Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Ruch tramwajowy na trasie GTR
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Ruch tramwajowy na trasie GTR
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
może to dlatego, ze jakikolwiek tramwaj musi robic objazd i ludziom łatwiej pójść na autobusy, które mamy jednak dobre. Wystarczy popatrzeć - Chartowo ma obłożenie tramwajów, bo stamtąd już blisko do centrum (i na wprost - to wazne z psychologicznego punktu widzenia), a Żegrze jest chyba niewiele mniejsze (wg. liczby mieszkańców), ale dla nich tramwaj musi zajechac "az przez Lecha", więc wybierają autobusy okalające cała dzielnicę w 10min do centrum (dla 74/84 bardziej 15 Wink )... może zmieni się to jak otworzą Rocha (juz oddalili tą skargę) chociaż z Żegrza i tak pojedzie tylko 5 Sad


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:08, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
GTR sie zwija z prostej przyczyny - praktycznie coraz mniej tam mlodych ludzi! Coraz wiekszy procent to babcie i dziadkowie, ktorym do szczescia wystarcza odpowiednio bliska (na osiedlach zawsze) apteka i spozywczak! Dlatego nie ma wielkiej przewozowosci. Poza tym nie ma na Ratajach wielkich obiektow rozrywkowo-handlowych, jest tylko M1, do ktorego i tak dojezdzaja ludzie z R Rataje! Potrzeba tu czegos nowego, co przyciagnie ludzi w ten rejon nie tylko jako gosci ale moze i przyszlych rezydentow - odczuwam np. brak pozadnej plywalni, chocby w standardzie tej z Kozieglow.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:20, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
I jeszcze jedno... kazda inna dzielnica ma w swoim obszarze jakies oddzialy szkol wyzszych badz szkoly prywatne wyzsze co rowniez podbija solidnie przewozowosc. Na granicy Rataj znajduje sie kompleks PP, ale juz dalej na wschod nie ma nic. Na samych Ratajach znajduja sie 3 szkoly srednie, kilka gimnazjow, i kilkanascie podstawowek.... Jak juz wspomnialem.... Nic nie ciagnie ludzi na GTR - stoja tu tylko bloki - ludzie tu mieszkaja, ale... nic wiecej.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:24, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
no z pływalnią n Nowym mieście ezeczywiście trudno... ale już nie długo nam Nasz Ukochany Pan Dyrektor w Krzesinach postawi... potem bedzie budował morze Razz
co do starzenia się Rataj: na GTRze jeszcze nie jest az tak źle - najgorzej to jest na osiedlach DTRu (a szczególnie BIIWŚ czy AK) tam możnaby juz zdemontowac place zabaw...
zgadzam się, ze coś powinno powstać na GTRze, ale co? Niby mamy największe kino w Europie, mamy M1 i Ikee i co? i tak to nie polepsza komunikacji tramwajoej, bo jej tam po prostu nie ma - ja np. zacząłem o wiele częściej jeździć 12 kiedy otwarto Plazę. Jak na razie do nowych obiektów dojeżdżają tylko busy. Z reszta Rataje jeszcze długo pozostaną tylko sypialnią... i nie wiem czy to jest cos szczególnie złego - ważne żeby były chociaż młoda sypialnią to bedzie OK


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:28, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zwinie się jak Winiary, tylko, że kiedyś się pokolenie wymieni. Na GTRze nie ma gdziejuż chyba przy tramwaju co zbudować! Chyba, że przy Hetmańskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:33, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
poklenie na GTRze jeszcze długo się nie wymieni Sad predzej na DTRze - tam ludzie mją juz średnio ok. 65 lat!! To już emeryci po prostu - na KM nie beda wydawac duż, bo po co? jedyne co trzyma jeszcze jako taka KM na DTRze to dojazdy do szpitali, przychodni i innych lekarzy... pojedźcie kiedys 74 przez Zamenhofa i zobaczcie ile i jakich ludzi wysiada na przystanku Armii Krajowej - odpowiedź przyjdzie sama...
Niestety powoli ci ludzie tam beda po prostu umierać, a juz na pewno część się przeprowadzi do rodziny - powoli mieszkania beda sprzedawane i znowu zapełnią się młodymi...

budowac jest rzeczywiście tylko tam,a le tam ma być łącznik z III ramą więc chyba bok - jeszcze przrcież Dziadoszańska Center (okolice kinepolsi) gdzie cuś musi powstać bo już nie chce mi się parzec na Złomex Confused może dałoby się podciągnąć tramwaj zamiast pod browar to do Kinepolis?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:40, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Musze Ci Papaja przyznac racje ze w te miejsca ktore wymieniasz nie jezdza tramwaje i pewnie jeszcze dluuugo nie beda jezdzic. Slyszalem tez o tym, ze Kinepolis powoli podupada... Ciekawe czy to prawda. A co do basenu na Krzesinach pomysl calkiem calkiem... jesli bedzie basenem otwartym dla nie uczacych sie w ZSO 2 to wtedy z pewnoscia przysluzy sie duetowi 62-96 Very Happy. Nie zmienia to jednak postawionej przeze mnie diagnozy. MLODZI GENERUJA RUCH = PRZEWOZOWOSC ROSNIE Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:50, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
dokładnie, ale lepiej żeby ci młodzi mieszka;i na osiedlach i dojeżdżali np. do centrum niż żeby młodzi z reszty miasta jeździli do jakiś obiektów wciśniętych nienaturalnie w Rataje - to była jest i (choćby nie wiem jak byśmy chieli) bedzie dzielnica stricte sypialna i nic tu nie pomoże - jedynie budowa kolejnego osiedla gdzie beda właśnie młodzi - przynajmniej wymiany pokoleń beda nastepowały naprzemiennie...
poza tym pamiętajmy, ze teraz mamy inne czas i ludzie częsciej zmieniają mieszkania, dlatego wymain będzie łatwiejsza... aktualnych mieszkańców DTRu zmiana ustroju zaskoczyła w takim wieku, że na czas swobodnych wymian mieszkaniowych są już za starzy (starego drzewa się nie przesadza) każdy nowy mieszkaniec tych osiedli sowoduje, że prawdopodobnie po jakimś czasie zmieni sie lokator lokalu i tak w kółko (najczęsciej pewnie młode małzenństwa z dziećmi, czyli idealny materiał na paseżrów)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:59, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Największy ruch będzie generował się na Trasie Kórnickiej bo tam Ataner buduje przecież nowe osiedle. Aktualnie rozebrana jest w całości
Agroma i na tej działce będą kolejne bloki. Wobec powyższych uwag należy:

17 skrócić do Os.Lecha , 4 do Os. Lecha (co 20' ) 3 przez DTR ( co 20' do Starołęki tylko w robocze) . Wzmocni się trasę Od Lecha do Kórnickiej i zetnie się trochę wozów na DTR ( zostaje 7,12,13 i połówkowa 3 ) i na Zegrzu ( 1 i 5 powinny chyba wystarczeć ) i czekać ...
na zmianę sytuacji demograficznej na Ratajach. A jakieś 2 lata temu mieszkańcy os. Tysiąclecia wymusili skierowanie 11 na Lecha
bo przed 8 rano nie mogli wejśc do tramwaju bo były zapchane tymi z GTR...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:16, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
to jest taki problem - dzielnica taka jak GTR powinnamiec 3 linie (1, 5, 11) tak jak było dwano temu, ale aktualnie nie moge powiedzieć, by były one jakoś strasznie obłożone


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:42, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A ja się całkowicie nie zgadzam na wydłużenie linii 11 i skrócenie linii 17, bo to trząśnie połową Poznania!
"17" jedzie z GTRu na trasę chwaliszewską i ta trasa jest nie do ruszenia, chyba, że 3/4 pojedzie GTRem zamiast "17" ale to już przerabialiśmy i DTR to zniszczył. Skrócenie linii 17 do Lecha i jeszcze puszczenie tam "4" to nonsens, bo z pl.Wielkopolskiego będzie naprawdę można mało gdzie dojechać! Ja widzę tylko to tak, że jest jak jest plus linia 3 GTRem, albo bez zmian. Jak powstanie Franowo, wybuchnie wojna pomiędzy nową trasą, a starym GTRem, ponieważ oboje będą mieli linię na Hetmańską (1), oboje będa mieli linię Rochem do Centrum m(5,16), ale linia trasą chwaliszewską jest jedna (17), tak samo jak jadziowa (11), więc albo jedna albo druga, tak żeby wszyscy mieli 3 linie. Jest jeszcze linia 3/4, ale czy przez Polankę linie 5,11,16,17 nie starczą?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:02, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ja myśle, ze rozwiązanie nie jest aż takie trudne - mimo protestów DTRu na GTR puścić 4 oraz 11, a 17 na Franowo. Wtedy:

DTR:
Hetmańska -> 7
Plac WLKP. -> 3 (0,5 linii)
Roch -> 13
Jadzia -> 12
M1 -> 7

GTR:
Hetmańska -> 1
plac WLKP. -> 4
Roch -> 5
Jadzia -> 11 (0,5 linii)
M1 -> 1

Franowo:
Hetmańska -> 1
plac WLKP -> 17
Roch -> 16
Jadzia - NIC (przesiadka na Chartowie, Kórnickiej lub r. rataje)
M1 -> hehe

W ten sposób DTR ciągle ma lekko uprzywilejowaną pozycję: ma wszystkie linie z tym, ze połówkę na Plac Wilekopolski (w porównaniu z GTRem, który ma połówkę na Jadzię, która jest ważniejszym kierunkiem) no i oczywiście WSZYSTKIE linie przez rondo Rataje.
GTR ma tez wszystkie kierunki - niestety połówkę na Jadzie, ale to do zniesienia
Franowo ze względu na swoją bliskośc do pętli Chartowo (i w końcu 3 linie tam) nie ma może wszystkich kierunków, ale przesiadka na Chartowie czy nawet kórnickiej daja tyle linii, że heej. Poza tym tam bedzie tylko jeden przystanek osiedlowy, więc dużo ludzi stamtąd jeździć do centrum nie bedzie...

skierowanie 7 na Franowo nie było moim pomysłem - podchwyciłem go i wolałbym nie być zlinczowany Very Happy ale daje porzadany efekt, chocc robi tłok na Polance...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:16, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"7" do M1 nierealne Very Happy

A dlaczego ma nie być?

GTR:
Hetmańska ->1
plac WLKP.->4
Roch->5
M1->1
Jadzia-> NIC (przesiadka na Chartowie na 11)

Franowo:
Hetmańska->1
plac Wlkp.->17
Roch->16
Jadzia->11
M1->hehe

Czuję w tym co piszesz żegrzański patriotyzm...

Wolałbym likwidację połówek i linię 11 co 10 minut normalnie, dlatego wiem, że GTR ją dobije, a Franowo jest jedyną szansą na jako takie życie...

Tak pomyliłem się z tą "1".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pasażer linii 3/4 dnia Sob 19:37, 15 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Sob 19:28, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
coś ci się pomyliło, bo napisałeś GTR <=> M1 = 7 chyba 1
jest w tym troche patriotyzmu, ale także kalkulacja - nie myśle o tym czy linia padnie czy nie tylko czy będa z niej korzystac ludzie - linia do centrum (Jadziowa) jest przede wszystkim dla mieszkańców, a tych na GTRze jest więcej niż na Franowie (de facto Czesi i tu i tu, Lechici i Tysiącletni (Razz) tak samo - róznice robi tylko RUSA lub ŻEGRZE+ORŁA)

11 cały dzień - ja chętnie, ale DTR by się odezwał, ze GTR ma o pół linii więcej!!
jeżei chodzio przeżycie 11 to linia ztyyje kiedy ma pasażerów, a jadac do pętli w polu (mieszkańców tam nie ma) czyli Franowie ich nie nabierze...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:34, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Papaja napisał:
coś ci się pomyliło, bo napisałeś GTR <=> M1 = 7 chyba 1
jest w tym troche patriotyzmu, ale także kalkulacja - nie myśle o tym czy linia padnie czy nie tylko czy będa z niej korzystac ludzie - linia do centrum (Jadziowa) jest przede wszystkim dla mieszkańców, a tych na GTRze jest więcej niż na Franowie (de facto Czesi i tu i tu, Lechici i Tysiącletni (Razz) tak samo - róznice robi tylko RUSA lub ŻEGRZE+ORŁA)

11 cały dzień - ja chętnie, ale DTR by się odezwał, ze GTR ma o pół linii więcej!!
jeżei chodzio przeżycie 11 to linia ztyyje kiedy ma pasażerów, a jadac do pętli w polu (mieszkańców tam nie ma) czyli Franowie ich nie nabierze...


Ale nabierze z M1, Browaru, ew.Szpitala, Ikei, może zwozy z Kinepolis, Rusa, Lecha, Czecha, 1000lecia, no i też prawdopodobne, ze za M1 powstanie jakieś osiedle.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:39, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
owszem - nabierze, ale KM w tamtych okolicach jest dla mieszkańców, a w drugiej kolejności dla przyjezdnych do M1
co do osiedla to nie jest to dobre miejsce...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:43, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale znam wiele osiedli w niedobrych miejscach. A nie chcę akurat linii 11 na Żegrzu bo to wykańczalnia dla danej linii!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:48, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Idealny przykład połaczenia miasta na skos - łaczy tez GTR z Jadzią i Kaponierą - ideolo


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:52, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie można by spróbować, ale 4 pełnie linie na GTRze to dużo, a ja chciałbym pełną "11". Chyba ze dać spokój i 3/4 na dTRze zostawić.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:01, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
no to ja już jednak wole 11 zamiast 4 czy 17... po prosrtu uważam jadzie za wazniejszy kierunek od plac wlkp.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:14, 15 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin