Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Komunikacja na Ławicę i do Portu Lotniczego
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Komunikacja na Ławicę i do Portu Lotniczego
Autor Wiadomość
tonny
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ale fantazjujecie. L nie przejdzie. aptrzcie co się dzieje z A i P. Po za tym dwie linie pospieszne na tym odcinku to i tak dużo.

Moje propozycje:
78 - do Dworca Głównego PKP
77 - bez zmian. Niektótre kursy przez Cmentarną, celem dowozu mieszkańców na Cmentarz Junikowo
59 - BAŁTYK - Port Lotniczy Ławica. Powrót przez Ławicę.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 23:10, 18 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale L nie jest naszym wymysłem, tylko MPK i biura inżynierii transportu. L będzie jeździć, tylko my dywagujemy jaką trasą.Poza tym P nie jest linią pośpieszną, tylko tzw "specjalną" sezonową. Ma inne znaczenie, raczej jako podmiejska linia jak 111, 101, 107, 188, a nie A.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 12:53, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Moim zdaniem lina "L" to nie głupi pomysł tylko potrzebna jest reklama ze strony MPK i Ławicy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:10, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No pewnie będzie wyglądać jak podobne linie w Łodzi, Wrocławiu czy Rzeszowie i Katowicach. Czyli też z reklamą o jakiej piszesz itp.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 14:26, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Reklama ze strony Ławicy dla pasażerów samolotów będzie o wiele bardziej wymowna niż reklama MPK. BIT dośc dobrze wymyslił z komunikacją w tamte rejony,aby 59 i L się dublowały naprzemiennie. 77 niech jedzie wreszcie co 12 minut naprzemiennnie do Kwiatowego i Skórzewa, a 78 do kasacji.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 16:26, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No, ale w wyżej wymienionych miastach, mimo że te linie robi zwykle MPK czy cuś w tym stylu, reklamą zajmuje sie port lotniczy. Np w Rzeszowie masz linię L jadącą z Centrum na lotnisko, ze specjalną taryfą w trzech walutach: 1 funciak, 2 jurki i 6 zyka. Czy jakoś tak.No ale u nich nie ma czasowych biletów, to fakt, wiec u nas nie przejdzie (bo u nas są bilety uprawniające do przesiadki). Ale zawsze to port lotniczy dba o zapewnienie linii komercyjnej na lotnisko. U nas ma to być linia miejska, wiec powinno zadbać MPK o jak najlepszą promocję.

A skoro 77 co 12 minut i raz tam, raz tam, a 78 do kas(tr)acji to nie lepiej zdublować 77 i 78? Jeden na kwiatowe drugi do Skórzewa i naprzemiennie? To chyba lepsze niż jakieś dodatkowe gwiazdeczki, krzyżyki czy inne literki przy godzinach odjazdów na rozkładzie. Jednak np powodem rozdzielenia 62 na 62 i 96 były właśnie kłopoty z właściwym oznaczeniem odjazdów na tabliczce. Pasażerowie głupieją, 67% polaków jest analfabetami wtórnymi więc nie komplikujmy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:26, 19 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wszystko ok, ale 77 i tak nie zostanie zdublowany z 78, szkoda bo to pomysł dobry dla naszego głupiego narodu Very Happy Z planów MPK dotyczących pakietu zachodniego podoba mi się wszystko poza głupkowatym utrzymywaniem linii 78 i to jeszcze na najmniej potrzebnym odcinku!! ZABIERAJĄ linii 78 najbardziej RENTOWNY (czyli Bukowską), to kretynizm!!

Po mojemu:
-72 z Piątkowskiej do Sz.Sz.
-77 Bałtyk -Kwiatowe z roszczepieniem do Skórzewa albo z 78 naprzemiennie jak RobuR pisał.
-reszta ok


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:47, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Bartek
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 01 Maj 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ławica

Post
Twisted Evil Wkurza mnie to, że 59jest traktowana nieco gorzej niż 77,bo jeździ "tylko"na Ławicę. po co ma wjeżdżać na lotnisko, jeśli pasażerowie jeżdżątam, tylko przed godzinami odlotu i wg mnie wystarczy skomunikować autobusy L z od- i przylotami. Na Ławicy, od strony Perzyckiej też mieszkają ludzie, więcczęstotliwość 30 minut,a w święta i soboty co godzinę jest chyba idiotyczna!?! Co do kursów przemiennych na Kwiatowe i do Skórzewa, to bdb pomysł.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:55, 01 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ale przecież, jeśli ktoś jedzie na Lotnisko to nie może z 59 wysiąść na Wyszeborskiej? Tam jest kawałek. Czy musi jechać pod sam terminal? Przecież "59" tak jeździł kiedyś, teraz jest częściej przez king Cross, ale to też zniknie, bo 77 pojedzie częściej.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:58, 01 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Połączmy Ławicę z Poznaniem

Liczba pasażerów odprawianych na naszym lotnisku rośnie w błyskawicznym tempie, ale bez dobrej komunikacji Ławica zostanie w tyle za portami lotniczymi w innych miastach. "Gazeta" apeluje: pasażerom trzeba zapewnić lepszy dojazd na lotnisko!

W ubiegłym roku Ławica odprawiła 400 tys. pasażerów, w tym roku spodziewa się 700 tys. W pierwszym kwartale nasz port obsłużył aż o 90 procent więcej ludzi niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Więcej pasażerów to więcej połączeń, dzięki którym Poznań może zaistnieć na mapie lotniczej Europy. Ten boom może jednak wkrótce zostać zahamowany, a nawet się skończyć.

Na łamach "Gazety" toczy się dyskusja "Poznań na zakręcie", podczas której poznaniacy zwracają także uwagę na problemy Ławicy. Trudno nam będzie ściągać pasażerów z regionu, i to nie tylko jeśli lotnisko nie będzie dobrze skomunikowane z centrum miasta, z dworcami kolejowym i autobusowym. A na razie jest z tym tragicznie. Na lotnisko prowadzi tylko jedna droga - wąska i wiecznie zakorkowana ul. Bukowska. - Samolot z Warszawy leci 45 minut, a zdarza się, że drugie 45 minut trzeba się przebijać taksówką do centrum Poznania - mówi Krzysztof Pawłowski, prezes Portu Lotniczego Ławica. - Dojazd na lotnisko jest coraz gorszy, szczególnie odkąd otwarto centrum handlowe King Cross. Zdarzało się już, że przez korki na Bukowskiej pasażerowie nie zdążyli na samolot - dodaje.

Europejskim standardem jest dobra komunikacja publiczna na lotnisko. Tą niestety też nie możemy się poszczycić, bo autobusy również grzęzną w korku na Bukowskiej. MPK chce poprawy i planuje uruchomić nową pospieszną linię "L" z dworca PKP na Ławicę. Autobus zatrzymywałby się po drodze tylko na dwóch przystankach i według rozkładu miałby jechać 22 minuty. Sęk w tym, że w godzinach szczytu na ul. Bukowskiej wszystkie rozkłady i tak biorą w łeb.

Autobusy to za mało. Najlepszym rozwiązaniem byłaby niezależna od ruchu samochodowego na ulicach, sprawna komunikacja szynowa. Taką drogą idą zresztą inne polskie miasta. Już latem na lotnisko Balice w Krakowie pasażerów będą dowozić szynobusy kursujące z co najmniej półgodzinną częstotliwością. O wykorzystaniu torów kolejowych biegnących w okolicy lotniska myśli się też we Wrocławiu, gdzie obok usprawnienia komunikacji publicznej projektuje się także nowe drogi do portu lotniczego, w tym osobny zjazd z autostrady A4.

Jeśli w przyszłości Ławica ma konkurować z tymi lotniskami, trzeba także jej zapewnić dobrą komunikację szynową. Są plany, by przedłużyć trasę tramwajową z Ogrodów do ul. Polskiej. Trzeba też już dziś pomyśleć o możliwości wydłużenia tej linii aż pod lotnisko. - Wystarczyłaby jedna nitka pod terminal - mówi prezes Pawłowski. Usprawnienia wymagałby równocześnie przejazd tramwaju na ul. Dąbrowskiego. MPK od dawna skarży się bowiem, że samochody tarasują tam drogę tramwajom.

"Gazeta" apeluje do władz miasta i regionu, do urbanistów i specjalistów od komunikacji - trzeba zająć się Ławicą! Jeśli Polska wywalczy prawo organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r., mecze odbywać się będą także w Poznaniu. Nasze miasto tym bardziej potrzebuje więc koncepcji nowych połączeń z lotniskiem, i to zarówno drogowych, jak i dla transportu publicznego.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:07, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
59 i L na przemian co pół godziny nic nie dadzą. Tylko zepsuje to komunikację mieszkańców Ławicy, którzy mają dlaeko do 77 i 78.

Tam potrzebne jest metro na PKP i PKS przez MTP, PFC, PP na Śródkę albo fujibana na tej samej trasie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:20, 10 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tory na Ławicę?

Nasze lotnisko może mieć dobre połączenia drogowe, pospieszny autobus z prawdziwego zdarzenia, a nawet tramwaj!

"Gazeta" zaapelowała wczoraj, by zapewnić pasażerom samolotów lepszy dojazd na poznańskie lotnisko. Na forum internetowym gazeta.pl zawrzało. Internauta podpisujący się KT4D proponuje, by zbudować linię tramwajową w ciągu ul. Bukowskiej od ul. Szylinga do lotniska. "Ul. Przelot idą tory kolejowe do WZMot. Wystarczyłoby je pociągnąć trochę dalej i już jesteśmy na terminalu!!!" - napisał "kovbat".

Dziś na Ławicę prowadzi tylko jedna wiecznie zakorkowana trasa - ul. Bukowska. Grzęzną na niej w korku auta osobowe - w tym taksówki wiozące pasażerów na Ławicę, a także autobusy komunikacji miejskiej. Naszym zdaniem trzeba pomyśleć o transporcie szynowym i nie poprzestawać na planach wydłużenia trasy tramwajowej na ul. Dąbrowskiego do planowanej pętli i dworca na ul. Polskiej. Tramwaj powinien jechać dalej - do lotniska.

Jak się okazuje, urbaniści rozważają już możliwość takiego przedłużenia linii tramwajowej. - Jest to trochę problematyczne, ale możliwe - mówi Aleksander Deskur, kierownik zespołu transportu i inżynierii ruchu w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, która pracuje nad planem zagospodarowania dla tzw. bramy zachodniej miasta, czyli okolic skrzyżowania ul. Polskiej i Dąbrowskiego. Nie zostało jednak jeszcze przesądzone, czy przedłużenie trasy tramwajowej od ul. Polskiej w kierunku Ławicy zostanie wpisane do planu.

Są duże szanse, że w najbliższych latach poprawi się sytuacja kierowców jadących do portu lotniczego. Za kilka miesięcy ul. Polska będzie już dwujezdniowa, a do tego samego standardu ma zostać poszerzona w przyszłym roku także ul. Bułgarska. Urbaniści pracują też nad polepszeniem przepustowości ul. Bukowskiej. Jest już uchwalony plan zagospodarowania terenów wokół lotniska, w tym fragmentu ul. Bukowskiej, która ma być poszerzona do dwóch jezdni od schroniska dla zwierząt do ul. Złotowskiej. Plan obejmujący odcinek pomiędzy schroniskiem a planowaną trzecią ramą wraz z nią będzie gotowy na początku przyszłego roku.

Drogowcy ostro zabierają się już za przygotowania do budowy zachodniego odcinka obwodnicy. Ta część trzeciej ramy ma bowiem powstać w pierwszej kolejności. Dzięki temu powstałoby połączenie lotniska z ulicami Grunwaldzką i przebudowaną Głogowską.

Zdaniem urbanistów poszerzenie ul. Polskiej i Bułgarskiej i budowa zachodniej części trzeciej ramy uprawniałaby drogowców do zmiany organizacji ruchu na ul. Bukowskiej i uprzywilejowania tam autobusów przez wydzielenie dla nich osobnego pasa ruchu. - Pewną namiastką wydzielonego pasa są już dziś wyjazdy z zatok na Bukowskiej, gdzie autobus wjeżdża od razu na pas ruchu, a inne samochody mogą na niego wjechać dopiero po kilkunastu metrach - mówi Deskur.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:48, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
nad torami całkiem fajne rozwiązanie, ale swoją droga połączyć pasażem NOWY dworzec PKS z PKP trzeba.... tam i tak sa tylko te wolne tory...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:38, 18 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Z nieoficjalnego źródła dowiedziałem się, iż linię L ma obsługiwać A-1 pszczółkami... Jakoś wydaje mi się to abdurdem, a Wam?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:38, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
poznanianka
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

Post
J tez o tym slyszalam. Linie L A-1, a od 1 wrzesnia kacza nowa linie 49 relacji Gorczyn-os. Debina Cool


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:08, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
Lejos
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poznań-WOLA

Post
poznanianka napisał:
od 1 wrzesnia kacza nowa linie 49 relacji Gorczyn-os. Debina Cool


Fajnie. W pierszy dzien działania lini pójdę na foty.

Ja kiedys słyszałem że 50 miała biedz az od dworca PKP Główy p. Ogrody na Górczyn. Taka ciekawostka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:25, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
^^co do obsługi empek chyba nie wierzy w rozwój Ławicy Sad , a najlepiej było by 12N w neoplankach miejsca na bagaże nawet są Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:46, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
Arazzz
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Rozwoj lawicy bedzie... moze to nie beda nagle zmiany, ale moge zagwarantowac ze od teraza co roku bedzie sie zwiekszac ilosc polaczen srednio o 50% od bierzacego stanu... obecnei 12 za rok pewnie kolo 18 bedzie juz Smile za 2 lata kolo 24, a za 3 moze 30 Smile

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:18, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 4 napisał:
59 i L na przemian co pół godziny nic nie dadzą. Tylko zepsuje to komunikację mieszkańców Ławicy, którzy mają dlaeko do 77 i 78.

Tam potrzebne jest metro na PKP i PKS przez MTP, PFC, PP na Śródkę albo fujibana na tej samej trasie Smile


Coś o tym wiem, bo ostatnio jeżdżę tam dosyć często do dziewczyny. Kurcze, wkrótce poczuje ten dół z mniejszą liczbą kursów na 59...


Post został pochwalony 0 razy
Śro 23:26, 12 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A "77" co 12 minut nie pomoże?


Post został pochwalony 0 razy
Czw 09:17, 13 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 2 z 7

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin