Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[JPII] Roszady dworców Śródka i Rataje
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[JPII] Roszady dworców Śródka i Rataje
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
ale większość ma słabsze odcinki na których "nabiera" opóźnienia...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:56, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No ale aż tak koszmarnych korków po zakończeniu remontu Kórnickiej nie będzie. Linie typu 63,71,69 mają większe korki na trasie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:56, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
po dłuższych rozmyślaniach jestem za scaleniem - przyda się nowy numerek (70 - 81 zostawmy)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:58, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Myślę, że niższy numer zostaje (76+90=76, 70+81=70).


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:00, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
No i jest OK tylko KIEDY????


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:01, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
jak chcesz - łatwiejszy numer jak 70 powinien zostac wykorzystany do jakiejśc trasy p5rzez całe miasto typu 74, ale nie bedę się kłócić...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:02, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Papaja, wkrótce zwolni się łatwiejszy numer 90. No i jest tez cała masa literek.

Osobiscie, jak już zdążyłem napisać, jestem zwolennikiem zazębienia. Chociaż niekoniecznie przez 70 i 81 akurat, chociaż rozumiem MPK, to są linie o największych częstotliwościach, którymi można taki manewr wykonać. Ale nie sądzę że 81 akurat musi do Śródki jechać. Nie ruszałbym go z Rataj, bo on niewiele da.
Proponuję tak:
Kończące na śródce 70 i 73 przerzucić do Dworca Rataje
Kończące na Ratajach 54, 62, 96 przerzucić do Dworca Śródka
Dlaczego tak?
Wbrew pozorom nie chodzi tu o poprawienie komunikacji z nową trasą tramwajową przez mostr Rocha za pomocą autobusu 81 mieszkańcowi oś Czecha, ani o (a szkoda bo słuszne) szybki transport do M1 dla pasażera tramwaju jadacego mostem Rocha i dalej 81. Nie chodzi tu też o kwestię czy 81 odbierze pasazerów 84 na odcinku Śródka - M1 (z jednej strony kto by jeździł 81: dłużej, większy tłok), chociaż 81 jeździ częściej o dwa razy niż 84 - w związku z czym jest większe prawdopodobieństwo co podjedzie jak wyląduję na śródce i bede chciał do M1. Ani linia 70, ani 81 zmieniając trasy nie poprawią pasażeromdojazdu do centrum, mimo iż będą zahaczać o trasę "Rocha". 81 już w ogóle. Korków nie będzie pewnie tak masakrycznych, by autobusy łapaly opóźnienia (wystarczy dobry rozkład zrobić).
Wg mnie trzeba przejechać krzyżując linie "mniejsze" i peryferyjne. Własnie to wydłużenie ich da gigantyczną poprawę nieszkańcom dzielnic peryferyjnych (Janikowo, Spławie, Krzesiny, Koziegłowy), którzy skazani byli tylko na jedną linię autobusową dowożącą ich do jakiegoś tam tramwaju. Automatycznie mieszkaniec Spławia otrzymuje połączenie z trzema głównymiwęzłami poznania wschodniego, mając dziś tylko jeden węzeł do dyspozycji. Takie połączenie daje też możliwość za pośrednictwem jednej przesiadki (TYLKO! dziś musi robic minimum dwie) dostanie się do większości miejsc w Poznaniu.
A też 5 linii autobusowych to już nie dwie, więc nawet rzadko jeżdżące na jednej linii mogą uzyskać większą częstotliwość na odcinku Sródka - Rataje, wspólnie.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:11, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
dobry pomysł... aczkolwiek połączenie 81 i 70nie był najgorszy... byle nie zazębiać tch dwóch (znaczy na pewno nie 81)


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:44, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Papaja napisał:
dobry pomysł... aczkolwiek połączenie 81 i 70nie był najgorszy... byle nie zazębiać tch dwóch (znaczy na pewno nie 81)


Czyli połącznie tak? Zazębianie nie?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:53, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Tak tez jestem za polaczeniem ale i tak po otwarciu trasy na franowo wiekszosc tych linii zniknie.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:30, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
przenieść 64, 62 i 96 na śródkę można... - na ratej mógłby za to jeźdizc jakiś Swarzędzki (trzeba by to jeszcze obgadać) i ze dwa poznańskie (nie proponuje jakie, bo nie za bardzo znam tamte tereny...) a czy 70 i 81 połączyć to już inna kwestia... wg. mnie albo 70 jedzie do rataj ,ablo jest łączony - na śródke nie powinien juz jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:46, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dajcie spokój jakimkolwiek zmianom poza zazębianiem lub połączeniem 70 i 81, bo nic innego nie przejdzie, a linia "70+81=70" powinna jechać co 10'-15', "74" podobnie i mamy z głowy.

Dawid, jakie linie wg Ciebie zginą?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:57, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Nie zginą tylko znikną? Nie wiem jakie ale znając MPK i jego oszczędności...


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:52, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Najwyżej któraś zostanie wchłonięta przez inną, albo pojedzie innowacyjną trasą.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:56, 22 Maj 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kombinowanie z liniami autobusowymi w tym rejonie jest niepotrzebne.

Po co dojazd z Rataj do Kórnickiej, jak można sie przejść z laczka. No i tramwaj z rataj na most rocha, też będzie bezpośredio jeździł.

Wszystkie linie o których mówicie (70,62,54) mają za główne zadanie dowieść pasażerów do najbliższego węzła komunikacyjnego. Stamtą można przesiąść się na tramwaj lub inny autobus.

np. 70:
-przez kurs z rataj przedłuzyłby się czas jazdy. Autobus będzie stał na swiatłach na Kórnickiej, przy Malcie i na śródce.
Każdy wybierze opcje, zeby wsiaść sobie dopiero na Śródce. (z rataj i centrum ma mozajkę tramwajów i autobusów).
-o to chodzi, aby załadować się i odrazu jechac do chaty.

hehe, a pomysł puszczenia 70 do M1, to juz wogóle paranoja! Czym krótsza linia tym lepsza!

tak samo w przypadku 62 i 54. Końcówka na Ratajach wystarcza pasażerom. A dalsza trasa autobusów na sródke moze zrobić zamieszanie i opóźnienia w rozkładzie. A tak przynajmniej z Dworca Rataje każdy odjeżdża punktualnie.

No i ogólnie połączenie autobusowe Rataj ze śródką jest bezsensowne. lepiej jechać tramwajem.
No i po co latać wkoło ronda, aby wsiaść w autobus. Lepiej z dworca odjechać ze spokojem. Chyba, ze chcecie, aby autobusy tak jak np. kórnicki NB wjeżdżały na dworze. Takie rozwiązanie przynisłoby wybuch furji wśród pasażerów. Laughing

Sorry, że tak mocno nie podobają mi się wasze propozycje.

Jeśli chodzi o 81 to dobrze spełnia swoją rolę. jest linią dobrze prosperującą.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 18:16, 12 Sie 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
RobuR napisał:
70 po to by odciążyć trasę chwaliszewską, gdzie docelowo ma ponoć jedna linia tramwajowa zniknąć. 81 ma zwiększyć pole manewru pasażerom, by rozłożyć potoki pasażerskie na trzy trasy tramwajowe do centrum. 70 z reszta też.


To ja się w takim razie pytam - po co w 2002 roku skracano 70 do Śródki?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:16, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Wiem, że temat był ruszany dużo wcześniej niż ja teraz piszę, ale czyż od samego początku nie było mowy o skierowaniu linii 16 przez most Rocha do Zawad? Wtedy będzie trzeba wywalić stamtąd "1" lub "7" ale z tym nie będzie problemu. A poza tym, z tego, co wiem, to mówi się owszem, o połączeniu Rataj ze Śródką autobusem, ale... nocnym. I tak trasami mają (albo miały) zamienić się linie 231 i 237.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 10:24, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Połączenie autobusowe Śródki z Ratajami jest i w dzień - jest to linia 84 Very Happy Very Happy

70 do Śródki skrócono z tego samego powodu, z jakiego 47 nie dojeżdża teraz do Śródki tylko zawraca na Chwaliszewie - z powodu korków na Estkowskiego, które generują masakryczne opóźnienia autobusów, które i tak na rzeczonym odcinku wiozły głównie powietrze.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 15:29, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
I tak tez powinno zostać, 70-tką do Garbar mało kto jeździł a generowała tylko spóżnienia. Na Estkowskiego i JPII najszybszy będzie zawsze tramwaj i nie ma tam co combinować. A jakby co to trasie Chwaliszewskiej jest jeszcze 63,67,83 .


Post został pochwalony 0 razy
Wto 16:32, 21 Lis 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin