Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[GT8ZR] #901 i inne dwukierunki w Poznaniu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[GT8ZR] #901 i inne dwukierunki w Poznaniu
Autor Wiadomość
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kuba napisał:
Mateusz 19 napisał:
Ale ogólnie 105N wyglądają bardziej nowocześnie. To właśnie Helmuty kojarzą się wszystkim ze wschodem.


Mi też 105Ny kojarzą się z typowym komunizmem, szczerze mówiąc jesteś pierwsza osobą od której słyszę skojarzenie serii GT ze wschodną myślą techniczną Wink
Każdy ma swój pogląd, dla mnie np. typową porażką są te okrągłe elektroniczne tablice w 105N-ach, ale cóż kwestia gustu. Na pewno wolał bym 10 używanych GT8ZR niz 5 105Nów po NG.


Tablice elektroniczne to akurat poznańska tradycja. I powinni montować to we wszystkich 105ach po kolei...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 12:59, 18 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
A skąd pewność że nie będzie i czemu szkoda, że akurat na tej brygadzie? Wink


Tak jak napisał tosheck jest z Gajowej a szkoda bo po raz pierwszy byłby dwukierunek na 5 ( 18/1 -> 5/0) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:20, 18 Sty 2007 Zobacz profil autora
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Ja też wolę 105-tki od helmutów- te osatnie są może pod niektórymi względami lepsze ale generalnie to już starocie- praktycznie żaden wagon nie jest już "żyletą" Chociaż może zmieniłbym zdanie gdyby wiecej naszych GT8 było w takim stanie technicznym jak GT8ZR- tym rzeczywiście jedzie się w miarę komfortowo.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:48, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
BeMBeN
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
jezeli juz porownywac to GT6/8 z 105N bez zadnych modernizacji, wtedy mozemy mowic o zylecie, a tak to i syrenka jest "porownywalna" z mercedesem, jak to w starym dowcipie bylo.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 08:40, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Czy taki tramwaj byłby lepszym wyborem ?
[link widoczny dla zalogowanych]
(piszę w tym temacie bo to też dwukierunek)


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:24, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Rozrząd tyrystorowy... i więcej dodawać nie trzeba. Choć jeszcze lepszy byłby N8S (jakie kupił Kraków). Tamten ma dodatkowo środkowy człon z obniżoną podłogą.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:29, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
N8S nie kupił czasem Gdańsk?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:39, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Zgodnie z tym co widać na podlinkowanej wyżej stronie to Gdańsk kupił N8C, bardzo zresztą podobne. Co do Krakowa to mam informacje pewne.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:50, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
W Krakowie to już nawet jeżdżą.

Podaje link do strony miłośnika z Krakowa: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:00, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:06, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Frankfurt / M ma tramwaje Pt które są bliźniaczą konstrukcją tylko nazwa jest inna Smile A przypomne że stamtąd już sprowadzaliśmy tramwaje...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:46, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
dzisiaj znowu dwukierunkowy skład straszył na lini 9


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:53, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
Jeżeli mówicie o N8S, to poprawna nazwa jest N8S-NF Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:36, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Kuba napisał:
Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy.


Są w dobrym stanie właśnie dlatego, że co 10 - 15 lat miały te remonty przeprowadzane. Myślisz, że u nas osiągną większe przebiegi bez naprawy głównej? Przy naszych przeciążeniach i stanie torów? Przypomnij sobie w jakim stanie były 1/2G po 10 latach eksploatacji u nas właśnie bez remontów. Każdy tramwaj wymaga planowych napraw co 7 - 12 lat (zależnie od zaleceń producenta), nie tylko 105N.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:39, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Kuba napisał:
Bardzo przyzwoite tramwaje, jak wcześniej napisałem lepiej sprowadzić z Niemiec takie wozy które zapewne były dobrze serwisowane, niż co 10-15 lat modernizować 105Ny. Pozatym wagony przegubowe są lepsze niż zczepiane składy.


Nie potrafię sobie tego wyobrazić - po pierwsze nikt nie sprzeda odpowiedniej ilosci tego taboru by zastąpić 105 tki, które łatwiej jest serwisować (dostępność części itp)-po drugie wymiany w pierwszej kolejnosci będą wymagały GT6/8 i 3G (wątpie by zakupy nowych wagonów zrekompensowały ubytek helmutów, a te i tak w perspektywie 10 lat trafią na złom) Co innego- zakup kilkunastu wagonów 20 letnich zmodernizowanych +mod 105tek i wycofywanie ostatnich GT w miare dostaw fabrycznie nowych pojazdów


Post został pochwalony 0 razy
Pon 19:44, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dziś na linii 9 jeżdżą (a nie straszą) dwa dwukierunki: jeden pasiasty i jeden "Subaru Vista Blue" - jak to ktoś napisał kiedyś, ale gdzie?

Chce powiedzieć, że nigdy się nie pozbedziemy Stozłomek?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:33, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Poznań musi zainwestować właśnie przede wszystkim w zakup "dwukierunków", już obojętnie jakiej firmy, jakiego typu. Będą konieczne do obsługi tras podczas remontów, jakie nas czekają. A w przyszłości do obsługi tras, które mogłby by być niezależne od reszty sieci w Poznaniu - zakończone ślepymi końcówkami, tam, gdzie nie ma możliwości budowy pętli itp. Np. do obsługi przedłużenia linii PST do dworca PKP - bez konieczności budowy pętli oraz bez wprowadzania tramwaju w strefę torowiska miejskiego. Idea Idea Idea


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:53, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Oczywiście dwukierunki zawsze się przydadzą i nie tylko GT8ZR ale i te przedstawione powyżej MPK miało by wtedy większe możliwości manewru.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:04, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
do obsługi objazdów mamy wystarczającą liczbę składów dwukierunkowych. Wystarczy dokupić kilka nowszych i zakończyć sprowadzanie tego złomu.
Chcecie abyśmy byli śmietnikiem Europy?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:17, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niestety, narazie muszą takie być. Innego wyjścia nie ma. A jak zostanie rozpisany przetarg na nową dostawę tramwajów dla Poznania, to nie zaprzeczam, można by zamówić kilka sztuk dwukierunkowego Combino (nawet w wersji 7-członowej do obsługi m.in. nadmienionej przeze mnie powyżej trasy).


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:36, 22 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin