Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Przebieg i rozwój budowy trasy przez Most Św. Rocha
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Przebieg i rozwój budowy trasy przez Most Św. Rocha
Autor Wiadomość
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post Przebieg i rozwój budowy trasy przez Most Św. Rocha
Niestety, jest to obecnie jedyna budowana w Poznaniu. Jednak inwestycja cały czas napotyka problemy Confused
Cytat:
Tramwaj na Rataje bez pozwolenia na budowę

Znów kłopoty z trasą tramwajową na Rataje. Wojewoda unieważnił pozwolenie na budowę jej staromiejskiego fragmentu. Jego zdaniem, miasto wydało je z naruszeniem prawa

Budowa trasy na Rataje przez most św. Rocha planowana jest od lat. Do jej rozpoczęcia przyczyniła się "Gazeta", która apelowała do władz miasta, by nie zwlekały z rozpoczęciem inwestycji. Zbudowano już tory na moście, obecnie trwa budowa odcinka na ul. Kórnickiej.

Tymczasem wojewoda unieważnił pozwolenie na ostatni odcinek na ul. Podgórnej i Dowbora-Muśnickiego. Uznał bowiem zaskarżenie miejskiej decyzji w tej sprawie, złożone przez Dariusza Bąkowskiego, właściciela narożnej działki przy placu Wiosny Ludów. Na jego parceli, przyległej do planowanej trasy, od lat stoją budki z kurczakami i konfekcją zwalczane przez miasto. W postępowaniu o wydanie pozwolenia na budowę Bąkowski jest stroną. - Musieliśmy przyznać mu rację. Miasto ewidentnie naruszyło obowiązujące procedury - mówi Krzysztof Szmajs, rzecznik wojewody. Przedstawia powody decyzji. W magistrackich pismach informujących strony o spodziewanym wydaniu pozwolenia na budowę, brakowało informacji o terminie, w którym mogą wnieść swoje uwagi. - Co gorsza, w czasie gdy pisma szły z Urzędu Miasta do odbiorców, prezydent podpisał już dokument zezwalający na budowę - dodaje Szmajs.

Błędy popełnione przez magistrat Urząd Wojewódzki określa jako niechlujstwo. - Ta sprawa to jest przecież prawne przedszkole - komentuje Szmajs.

Co na to przedstawiciele magistratu? - Jeszcze nie widziałem pisma wojewody, więc nie mogę się do niego odnieść - mówi wiceprezydent Mirosław Kruszyński. Biuro prasowe UM potwierdza, że dokument wojewody nie trafił jeszcze do urzędu.

A jak decyzję wojewody ocenia prawnik? - Jeśli działania magistratu wyglądały tak, jak przedstawia wojewoda, to doszło do naruszenia podstawowych zasad kodeksu postępowania administracyjnego. Osoby zainteresowane w sprawie nie mogły w niej bowiem wziąć czynnego udziału - uważa adwokat Marek Matyjaszczyk.

Urząd teraz musi ponownie rozpatrzyć wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Z tym, że może zacząć postępowanie od punktu, w którym doszło do naruszenia prawa - oznajmia Matyjaszczyk. Oznacza to, że odsuwa się w czasie moment rozpoczęcia prac budowlanych, które miały ruszyć w tym roku. - Uznaliśmy odwołanie jedynie ze względów formalnych, a nie merytorycznych - podkreśla rzecznik Szmajs, uprzedzając zarzuty, jakoby wojewoda torpedował miejskie przedsięwzięcia.

Żródło:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomaszko dnia Sob 11:12, 20 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
Nie 13:17, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ok, ok trasa i tak powstanie, bo w obliczu utraty dofinanasowania z UE z ZPORR 1.6 poznańskie władze podejmą decyzję o wybudowaniu trasy tramwajowej przez ulicę Zieloną, gdzie już tramwaj np. linii 5 kiedyś jeździł. Dzięki temu zaoszczędzimy sobie kłopotów z durniem Bąkowskim w materii dotyczącej trawmajów, a przy Placu Wiosny Ludów będzie jeden przystanek dla tramwajów ratajskich: 5, 13, 16 i wildeckich: 2 i 9. To samo w drugą stronę. Smile

Swoją drogą zastanawiam się czy aby na pewno właśnie linie 5, 13 i 16 pojadą przez Most Św. Rocha i czy tylko takie zmiany w układzie linii tramwajowych zostaną wprowadzone? Mam nadzieję, że miasto i MPK nie będzie słuchało już W tym przypadku Biura Inżynierii Transportu dr Krycha, bo aż strach pomyśleć... :/


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:53, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Wedłg mnie MPK po wybudowaniu nowej trasy, powinno zreorganizować całą komunikację tramwajową, bo taka zmiana tylko trzech linii jest bez sensu. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:11, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ok tylko masz jakieś plany albo pomysły na taką reorganizację?? Mnie natomiast przeraziły plany skrócenia linii 2 do Pamiątkowej, czy likwidacji mojej "Jedenastki"!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:13, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Skrócenie 2 do zajezdni na Madalińskiego to chory pomysł. Ciekawe kto na takie coś wpadł. Confused Sama 9 nie poradzi sobie z dowożeniem ludzi na Dębiec ze św. Marcina, Strzeleckiej, czy Browaru Wink. Jeśli tak linia zostanie skórcona <oby nie> to ludzie będą źli, jeżeli będą musli się przesiąść i czekać na 9 i 10 na Traugutta.
Czy Ty wykupiłeś sobie 11, że to Twoja linia?? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:48, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Moja w sensie, że nią najczęściej jeżdżę i lubię nią jeździć bo trasa mi odpowiada. Ty nie masz ulubionej?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:22, 02 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Cytat:
Radni o tramwaju na Rataje: problemy przez urzędników to skandal

W ubiegłym tygodniu wojewoda wielkopolski uznał skargę właściciela małej działki przy Kupcu Poznańskim, który zarzucił urzędnikom, że bezprawnie wydali pozwolenie na budowę trasy tramwajowej na Rataje przy jego parceli.

W ubiegłym tygodniu wojewoda wielkopolski Tadeusz Dziuba uznał skargę Dariusza Bąkowskiego, właściciela małej działki przy Kupcu Poznańskim, który zarzucił urzędnikom, że bezprawnie wydali pozwolenie na budowę trasy tramwajowej na Rataje przy jego parceli.

Konsekwencją jest opóźnienie w rozpisaniu przetargu na budowę trasy o kilka miesięcy, bo pozwolenie na budowę trzeba wydać od nowa. Rozpoczęcie inwestycji w tym roku stanęło więc pod znakiem zapytania.

O sprawie pisaliśmy już w sobotę, jednak władze miasta nadal nie chcą komentować decyzji wojewody. Nie chcą też mówić o tym kto odpowie za błędy. Tłumaczą, że nie otrzymali jeszcze decyzji wojewody na piśmie. Więcej do powiedzenia mają radni. - Jeżeli rzeczywiście winę ponoszą urzędnicy, to skandal - mówi radny SLD Miron Perliński. - I wielka szkoda, bo opóźnienia w pracach mogą nas sporo kosztować. W końcu trasę na Rataje budujemy za unijne pieniądze i trzeba się z nich w odpowiednich terminach rozliczyć - dodaje.

- Nie przesądzam, czy rację ma urząd, czy wojewoda, ale problem działki przy Kupcu jest niewspółmiernie mały do wielkich kłopotów jakie z tego powodu ma miasto - komentuje Krzysztof Mączkowski, radny PiS. - To jest poligon, na którym pokazuje się, jak nie należy rozwiązywać problemów rozwoju urbanistycznego miasta. To wszystko nosi znamiona skandalu. Prezydent powinien osobiście zainteresować się tym, co się dzieje w Wydziale Urbanistyki i Architektury - podkreśla.

Zdaniem wojewody miejscy urzędnicy nie przestrzegali procedur. W pismach z magistratu informujących strony o spodziewanym wydaniu pozwolenia na budowę brakowało bowiem informacji o terminie, w którym mogą wnieść swoje uwagi. Co więcej, w czasie gdy pisma szły z Urzędu Miasta do odbiorców, prezydent podpisał już dokument zezwalający na budowę. Urząd Wojewódzki określił te błędy jako niechlujstwo.

Żródło:


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:42, 03 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Po pierwsze to Urząd Wojewódzki nie powinien się wtrącać w sprawy dotyczace miasta Poznania bo po co jest Urząd Miasta i oba starostwai jeszcze Urząd Marszałkowski?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:11, 04 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
W ogóle to jest chore, żeby jedna osoba, blokowała inwestycje, na którą czeka ponad kilka tysięcy mieszkańców Poznania. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:45, 05 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Tego kolesia łatwo mozna by było załatwić jakąs antyreklamą np. o smażeniu zepsutych kurczaków itp. po drugie puścic tramwaje ul. zieloną i go olać. Sam by zbankrutował i prosił miasto o wykup ziemi. A teraz jak wyszystko zależy od jego woli to sie czuje jak jakiś boss co trzęsie miastem.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:05, 05 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Bo Pis-owskie władze za nim stoją =>radny młotek Grześ, i wojewoda ciota Dziuba.

Dziś zapowiedziano,że tramwaj pojedzie najwcześniej za rok, bo Bąkowski znów szaleje... A czy nie moze on budowac i miasto budowac jednocześnie? To już chyba prywatna Grobelnego i Bąkowskiego, obysmy nie stracili przez to dofinansowania z ZPORR.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:51, 12 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Pozwolenie na tramwaj na Rataje od nowa
Miasto po raz drugi wszczęło procedurę wydawania pozwolenia na budowę śródmiejskiego odcinka nowej trasy tramwajowej. Wydaną poprzednio decyzję zaskarżył Dariusz Bąkowski, właściciel działki przy narożniku Kupca Poznańskiego, który od lat toczy prywatną wojnę z magistratem.

Miasto po raz drugi wszczęło procedurę wydawania pozwolenia na budowę śródmiejskiego odcinka nowej trasy tramwajowej. Wydaną poprzednio decyzję zaskarżył Dariusz Bąkowski, właściciel działki przy narożniku Kupca Poznańskiego, który od lat toczy prywatną wojnę z magistratem. Wojewoda wielkopolski uznał jego racje i wytknął miejskim urzędnikom błędy formalne.

Urząd Miasta chce ponownie wydać pozwolenie na budowę trasy. Żeby uniknąć podstaw do oprotestowania decyzji, urzędnicy tym razem muszą ściśle trzymać się procedury. - Jesteśmy na etapie powiadamiania stron o wszczętym postępowaniu - mówi Tadeusz Jurga, dyrektor wydziału urbanistyki i architektury. - Dokładamy wszelkich starań, żeby każdy obywatel, w tym pan Bąkowski, mógł się zapoznać z wszystkimi dokumentami - dodaje. Zdaniem dyrektora Jurgi nowe pozwolenie na budowę torów przy działce Bąkowskiego może być wydane w ciągu miesiąca.

W tej chwili trwa budowa trasy na ul. Kórnickiej. Ten etap zakończy się w czerwcu. Władze miasta planują rozpocząć budowę odcinka w śródmieściu - od. ul. Kazimierza Wielkiego do Szkolnej - jeszcze w tym roku. To możliwe pod warunkiem uzyskania w miarę szybko pozwolenia na budowę i ogłoszenia przetargu. - W połowie przyszłego roku chcielibyśmy już oddać całą trasę do użytku - mówi Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania.

Źródło:


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:56, 13 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
znowu się zaczną nudne blubry jakby tramwaj nie mógł jechać ZIELONĄ ??!! :[


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:19, 13 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
znowu się zaczną nudne blubry jakby tramwaj nie mógł jechać ZIELONĄ ??!! :[


Już kiedyś jeździł Zieloną, więc nie wiem po co ją w ogóle rozebrali. Confused Confused Confused


Post został pochwalony 0 razy
Pią 07:45, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Problem w tym, że nie rozebrali tylko odcięli Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:05, 14 Kwi 2006 Zobacz profil autora
tkoss
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Problem w tym, że nie rozebrali tylko odcięli Very Happy


Ale spróbuj tam pojechać czymś cięższym niż drezyna Smile.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:42, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Oczywiście, ze trzeba stare tory usunąć, ale jesli one tam sa to tramwaje w przyszłości moga tam jeździc.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:18, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Robert napisał:
Wedłg mnie MPK po wybudowaniu nowej trasy, powinno zreorganizować całą komunikację tramwajową, bo taka zmiana tylko trzech linii jest bez sensu. Confused

no... Pętla na lecha powinna zostać ale w drugą stronę tj. być końcówką dla trasy na GTR - nie będzie problemów z puszczaniem 4ek i 3ek tym czy innym tarasem - będzie tylko jeden... Tramwaj z Franowa bezpośrednio przez kórnicką (bez skrzyzowania) do centrum (tak jak teraz PSTka przejeżdża m. in. nad trasą na piątkowską czy wilczak... no i oczywiście po budowie innych tras (ratajczaka, nowe ogrody itd.) skończyć z przywiązaniem do numerków i zrobić cały system od początku (przy czym numerki wjeżdżajce na jakiekolwiek trasy pestki powinny być >10)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:52, 24 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Mimm zdaniem dla ułatwienia numery linii tramwajowych, które wjeżdżają na PST powinny mieć przed swoim właściwym numerem jakąś litere np. "P" (od PST), albo chociażby "M" (od metra Razz). Poznaniakom się to raczej nie przyda, ale turstom i gościom z innnych miast tak. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:44, 25 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zrobiłby się, a litery działają odstraszająco bo kojarzą się z pospiesznymi, a z resztą czy ta pestka to az coś tak wielkiego ze trzeba to odróżniac, skoro sie nawet taryfą nie różni?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:36, 25 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Wydarzenie roku 2007 - Tramwaj na Rataje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin