Autor |
Wiadomość |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
I tak zapewne tylko szyba się w nich zbije no i może lekko lakier porysze. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 08:33, 14 Sie 2006 |
|
 |
|
 |
macieq84
Kontroler

Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Z cyklu: znalezione w necie
Cztery lata temu "Gazeta" apelowała do władz miasta o budowę nowego połączenia tramwajowego z centrum miasta na Rataje. Naszą petycję do prezydenta Poznania podpisało wówczas 3,5 tys. mieszkańców, a Rada Miasta uchwaliła specjalne stanowisko, w którym zobowiązała władze do budowy nowych torów.
Po naszych publikacjach sprawa ruszyła z miejsca. Rok po roku, z mozołem, ale jednak - inwestycja szła do przodu. Najpierw wybudowano tory na nowym moście św. Rocha, potem po obu stronach tej przeprawy. Kłopoty pojawiły się na odcinku w śródmieściu. Przeciwko budowie trasy przy Kupcu Poznańskim zaprotestował bowiem Dariusz Bąkowski, właściciel małej działki, na której działa m.in. budka z kurczakami. Zdaniem Bąkowskiego, przygotowywana inwestycja kłóci się z planami dotyczącymi jego działki. Bąkowski twierdzi, że chce na niej wybudować kamienicę i przed budową torów należy dociągnąć do przyszłego budynku instalacje.
Właściciel działki przy Kupcu odwołał się do wojewody, ale ten odrzucił odwołanie. - Wojewoda utrzymał w mocy wydane przez nas pozwolenie na budowę. Właśnie otrzymaliśmy pismo w tej sprawie - informował wczoraj Jan Płoskoń, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury w Urzędzie Miasta. - Bąkowski może co prawda zaskarżyć decyzję do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale to już nie wstrzymuje naszych działań - cieszy się Płoskoń. - Na pewno to zrobię - zapowiada Bąkowski.
Co najważniejsze, protest w WSA nie zahamuje jednak inwestycji. Do akcji może wkroczyć wreszcie Zarząd Dróg Miejskich. - Przygotowujemy właśnie dokumenty, żeby już we wrześniu ogłosić przetarg na budowę trasy - mówi Jacek Szukała, dyrektor ZDM. Brakujący odcinek torów od ul. Kazimierza Wielkiego do Szkolnej drogowcy planują wybudować do listopada przyszłego roku.
Nowa trasa da szybkie połączenie osiedli położonych na górnym tarasie Rataj z centrum miasta. Tramwaj będzie mógł pokonać odcinek od os. Lecha do Al. Marcinkowskiego w zaledwie 10 minut! Nową trasą mają kursować tramwaje linii 5, 13 i 16.
Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:01, 24 Sie 2006 |
|
 |
macieq84
Kontroler

Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań-Rataje |
|
|
|
Z dolaczonej do artykulu mapki mozna sie dowiedziec, jak ma wygladac trasa wraz z przystankami. Co ciekawe, pojawia sie tam wiadomosc ze trasa od Kornickiej do Os.Lecha ma byc remontowana w 2007 roku. Co to oznacza dla mnie i wielu GTRowcow?? Ciezki dojazd do cetrum 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 22:05, 24 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Tak tylko, że na trasie Kórnicka-Lecha ma być podobno 5 przystanków licząć z Kórnicką i Lecha. Ma być jakaś relokacja istniejących czy jakoś tak. Poza tym jakiś debil wymyślił likwidację pętli Lecha co zrobi niezły bajzel...
Mam pytanie!
Gdzie po wyremontowaniu trasy i puszczeniu tramwajów Rochem (+po likwidacji pętli Lecha) będą kończyć tramwaje linii 11 i 16?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 23:10, 24 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz19
Motorniczy

Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |  | od Kornickiej do Os.Lecha ma byc remontowana w 2007 roku |
oni są po prostu śmieszni. Przecież odcinek ten był remontowany kilka la temu. Tory są w dobrym stanie. Jeśli chcą poprawić standart np. w celu wyciszenia lub większej prędkości to mogli podczas tamtego remontu tego dopilnować.
Tak to, już jest w Polsce. Jak coś się robi to tylko, pod przyciskiem konieczności lub w celu załatwienia teraźniejszego problemu. Nie myśli się o przyszłości. Tak jest z drogami, które robione za małe koszty niszczą się po kilku latach. Tak samo było z instalacją gazową i ogólnie przebudową Ronda Głogowska/Hetmańska. Masakra!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 08:12, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Głogowska/Hetmanska to nie jest rondo 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 08:27, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
 |  |
Gdzie po wyremontowaniu trasy i puszczeniu tramwajów Rochem (+po likwidacji pętli Lecha) będą kończyć tramwaje linii 11 i 16? |
Na pewno przed wybudowaniem trasy na Franowo owej petli nie zlikwidują, jesli w ogóle to zrobią
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 10:32, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A ja bym się obawiał najgorszego... Jak sobie wyobrażasz remont trasy z zostawieniem kawałka, czyli samej pętli?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 11:56, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
 |  | A ja bym się obawiał najgorszego... Jak sobie wyobrażasz remont trasy z zostawieniem kawałka, czyli samej pętli? |
Przecież jak bedzie remont to są dwie opcje
1) Albo wyremontowac petle i zostanie jako awaryjna (najprawdopodobniesza wersja)
2) Likwidacja petli co byłoby po prostu genialnym "pomysłem"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:01, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Zgadzam się, że pętla winna zostać, ale wszelkie plany MPU, MPK itp zakładają jej usunięcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:02, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Jest jeszcze inna opcja:
- likwidacja Lecha, budowa Unii Lubeslkiej (tam swojego czasu tez miała konczyc 16stka)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:07, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Unia Lubelska to odległa przyszłośc. Nawet jej nie zawarto w ZPORR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:28, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Bo nie trzeba tam wszystkiego umieszczać
I Unii lubeslkeij była wcześniej planowana niz Franowo, więc kto wie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:10, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Otóż - trzeba. Jeżeli coś nie zostało tam umieszczone jest skazanie na brak realizacji. To jest tylko - Polska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 13:14, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Nic nie trzeba..
Odcinek Ogrody-Polska z dworcem na polskiej ma być takze za niedługi czas budowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 14:21, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz19
Motorniczy

Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |  | Głogowska/Hetmanska to nie jest rondo |
z rozpędu myslowego tak napisałe. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:15, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
 |  | Nic nie trzeba..
Odcinek Ogrody-Polska z dworcem na polskiej ma być takze za niedługi czas budowany |
Ten odcinek jest wpisany do projektów Poznania przygotowanych do współfinansowania ze strony UE. Zatem 3ba 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 17:20, 25 Sie 2006 |
|
 |
Mateusz
Dyspozytor

Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
A moze Poznań chce sam zainfestowac w to bez pieniędzy z UE 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:28, 25 Sie 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Poznania na to nie stac i wszyscy dobrze o tym wiemy. Poza tym Poznań sam to zrobi może, ale potrwa to bardzo dlugo. To jest tylko Polska i bez nacisku UE nic nie zbuduje się tu!
Polska jest zbyt beznadziejna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 21:01, 25 Sie 2006 |
|
 |
Fan 13-tki
Pasażer

Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Grunwald |
|
|
|
W związku ze zbliżającą się budową śródmiejskiego odcinka trasy, chiałbym się zapytać czy roboty będą prowadzone etapami? Chyba nie zamkną całego odcinka jednoczesnie? Przecież ta inwestycja wiąże się z kompleksowym remontem ulic przez które będzie przebiegać torowisko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 12:37, 14 Wrz 2006 |
|
 |
|