Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Piątkowo] Korekty linii autobusowych
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Piątkowo] Korekty linii autobusowych
Autor Wiadomość
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post [Piątkowo] Korekty linii autobusowych
87 - Piątkowska - Kurpińskiego - Radojewo (tu zgadzamy się z "Pasazerem 11-stki")
76+90=76
90 - Różany Potok - Umultowska - Połabska - Al. Solidarności - Księcia Mieszka I - Słowiańska - Maczka - Wojska Polskiego - Niestachowska - Dąbrowskiego - Ogrody.
Powinna jeździć naprzemiennie z 98, tylko w dni robocze. Komunikację z PST Różanemu Potokowi zapewni 98, natomiast 90 da połączenie z Umultowską (obecnie 87), umożliwi dojazd do Kampusu bezpośrednio ze Słowiańskiej (PST i Akademiki) co odciąży mocno 98. No i uzupełni 82 na odcinku Słowiańska - Ogrody, linię mocno zatłoczoną w szczycie studentami UAM i AR.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:36, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Może być i tak, ale nie jest problem również 91 tam wepchnąć. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:01, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jest, ale niewielki. 91 powinien kończyć na Dworcu Sobieskiego. Trza zauważyć, że Opieńskiego straci 51,85,88 po uruchomieniu Dworca. Zostanie mu tylko 74 i 98. Dla wzmocnienia ja bym dodał 91 (samo przepuszczenie tej linii Opieńskiego ułatwi przesiadkę studentom na 98 z tej właśnie linii). No i przejazd kolejowy.. Sad Poleci cały rozkład, a 91 zbyt ważną linią jest żeby sypać rozkład. Myślę, że na Różany powinny lecieć linie "studenckie" tylko, czyli 98 i proponowana przeze mnie 90-tka, bo ich oddziaływanie na cały układ komunikacyjny jest stosunkowo niewielkie, natomiast znaczenie duze ma dla obsługi jedynie UAM. No i mozna taką 90-tką szafować do woli, np. zawieszając ja w wakacje, nie dawać "sztandarowej" częstotliwości 12-15-20 minut, ale uzasadnioną do potrzeb, tak samo w dni wolne nie musiałaby kursować w ogóle. 91 musiałaby jednak zachować sztywny rozkład, we wszystkie dni tygodnia.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:15, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Nie mów hop, mozliwe ze któras z lini typu 51,85 zostanie na Opieńskiego. Znowu dojdzie do małej rewolucji na Piatkowie tak jak to miało miejsce w 1997r...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:36, 20 Kwi 2006 Zobacz profil autora
tkoss
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Ja bym to widział inaczej - mam przyjemność tam codziennie jeździć:
[87] pozostawiamy bez zmian, niech wozi sobie dalej mieszkańców Różanego Potoku
[98] w godzinach porannych likwidujemy wjazdy na Kampus kursów powrotnych z Różanego Potoku, bo wątpie, by ktoś chciał jeździć co parę minut z Kampusu na Sobieskiego około godziny 8.00. Zyskujemy 3-4 minuty i możemy zwiększyć przy tej samej liczbie wozów częstotliwość w kierunku przeciwnym na Różany Potok przed godziną ośmą.
[91] nie wiem, czy trzecia linia na tej pseudo-pętli na Różanym się zmieści. Poza tym nie widzę dwóch-trzech ikarów 87/98 i jeszcze jamnika na 91 kręcących kółka na Kampusie jedocześnie.

Wariant Bis:
Kasujemy [87] i dajemy wozy na wzmocnienie [98]. Problem zonka Kurpińskiego/Szymanowskiego rozwiązany. Po reformie w 1997 parę miesięcy jeździło [87] Sobieskiego-Różany Potok.

Pozdrawiam,


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:06, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Neo
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Błagam, tylko mi z 91 za dużo nie kombinować, bo czym ja na uczelnie dojadę Cool
91 do pętli na Sobieskiego? Czy to nie będzie się za bardzo pokrywało z 74?
Pomysł z 90 przez Połabską, Al. Solidarności, Mieszka I, Maczka i Wojska Polskiego podoba mi się Very Happy Nawet bardzo


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:44, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
91 mógłby być po prostu wydłużony, jakby ten przejazd był jakiś koszmarny...

Należałoby wówczas dołożyć jedną brygadkę.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:51, 22 Kwi 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Neo napisał:

Pomysł z 90 przez Połabską, Al. Solidarności, Mieszka I, Maczka i Wojska Polskiego podoba mi się Very Happy Nawet bardzo


hehe, dzięki Smile

Co do pokrycia 91 i 74 to by nawet na dobre wyszło. W sumie 51 i 85, podobnie jak 90 i 93 się pokrywaja ostro na Piątkowie. Problem polega na często złym dopasowaniu rozkładów (tak jak 68 i 71 na al. Niepodległości), że busy jeżdżą stadami, jeden za drugim, potem przerwa, i znowu jeden za drugim. Potem MPK raczy twierdzić, że na 93 jest małe napełnienie i trza wozić 12metrowcami. Albo że trza coś skracać i zmieniać trasy. O ile jadące naprzemiennie 91 i 74 do Sobieskiego będą lepsze niż obecnie, nie trzeba powtarzać. Bo uzyska sie linie o sporej częstotliwości (szczyt 6 minut, międzyszczyt 8 minut, wieczór 10 minut) dowożącą do PST mieszkańców Batorego. Dzis mamy tak, ze jak jedzie 74, a za nim 91, to ten drugi jedzie pusty. Bo ludzie wolą 74 jechać, bo mogą i do Tesco, i do PST. W 91 pakuje się o wiele mniej osób na odcinku od Połabskiej do Batorego. Byłoby więcej gdyby jeździlo do Sobieskiego.
Owszem, pewnie i byłoby więcej pasażerów na 91 gdyby jechała do UAM, ale przez przejazd rozsypałby sie cały rozkład. Pośrednio ucierpieliby pasazerowie np. wsiadajacy na Ogrodach czy Oś Kopernika, czyli na drugim końcu miasta.
Od bidy możnaby było skasować 87, i te dwie brygady rozdzielić na 91 i 98. Wtedy 98 w szczycie rannym mamy co 4 minuty, poza szczytem co jakieś 7-8. A 91 zostaje w systemie 12-15-20.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 01:29, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie rozumiem dlaczego wszyscy czepiają sie tak tego przejazdu, bo nie słyszałem,żeby on był jakoś szczególnie oporny i rozsypywał rozklad 87 czy 98! Jak byłaby dodatkowa brygada na 91 to nikt by tego nie odczuł, bo 91 mimo, że trasa wydaje się monstrualnie długa wcale długo nie jedzie, a że jest obsługiwany przez przeguby lepiej zostałby wykorzystany jego potencjał przewozowy.
Co do 93, to wcale nie 90 go wykonczyła. Na 90 też mozna spotkać dziś krótkie busy. To wynik coraz mniejszego zainteresowania mieszkańców tamtego rejonu korzystaniem z autobusów. 93 od dawna się kończył i już 2-3 lata temu denerwowały mnie przeguby na nim. Teraz przynajmniej jest tłok, a przecież nie wszyscy w autibusie muszą siedzieć.

Odcinek Batorego - PST Szymanowskiego : 74 + 98 co 3-4 minuty i wszyscy są zadowoleni.

90=>rzeczywiście supertrasa tylko że trzeba by było ją dopasować do 91 i obie dowoziłyby do PST Solidarności (Serbska).


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:14, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
tkoss
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 11 napisał:
Nie rozumiem dlaczego wszyscy czepiają sie tak tego przejazdu, bo nie słyszałem,żeby on był jakoś szczególnie oporny i rozsypywał rozklad 87 czy 98!


Rozsypuje rozkład linii 98. Praktycznie odjazdy z Różanego nie są rozkładowe, tylko przypadkowe. Często jest tak, zwłaszcza rano przy zamkniętym przejeździe, że po stronie Moraska kręcą się trzy 98 i jeden 87.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:27, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 11 napisał:
91 mógłby być po prostu wydłużony, jakby ten przejazd był jakiś koszmarny...

Należałoby wówczas dołożyć jedną brygadkę.


Nie da rady tego zrobić


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:29, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zbyt lapidarnie powiedziane. Dlaczego? Znowu przez przejazd?
tkoss napisał:
że po stronie Moraska


Błagam, nie Moraska tylko Różanego Potoku względnie Umultowa...
Wiecie gdzie jest Morasko? Podpowiem: petla linii 88 na północny-zachód od UAM.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 14:46, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Nie. Kacza juz może nie wystawic kolejnej brygady do obrotu na tej linii. I tak sie zlitowali i w świeta dołozyli 5tą cenną brygadę


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:38, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
a dlaczego Twoim zdaniem nie może?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:42, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Pieniadze, pieniądze. wiesz ile walczono aby w swita sie pojawiłą ta piata brygada...Jak jej nie było to istnie nie szło jechac w planie nawet w niedziele


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:51, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Heh to nieźle, a na takim 79 sie marnują busy... o 52,57,59,72,94,97,99 nie wspomnę...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:55, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
nie no 79 sie manuja, tam też obługa jest potrzebna


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:51, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ok, ale są miejsca gdzie niektóre dopełniające linie wożą powietrze. Optymalizacja mogłaby też porządnie dotknąć busy. 73 jeźdza za długie, 83 ma za dlugą trasę (niektóre kursy skrócić).


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:25, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Mnie się pomysł wydłużenia 91 podoba, linia zyska nowych pasażerów a Różany nowe połączenie z zachodnią częścią miasta, które będzie dobrą alternatywą dla obesnego bus+tram. Przyokazjijest to zrobione tanim kosztem Małą liczbą pasażerów w okresie wakacyjnym bym się nie przejmował, bo tam też mieszkają ludzie.
Na odciążenie 82 między AR a Słowiańska widziałbym zminę trasu 60 przez gen Maczka- Mieszka I= Przepadek- Garbary (pwrót Armii Poznań)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 14:45, 25 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
60 jeździ za rzadko, żeby odciążyć 82, proponowana przez RobuR-a nowa "90" co 15 minut tylko w dni robocze z Różanego na Ogrody sprawdziłaby się najlepiej. Jednak proponowałbym ją puścić z Różanego przez UAM, Opieńskiego, prefidnie wzdłuż PST, Słowiańską, Piątkowską, Maczka, i jak 82 dalej na Ogrody.

Poza tym na Wielkopolskiej musi jechać jakiś bus typu "60", ponieważ "78" na trasie SZu Szu - Piątkowska - R.Kaponiera się długo nie utrzyma, ponieważ jego przewozowośc poza kilkami kursami kiedy to koncza i zaczynają sie zmiany w Terravicie to jakaś istna, paranoiczna żenada, więc albo go skrócą do Piątkowskiej, alibo stamtąd wydłużą "72".


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:25, 26 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin