki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:52, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Uwaga Exclamation Question Shocked Dziś dokonałem przypadkowego odkrycia;linia 18 powróciła,z kierunkiem na Dębiec! I w dodatku obsługiwana dwukierunkowymi GT8.Ciekawe.Gdzieś była mowa,że miała dojeżdżać do ślepej końcówki utworzonej przy rozebranym wiadukcie nad Dolną Wildą,i właśnie miała być obsługiwana "dwukierunkami".Ale na Dębiec Question Posiada ktoś szersze informacje w tej sprawie?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:31, 01 Wrz 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
. Pomysł upadł i 18 jedzie na Debiec bo tak było prościej bez Combinowania co do obsługi nie wiem dzisiaj widziałem tylko jednego GT


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:48, 01 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jeżdżą takie (choć są stanowczo za duże), bo one musza kiedyś wejść w normalną służbe liniową stałych linii. Po co mają czekać do przyszłych wakacji na S-2 albo na Budzisz?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:34, 01 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
A nie lepiej było je dać na 8 zamiast GT6 #613?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:13, 01 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Dawid napisał:
A nie lepiej było je dać na 8 zamiast GT6 #613?


To ciekawe jak wygladałyby te "8mkowe" małe tabliczki, masz odpowiedź Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:26, 01 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tak samo jak "18tkowe" tylko w systemi krakowskim. Nie widzę problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:30, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Tak samo jak "18tkowe" tylko w systemi krakowskim. Nie widzę problemu.

Ale inni go widzą Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:46, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A Ty też?
Opisz go spokojnie to Ci powiem jak to wyleczyć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:01, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Ja nie mam problemu Very Happy

Już pisałem gdzieś jaką mam koncepcję:
3 Wilczak - Ogrody częstotliwość do uzgodnienia
4 Połabska - Starołeka częstotliwość 10 minut
18 ciach


Post został pochwalony 0 razy
Nie 09:21, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"18 też jeździła kiedyś Głogowską

Ja na pewno nie pytałbym się żadnej babci jak gdzieś dojechać "

Tak na marginiesie;18 kiedyś jeżdziła na trasie:Junikowo-Roosevelta-Sczanieckiej, długość trasy 8 km.(1960r.)

Jeżeli fakt istnienia linii 18 podyktowany jest koniecznością wzmocnienia ruchu tramwajowego w rejonie Ogrody-Dąbrowskiego-M Teatr-Dworzec,to trzeba by się zastanowic nad możliwością sensownego jej skrócenia,tak aby nie utrudniała ruchu w centrum (żadna Towarowa,Gwarna,Marcinkowskiego itp...)
Właśnie sugerowałbym przywrócenie torowiska na Sczanieckiej.Tam by ta linia zawracała na "uboczu" i nie powodowała dodatkowych przestojów w centrum.Dodatkowo odzyskalibyśmy dojazd do Areny,terenów sportowo-rekreacyjnych przy niej a także stanowiła by w pewnym sensie dodatkowy dojazd do tej części Łazarza.Jak narazie kursuje tam tylko jeden autobus 64.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:42, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Przez Wildę też kursuje tylko jeden autobus [71] i nikt nie planuje dodatkowych torowisk, które są niepotrzebną inwesycją.
BTW. Czemu takowa Gwarna[niegdyś 3], Marcinkowskiego[16] czy Towarowa blokują niby ruch?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:13, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Na Wildzie nie widzę za bardzo mozliwości zbudowania nowych torowisk... Confused

Natomiast tu,torowisko w zasadzie już jest.Remont tej ulicy i tak bedzie prędzej czy później,gdyż juz w zeszłym roku mieszkańcy wyzywali w Gazecie Wyborczej,że bardzo łatwo tam mogą złamać obcas Very Happy czy zniszczyć zawieszenie samochodu o zachowane tory.Tory mogą zostać,ale nawierzchnie należy poprawić-tak bodajże w tym artukule pisało.
Tak więc,nie widzę nic innego,jak podczas tego remontu naprawić i uzupełnić zniszczone odcinki torów (pozostałe odcinki są mniej więcej w takim stanie jak na pl.Wlkp lub Towarowej),zainstalować sieć trakcyjną,wjazd w Głogowską,i jedziemy. Cool
Zresztą,zobacz jakby to torowisko przydałoby się podczas tegorocznego remontu skrzyżowania Głogowska/Hetmańska.W razie jakiejkolwiek awarii lub kraksy w rejonie skrzyżowania,Głogowska "trach...!" - cała stoi.A tak,wjeżdżamy,zawracamy,i jedziemy spowrotem.Także tu akurat bym się nie zgodził,że te tory były by niepotrzebną inwestycją.A koszt by nie był tak wysoki,jak przy budowie od podstaw.No i przy okazji owa "osiemnastka" mogła by tam wjeżdżać.

Wjazd w Towarową generuje b dużo czasu (=>tegoroczne wahadła)a pozatym w centrum (Gwarna,Al.Marcinkowskiego)jakoś tej linii 18 "nie widzę".Lepiej,aby 18 pozostała linią jeżycko-łazarską.Też by to miało troche związek z historią. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:34, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin