Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[2] Jaka będzie przyszłość linii?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[2] Jaka będzie przyszłość linii?
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Na "2" widuje się 105N-y i GT8 / zna ktoś dokładną ilość brygad z danej zajezdni?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:58, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
2 robocze 1, 2, 3, 8 - Budziszyńska
4, 5, 6, 7 - Madalińskiego

2 soboty 2, 4, 6 - Budziszyńska
1, 3, 5 - Madalińskiego

2 święta 1, 2 - Budziszyńska
3, 4 - Madalińskiego


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:10, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No, ale pamiętaj że ludzie przyzwyczaili siędo numerków.
Ja bym mimo wszystko nie zmieniał tras 2 ani 9, nawet jak się nakładają. Bezsens. Tramwaje stanowią określony człon komunikacji, nie powinno się przy nich za bardzo majstrować! Pomyśleć że na świecie są miasta, gdzie linie mają swoją kilkudziesięcioletnią historię! Wpisując sie tym samym w harakter miasta, kreując jego rozwój.
Owszem, można pisać, że 2,9 to przeżytek PRLu, ale co? W KM też budujemy IV RP? Likwidujemy jakiś uklad? Po prostu trzeba poczekać na tory na Ratajczaka, wydzielić i upłynnić ruch na 28 czerwca i Wierzbięcicach (budowa Nowej Dolnej Wildy) i już nie ma problemu korków i jazdy jednego składu za drugim. Mozna wtedy dobrze skorelować rozkład jazdy, i jest OK.
Zastanówmy się też czy połączenie Wilda - Rataje/Śródka jest aż tak konieczne mając w perspektywie tramwaj na Rocha (dowozi "76+90") i w perspktywie Ratajczaka co daje jeszcze sprawniejsze przsiadki.
W oparciu o trasy tramwajowe na Ratajcaka, Rocha, Solnej trzeba budować sprawny, prosty i logiczny system.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:42, 11 Sie 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Mała nispodzianka z zajezdni przy ulicy Fortecznej. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:51, 28 Sie 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Tego nikt nie wie dlaczemu "2 Dębiec" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:11, 29 Sie 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
marcinc napisał:
Tego nikt nie wie dlaczemu "2 Dębiec" Very Happy


może mechanicy mieli ciekawą Partyman noc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:58, 29 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
dlaczego po godzinie 16stej 2 nie jeździły ulicą Zwierzyniecką?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:04, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Mrufek
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Piątkowo

Post
Nie znam przyczyny, ale mogę na pewno powiedzieć, ze ludzie stali na Kraszewskiego czekając na 2 w stronę Dębca i się nie doczekali. Kompletny brak informacji jakichkolwiek. Tylko na pętli Ogrody na tablicy był wyświetlany stosowny komunikat i na jednym z Helmutów zauważyłem napis 'zmiana trasy'.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:12, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
W ogóle tramwaje na Dąbrowskiego jeździły jak chciały. Około 14-15 tramwaje linii 2 i 17 miały tendencje do łączenia sie w stada.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:25, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post "Dwójka" zmienia trasę
MPK chce w ten sposób rozładować korki tramwajowe na ul. Królowej Jadwigi
Odkąd rozpoczął się remont wiaduktu na ul. Hetmańskiej nad Dolną Wildą, swoje trasy zmieniły tramwaje kilku linii. "Jedynka" i "siódemka" zaczęły kursować ul. Królowej Jadwigi. W sumie na tej trasie znalazło się aż siedem linii, co było jedną z przyczyn utrudnień dla pasażerów. Druga sprawa to zbyt mały przystanek przy Starym Browarze - mieści się tam tylko jeden skład. Trzeci problem to kiepska przepustowość na skrzyżowaniu ulic Królowej Jadwigi i Półwiejskiej. Część tramwajów jedzie prosto do dworca PKS, inne skręcają w stronę Wildy. Dodatkowo przez skrzyżowanie przejeżdżają samochody i przechodzą piesi. W efekcie tramwaj nie jest w stanie opuścić przystanku przy Browarze, zanim nadjedzie za nim kolejny. Na ul. Królowej Jadwigi tworzą się więc tramwajowe korki, na które "Gazeta" zwracała uwagę już półtora miesiąca temu.

Swoją pomoc deklarowali drogowcy, którzy próbowali ratować sytuację regulowaniem programu sygnalizacji. Światła na tym skrzyżowaniu są jednak starego typu i niewiele dało się w sumie poprawić. MPK chce więc spróbować innego sposobu. Przewoźnik zdecydował czasowo "zdjąć" z trasy Królowej Jadwigi linię 2. Od soboty w obie strony "dwójka" będzie kursowała ulicami Towarową i Wierzbięcice. Przewoźnik liczy, że dzięki temu przyspieszy się przejazd tramwajów na trasie między AWF a Półwiejską. Pasażerom, którzy "dwójką" dojeżdżają do centrum MPK radzi przesiadkę na rondzie Kaponiera na linie 5 i 13.
"GW"


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:53, 22 Lis 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Gazeta Wyborcza napisał:
Światła na tym skrzyżowaniu są jednak starego typu i niewiele dało się w sumie poprawić.


Ale ściema Wink jeżdżę tam codziennie po parę razy i do dziś się kompletnie nic w cyklu nie zmieniło, panowie nic nie zrobili, a można by przedłużyć chociaż światło dla tramwaju jadącego na PKS.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:06, 22 Lis 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
dokładnie.
2 marnuje się w pełnym tego słowa znaczeniu.
Niby szybko można dojechać z Dębca na Kaponierę, ale przecież to samo można uczynić linią 10.

W końcu na linia 2 spełniała dużą role w centrum. Jedna grupa pasażerów jeździła na odcinku Pl Wiosny Ludów-Ogrody, a druga od Kupca i przystanków do Półwiejskiej w stronę Dębca i na odwrót.

Teraz wszyscy wypakowywują się na Kaponierze (nie licząc masy nadal zagubionych ludzi, którzy w popłochu wysiadają na Towarowej;) ) a dalej 2 podbiera tylko pasażerów lini 10.

Na szczęściej coraz więcej osób decyduje się na jazdę z Towarowej na Dębiec. Widać powiększające się gromadki na przystanku.


Cytat:
obsługuje ją głównie tabor GT8, a ludzie stoją na schodach, bo wszyscy muszą być przy drzwiach a głębiej, szczególnie gdy nie ma drzwi w środkowym członie to już nikt nie wejdzie


racja. W sumie jest to dość spora wada tego taboru.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:22, 22 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
I tego się obawiam u nas prowizorki są zawsze najtrwalsze Sad


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:21, 22 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Równie dobrze "dziesiątka" mogłaby spokojnie omijać Most Dworcowy - w końcu tam też trochę tych linii jest.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:23, 22 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"10" raczej nie może omijać Mostu Dworcowego bo służy jako połączenie Wildy, Winograd i Dębca z dworcem PKP jak i PKS.
Aczkolwiek nie schodźmy na temat linii 10, bo to temat linii 2 i 9.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:50, 22 Gru 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Dopiszę tylko, że chodzi mi o zmianę trasy "10" dopiero po przywróceniu "dwójki" na stałą trasę.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:05, 23 Gru 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
tosheck napisał:
Dopiszę tylko, że chodzi mi o zmianę trasy "10" dopiero po przywróceniu "dwójki" na stałą trasę.

Hmm, nie wiem czemu, ale już prędzej tam bym wrzucił 9...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 14:01, 23 Gru 2006 Zobacz profil autora
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
W najnowszym "Przystanku" (nr 12/2006 [80], str. 8) można przeczytać:
Cytat:
Podobno szykuje się zamiana obsługi między liniami 2 i 9. Ruch ten, który jednak powinien był nastąpić natychmiast – w dniu zmiany trasy linii 2, ma szanse nieco poprawić katastrofalną sytuację.

Co to może oznaczać w praktyce? Jeśli 105-tki na 9 to będzie nareszcie jakieś urozmaicenie od GT6/8 i 3G :)

PS. Ktoś poprzenosił moje posty i był jeden pod drugim, dlatego proszę o usunięcie tego posta poniżej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez VPN dnia Sob 13:06, 20 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Nie 11:22, 24 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wg mnie linia marnuje sie aktualnie w pełnym tego słowa znaczeniu Sad nie ma żadnych zmiana taborowych, więc możemy spotkać i cały kwiat wszelkiego demobilu i wagony rodzimej produkcji z Chorzowa.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:52, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
VPN
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wielkopolska

Post
Jedyne co się urzeczywistniło z tej wzmianki w "Przystanku" to słowo "podobno". Wszystko wskazuje na to, że do zmiany taboru już nie dojdzie.
Szkoda Sad


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:09, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin