Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Remonty zabytkowych wagonów tramwajowych
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Remonty zabytkowych wagonów tramwajowych
Autor Wiadomość
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post Remonty zabytkowych wagonów tramwajowych
Postanowiłem założyć oddzielny temat,w którym chciałbym,abyśmy kompleksowo umieszczali wszelkie wiadomości odnośnie przeprowadzanych remontów wagonów historycznych.
Osobiście,jestem miłośnikiem szczególnie starych tramwajów.Nie jestem związany ani z MPK,ani z KMPS.Dysponuje więc jedynie informacjami z mediów,obserwacji własnych oraz forum. Smile

Już jakiś czas temu,pojawiły się informacje o planowanym remoncie Heidelberga + S2D,który jest jednak dość kosztowny.
Ponadto pojawiła się informacja o remoncie składu 105N #194+193,który będzie przeznaczony na historyczny.
Również,kiedyś wspomniano na forum o możliwości remontu jeszcze jednej eNki.

Także jeśli ktoś może posiada jakieś informacje np.co zostalo na chwile obecną poczynione,jakie decyzje podjęto itp - miłoby było,aby się z Nami podzielił. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:02, 20 Sie 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Z dokonanych przeze mnie "obserwacji" Very Happy wynika,że jak narazie żadne prace remontowe przy zabytkach stojących na torze odstawczym od ul.Sienkiewicza,niestety,nie zostały poczynione... Sad Sad Sad

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem,jak się ma sytuacja,w stosunku do Heidelberga i S2D Question (nie ma możliwości ich "podejrzeć",nie wiem gdzie stoją?Na Głogowskiej?)

Ponadto chciałem zapytać,czy może ktoś wie,czy eNki stojące na tym torze,na Sienkiewicza miały by właśnie pojawić się w przyszłości właśnie w takim składzie jak widać? To jest chyba eN - Stocznia Gdańska, oraz ND - Sanocka Fabryka Wagonów (tak gdzieś o nich wyczytałem;mogę się mylić). Nasz obecny skład eNek jest bodajże produkcji Konstal-Chorzów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Nie 19:34, 10 Wrz 2006, w całości zmieniany 1 raz
Wto 09:11, 05 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
S2D i Heidelberg nie są dostępne. Ale nie pamiętam, gdzie stoją... ale raczej w jakiejś hali.
Miała być remontowana eNka sanocka, ale to już trwa kilka lat...
Skład N #602+ ND #456 wyprodukowany został przez Konstal Chorzów Smile Z historią tego składu można zapoznać się tu [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:59, 06 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dziękuję Neo za odpowiedź. Smile Bardzo ciekawa historia.

No lato minęło,i nic nie jest jeszcze remontowane... Sad Rozumiem,że remonty są kosztowne,czasochłonne,pracochłonne,kłopotliwe... itd,ale uważam,że choć coś powinno już być zaczęte.
Mnie ucieszy choć informacja,że remont jakiegoś z naszych zabytków się rozpoczął.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:54, 06 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Chciałbym się dowiedzieć,czy istnieje możliwość przebudowy ND (widocznego na zdjęciach),na wagon silnikowy?Czy jest to technicznie nie możliwe. Think


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:34, 15 Paź 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Niech zaczna robic 194+193, bo w innych miastach maja juz zabytkowe stopiatki :p


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:07, 15 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
A my mamy zabytkowe holendry i GT6, w dodatku liniowe.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:53, 15 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ale GT8,GT6,3G,105N są przecież jeszcze w ruchu liniowym. Confused Narazie priorytetem jest odbudowa wagonów,które już nie są w ruchu liniowym:N,4N,H,S2D.

Ponadto (z tego,co gdzieś tu czytałem) skład 105N 194+193 ma być po remoncie eksploatowany jeszcze w ruchu liniowym,tyle,że w barwach historycznych.Także też nie mogę tego zrozumieć,dlaczego MPK robi inne "stopiątki" a do tego składu nie może się jeszcze zabrać Question Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:31, 16 Paź 2006 Zobacz profil autora
Podi
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaryszki

Post
S2D stoi w Cegielskim.
Cytat:
bo w innych miastach maja juz zabytkowe stopiatki

Gdańsk i co jeszcze? Jakoś nie mogę sobie przypomnieć.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:36, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Napiszę krótko: Priorytetem w odnowie wagonu historycznego powinna być data jego produkcji. Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 17:43, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Napiszę krótko: Priorytetem w odnowie wagonu historycznego powinna być data jego produkcji. Co Wy na to?

Priorytetem w odnowie wagonu historycznego pownien być jego stan techniczny Razz


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:41, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ryba napisał:
Niech zaczna robic 194+193, bo w innych miastach maja juz zabytkowe stopiatki :p


Dziś przejeżdzałem przypadkowo samochodem przez ul.Sienkiewicza,gdzie jest odstawiony tenże skład,i ma już w drugim wagonie wybite przez huliganów szyby!
Naprawdę,nie moge zrozumieć,dlaczego MPK to,co ma być zabytkowe traktuje tak,jak by było na zmarnowanie???
Przy innych zabytkach,mino upływu czasu, też nadal żadne prace nie zostały rozpoczęte. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:37, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Tomek. napisał:
Ryba napisał:
Niech zaczna robic 194+193, bo w innych miastach maja juz zabytkowe stopiatki :p


Dziś przejeżdzałem przypadkowo samochodem przez ul.Sienkiewicza,gdzie jest odstawiony tenże skład,i ma już w drugim wagonie wybite przez huliganów szyby!
Naprawdę,nie moge zrozumieć,dlaczego MPK to,co ma być zabytkowe traktuje tak,jak by było na zmarnowanie???
Przy innych zabytkach,mino upływu czasu, też nadal żadne prace nie zostały rozpoczęte. Sad

No bo to cale MPK. Ja bym na ich miejscu odstawił ten skład gdzie indziej, bo tu będzie się niszczył.. Chyba trochę miejsca znajda? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Wto 06:05, 31 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No bardzo przykre są takie widoki... Sad Już gdzieś pisałem,że wszyskie zabytki powinny być odstawione gdzieś w jakiejś hali,hangarze,warsztacie itp, aby uchronić je przed działaniem warunków atmosferycznych.

Ale policzmy,ile MPK remontuje rocznie ogólnie wszystkich tramwajów,autobusów,samochodów itp.To czym by było wyremontowanie raz na 1,5 roku jednego zabytku? A zainteresowanie Poznaniaków duże i renoma dla MPK Cool


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:10, 31 Paź 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
Żeby MPK wyremontowało, muszą być fundusze, które zbiera KMPS. "Ja na miejscu MPK", "mogliby tak", "niech zaczną robić", "priorytetem w odnowie wagonu powinno być". I na co to gadanie? Miast gadać, znajdźcie może pieniądze lub zróbcie coś innego w celu restauracji jakiegoś wagonu zabytkowego. Czas ucieka, wagony trafia szlag, pieniędzy nadal brakuje a marzenia i świetlane wizje to jest coś, czego najmniej potrzeba w tym temacie....


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:32, 31 Paź 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jeśli tak,to wytłumacz,co ja jako jednostka mogę poczynić w celu restauracji jakiegoś wagonu historycznego Question Przecież nie wezmę na plecy wagonu i nie wyremontuje go sam.
Możemy jedynie porozmawiać z hobbystami zabytkowych tramwajów na tym forum,naświetlac i nagłaśniać te sprawy,polemizować itp... Osobiście biorę udział w imprezach organizowanych przez KMPS,dołączam się do kwesty,staram się rozpopularyzować wiedzę na temat zabykowych wagonów wśród przyjaciół i znajomych,zachęcić ich do udziału w imprezach i dołączenia się do kwesty.Tyle mogę... Chyba,że wygram w totolotka jakąś konkretną sumę,to wtedy remont jakiegoś zabytkowego wagonu zasponsoruję Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 00:11, 01 Lis 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
Tomek. napisał:
Jeśli tak,to wytłumacz,co ja jako jednostka mogę poczynić w celu restauracji jakiegoś wagonu historycznego Question Przecież nie wezmę na plecy wagonu i nie wyremontuje go sam.


No nie, nikt go sam nie uniesie. Ale remontować samemu... Wiesz, ziarnko do ziarnka, uzbiera się miarka. Powolutku i ze spokojem dałbyś radę Very Happy

Tomek. napisał:
Możemy jedynie porozmawiać z hobbystami zabytkowych tramwajów na tym forum,naświetlac i nagłaśniać te sprawy,polemizować itp... Osobiście biorę udział w imprezach organizowanych przez KMPS,dołączam się do kwesty(...)


Bardzo cieszy ten fakt. Niektórzy są miłośnikami i jeżdżą zabytkami by sobie pojeździć. Przecież wrzuci kto inny. Polemika nie ma tu zbytnio sensu, bo cel jest jeden.... Chyba, że ktoś woli ponarzekać na wszystko. Mądrali prosimy o czyny, nie słowa (chcę zaprzeczyć jakimkolwiek pogłoskom i próbom skojarzenia mnie z pis-uarem. Zwrotu użyłem celowo, przecież te słowa byly znane zanim pis wybrał je sobie na hasło wyborcze).

Tomek. napisał:
(...) staram się rozpopularyzować wiedzę na temat zabykowych wagonów wśród przyjaciół i znajomych, zachęcić ich do udziału w imprezach i dołączenia się do kwesty.Tyle mogę...


To już bardzo dużo!

Tomek. napisał:
Chyba,że wygram w totolotka jakąś konkretną sumę,to wtedy remont jakiegoś zabytkowego wagonu zasponsoruję Very Happy Very Happy


W totka nie wierzę Wink Ale jeżeli Ci się uda, będę pełen podziwu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 00:19, 01 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nareszcie udało mi się po wielu miesiącach oczekiwania "ujrzeć i dotknąć" zabytkowe wagony tramwajowe oczekujące na remont.Odnoszę wrażenie,że nie są aż w tak złym stanie.Co prawda,zewnętrznie są zniszczone pod wpływem warunków atmosferycznych,ale są dosyć kompletne.Posiadają takie detale,jak:uchwyty,barierki,nastawniki,ławki,lampki,sprzęgi itp.Poniżej prezentuje ich zdjęcia;

Wagon 4ND1 #476
[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon 4ND1 #115
[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon KSW #2033 [Heidelberg]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
wnętrze Heidelberga:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon 4N1 #2022
[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon N #2024 [dwukierunkowy!]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję,że MPK obserwując "z góry" frekwenję oraz zainteresowanie Poznaniaków dziedziną komunikacji przekona się do ich remontu Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Pon 17:55, 27 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Nie 23:37, 26 Lis 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
W najgorszym stanie są #2033 [Heidelberg] i 4ND1 #476 wiec niech się lepiej pospiesza z tym remontem....


Post został pochwalony 0 razy
Pon 07:12, 27 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W trakcie zwiedzania chodziły "słuchy",że podobno od stycznia 2007 ma być robiony ten KSW #2033 + S2D #423 (on stoi w Cegielskim)

Z pozostałych zabytków utworzyłbym następujące składy:
4N1 #2022 + 4ND1 #115
N #2024 + ND #436(stojący na Gajowej,z ręcznie przesuwanymi drzwiami;już go wcześniej prezentowałem)

N #2024 jest ostatnią zachowaną eNką dwukierunkową (poza eNką #2050 Modertransu,która jest już pozbawiona wielu detali).Pamiętam,jak jeździła ona na dawnej linii 7 (poznałem po charakterystycznych migaczach,które istnieją jeszcze na lewej burcie!) Po wycofaniu z ruchu liniowego,w 1993 roku,N #2024 zaczął pełnić rolę holownika na Gajowej.Przez pewien okres pojawiał się na mieście jeszcze w starych,ciemnozielonych barwach.Pamiętam,jak holował z Ogrodów przychodzące w latach 1993-94 Holendry! Chyba dopiero pod koniec lat 90.został przemalowany w te szare barwy... Sad

4ND1 #476 wydaje mi się,że raczej będzie przeznaczony na części zamienne do 4ND1 #115.

Także mieli byśmy 4 składy wagonów dwuosiowych (łącznie z obecnie jeżdżącymi eNkami) Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek. dnia Pon 17:57, 27 Lis 2006, w całości zmieniany 2 razy
Pon 11:35, 27 Lis 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin