Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tramwaj na Franowo i Falistą
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tramwaj na Franowo i Falistą
Autor Wiadomość
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Proponuję puścić na Falistą Combino to taka fajna okolica w sam raz dla niskopodłogowców Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:49, 10 Paź 2006 Zobacz profil autora
smar
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Cytat:
W artykule jest chyba błąd, jesli to ten sam co był dziś w GP... O jakim prawoskręcie z R.Żegrze mowa? Czyżby na Falistą?
tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 08:29, 11 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Cytat:
...tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru.

ja tez to kiedys widzialem,bylo dokladnie jak piszesz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 09:35, 11 Paź 2006 Zobacz profil autora
smar
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
no i raczej GW miała rację - plan z MPU: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 18:24, 11 Paź 2006 Zobacz profil autora
smar
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pyrus napisał:
Cytat:
...tego nie wiem, ale jeśli chodzi schemat, to kiedyś w GW był inny: linia tramwajowa przecinała tunelem ul. Kurlandzką i Szwedzką w jednym miejscu i szła międzi Ikeą a M1 i dopiero za M1 zakręcała w lewo w stronę browaru.

ja tez to kiedys widzialem,bylo dokladnie jak piszesz
znalazłem:

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:24, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
A na odcinku Kórnicka - Lecha nie ma być czasem 3 przystanków pośrednich zamiast dwóch??


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:37, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tak. "Polanka" ma być bliżej Kórnickiej, a nowość: "Milczańska" ma być dogodnym przystankiem dla os.Zielone Tarasy.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:01, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Tak. "Polanka" ma być bliżej Kórnickiej, a nowość: "Milczańska" ma być dogodnym przystankiem dla os.Zielone Tarasy.

Widzę że "Gazeta Wyborcza" jak zawsze najlepiej poinformowana Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:21, 17 Paź 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
za [link widoczny dla zalogowanych]
Tramwaj na Franowo opóźnia się
Lech Bojarski
Budowa trasy tramwajowej w okolice centrum handlowego M1 ruszy z dużym poślizgiem. Bimbą na Franowo dojedziemy najprędzej w 2011 r. MPK ma kłopoty z przygotowaniem inwestycji

O ile nie pojawią się jakieś nieprzewidziane trudności na budowie torów w śródmieściu, to we wrześniu tramwaje zaczną kursować nową trasą przez most św. Rocha na Rataje. Pasażerowie z osiedli na górnym tarasie Rataj zyskają nowe szybkie połączenie z centrum miasta. I to już, niestety, wszystkie dobre wiadomości jeśli chodzi o poprawę komunikacji tramwajowej na prawym brzegu Warty.

Potem pasażerów czekają już niemiłe niespodzianki - uciążliwy remont, przez który na co najmniej kilka miesięcy stracą szybkie połączenie z centrum i opóźniona budowa torów w kierunku Franowa. Jak to możliwe?

Po pierwsze, MPK musi wyremontować tzw. trasę kórnicką - odcinek od ul. Jana Pawła II do pętli na os. Lecha. Na hałas, jaki powodują kursujące tamtędy tramwaje, narzekali mieszkańcy nowego osiedla firmy Ataner na Polance. W grę wchodzi m.in. wymiana szyn i zmiana lokalizacji przystanków, które trzeba przybliżyć do nowo powstałych osiedli. Jeszcze dwa lata temu MPK deklarowało, że wspomniany remont odbędzie się w 2007 r. Wówczas byłaby szansa na zakończenie prac jeszcze przed otwarciem trasy przez most św. Rocha. Pasażerowie z osiedli na górnym tarasie Rataj nie musieliby się obawiać, że nowe wygodne połączenie z centrum, wkrótce po oddaniu do użytku, zostanie na co najmniej kilka miesięcy przerwane.

Teraz jednak wiadomo już, że to nieuniknione. Choć MPK ma gotową koncepcję przebudowy trasy od ul. Jana Pawła II do os. Lecha, to brakuje czego innego - pieniędzy. - Na dziś remont jest niemożliwy, będziemy chcieli wykonać go przy okazji budowy trasy na Franowo - mówi Jan Firlik, dyrektor pionu tramwajów w MPK. To oznacza, że np. mieszkańcy os. Lecha od września dzięki nowej trasie przez most św. Rocha pojadą do centrum najkrótszą drogą, ale potem takie połączenie stracą.

Co gorsza - i to jest drugi powód - nie wiadomo, kiedy to dokładnie nastąpi, bo początku budowy torowiska na Franowo też nie widać. Przewoźnik dopiero zamierza starać się o unijną dotację na budowę torów, które poprowadzą w okolice centrum handlowego M1, gdzie ma powstać także nowa zajezdnia. Przed nim trudne i nowe zadanie, bo dotąd nowe trasy w mieście budowało bądź państwo (np. PST), bądź Zarząd Dróg Miejskich (np. trasa na Rataje). MPK nie ma wykwalifikowanych pracowników, którzy potrafiliby udźwignąć tak dużą inwestycję. Dlatego w drodze konkursu szuka inżyniera kontraktu, który będzie odpowiadał za budowę. Niestety, od kilku miesięcy nie ma rozstrzygnięcia, na dodatek swoje zastrzeżenia zgłosił prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Według dyr. Firlika, realnym terminem zakończenia budowy torów i jednocześnie zajezdni na Franowie jest rok 2011. Tymczasem władze miasta są takim terminem zaskoczone. - Pierwsze słyszę, nic mi nie wiadomo na ten temat - mówi Mirosław Kruszyński, wiceprezydent odpowiedzialny za komunikację. - Muszę się zapoznać z sytuacją, ale 2011 r. to zdecydowanie zbyt odległy termin - dodaje.

Komentarz autora: Miasto musi pomóc

Jak bardzo cieszę się z budowy trasy na Rataje w śródmieściu, tak bardzo niepokoję się o kolejny odcinek - do Franowa. Zaprzepaszczono już możliwość remontu trasy kórnickiej podczas budowy torów w śródmieściu. W efekcie mieszkańcy górnego tarasu Rataj dostaną we wrześniu w prezencie szybkie połączenie z centrum, a po dwóch latach MPK im je zabierze, skazując na długie i kłopotliwe objazdy. Na kolejną obsuwę nie można sobie pozwolić. Władze miasta muszą interweniować. Skoro przewoźnik nie ma ludzi przygotowanych do wielkich inwestycji, to może warto pomyśleć o zleceniu zadania drogowcom, którzy - świeżo po budowie trasy w śródmieściu - będą zaprawieni w tego typu robocie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:19, 29 Sty 2007 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Mozolnie buduje się w Poznaniu te nowe trasy tramwajowe Sad
Najlepszym "motywatorem" jest jednak wizja utraty dotacji z UE (przykład z Głogowską) jak by i tu postarali się o dotacje i UE wyznaczyła by termin myśle, że prace ruszyły by z miejsca.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 23:39, 29 Sty 2007 Zobacz profil autora
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Tylko żeby dostać pieniądze z UE trzeba najpierw załatwić wiele spraw formalnych min inwestor musi być właścicielem gruntów pod inwestycję - z tym jest problem, a takie sprawy ciągną się w Polsce latami


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:28, 30 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tramwaj na Franowo będzie szybciej!

leh
2007-01-31, ostatnia aktualizacja 2007-01-31 20:30

Do M1 tramwajem pojedziemy w 2009 r., nawet jeśli trzeba będzie wziąć kredyt - obiecuje prezes MPK Wojciech Tulibacki
We wtorek napisaliśmy, że MPK opóźnia się z przygotowaniem budowy trasy tramwajowej od os. Lecha na Franowo, gdzie ma powstać także zajezdnia. Z informacji uzyskanych od dyrektora pionu tramwajów Jana Firlika wynikało, że nowa trasa powstanie do 2011 r. Wcześniej MPK zakładało wybudowanie trasy do 2009 r. Po naszej publikacji na środowej sesji Rady Miasta zaniepokojeni radni pytali o to władze miasta i przewoźnika.

Tymczasem Wojciech Tulibacki, szef MPK podtrzymuje, że trasa na Franowo będzie gotowa w 2009 r.: - Zaszło chyba jakieś nieporozumienie, dyrektor Firlik prawdopodobnie pomylił się przeglądając dokumentację - mówi "Gazecie". - To prawda, że cała inwestycja rozpisana jest na 48 miesięcy, ale mówimy tu o terminie wybudowania trasy, zajezdni, rozliczenia inwestycji. Słowem, dopięcia wszystkiego na ostatni guzik. Ale też w harmonogramie, który będzie realizował inżynier kontraktu, mamy zapisane, że uruchomienie trasy i części zajezdni nastąpi już w 2009 r. - dodaje.

Według planów MPK w 2010 r. ma być dokończona budowa zajezdni, a w 2011 r. formalnie inwestycja ma być rozliczona. - Oczywiście tak jak w przypadku każdej inwestycji, zawsze mogą wystąpić jakieś trudności, które ten harmonogram zburzą - zastrzega Tulibacki.

Budowa trasy na Franowo wraz z zajezdnią to koszt ok. 120 mln zł. Część pieniędzy wyłoży miasto, ale większość MPK zamierza zdobyć z funduszy Unii Europejskiej. Co jednak jeśli nie uda się uzyskać dotacji? - Nawet gdyby tak się stało, jesteśmy gotowi wziąć kredyt na budowę trasy, tak by w 2009 r. tramwaje jeździły już na Franowo - obiecuje Tulibacki.

Za: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:39, 31 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin