Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
ale większość ma słabsze odcinki na których "nabiera" opóźnienia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:56, 21 Maj 2006 |
|
|
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
No ale aż tak koszmarnych korków po zakończeniu remontu Kórnickiej nie będzie. Linie typu 63,71,69 mają większe korki na trasie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:56, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
po dłuższych rozmyślaniach jestem za scaleniem - przyda się nowy numerek (70 - 81 zostawmy)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 18:58, 21 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Myślę, że niższy numer zostaje (76+90=76, 70+81=70).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:00, 21 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
No i jest OK tylko KIEDY????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:01, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
jak chcesz - łatwiejszy numer jak 70 powinien zostac wykorzystany do jakiejśc trasy p5rzez całe miasto typu 74, ale nie bedę się kłócić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:02, 21 Maj 2006 |
|
|
TroubleGum
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Papaja, wkrótce zwolni się łatwiejszy numer 90. No i jest tez cała masa literek.
Osobiscie, jak już zdążyłem napisać, jestem zwolennikiem zazębienia. Chociaż niekoniecznie przez 70 i 81 akurat, chociaż rozumiem MPK, to są linie o największych częstotliwościach, którymi można taki manewr wykonać. Ale nie sądzę że 81 akurat musi do Śródki jechać. Nie ruszałbym go z Rataj, bo on niewiele da.
Proponuję tak:
Kończące na śródce 70 i 73 przerzucić do Dworca Rataje
Kończące na Ratajach 54, 62, 96 przerzucić do Dworca Śródka
Dlaczego tak?
Wbrew pozorom nie chodzi tu o poprawienie komunikacji z nową trasą tramwajową przez mostr Rocha za pomocą autobusu 81 mieszkańcowi oś Czecha, ani o (a szkoda bo słuszne) szybki transport do M1 dla pasażera tramwaju jadacego mostem Rocha i dalej 81. Nie chodzi tu też o kwestię czy 81 odbierze pasazerów 84 na odcinku Śródka - M1 (z jednej strony kto by jeździł 81: dłużej, większy tłok), chociaż 81 jeździ częściej o dwa razy niż 84 - w związku z czym jest większe prawdopodobieństwo co podjedzie jak wyląduję na śródce i bede chciał do M1. Ani linia 70, ani 81 zmieniając trasy nie poprawią pasażeromdojazdu do centrum, mimo iż będą zahaczać o trasę "Rocha". 81 już w ogóle. Korków nie będzie pewnie tak masakrycznych, by autobusy łapaly opóźnienia (wystarczy dobry rozkład zrobić).
Wg mnie trzeba przejechać krzyżując linie "mniejsze" i peryferyjne. Własnie to wydłużenie ich da gigantyczną poprawę nieszkańcom dzielnic peryferyjnych (Janikowo, Spławie, Krzesiny, Koziegłowy), którzy skazani byli tylko na jedną linię autobusową dowożącą ich do jakiegoś tam tramwaju. Automatycznie mieszkaniec Spławia otrzymuje połączenie z trzema głównymiwęzłami poznania wschodniego, mając dziś tylko jeden węzeł do dyspozycji. Takie połączenie daje też możliwość za pośrednictwem jednej przesiadki (TYLKO! dziś musi robic minimum dwie) dostanie się do większości miejsc w Poznaniu.
A też 5 linii autobusowych to już nie dwie, więc nawet rzadko jeżdżące na jednej linii mogą uzyskać większą częstotliwość na odcinku Sródka - Rataje, wspólnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:11, 21 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
dobry pomysł... aczkolwiek połączenie 81 i 70nie był najgorszy... byle nie zazębiać tch dwóch (znaczy na pewno nie 81)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 20:44, 21 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
| | dobry pomysł... aczkolwiek połączenie 81 i 70nie był najgorszy... byle nie zazębiać tch dwóch (znaczy na pewno nie 81) |
Czyli połącznie tak? Zazębianie nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 22:53, 21 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Tak tez jestem za polaczeniem ale i tak po otwarciu trasy na franowo wiekszosc tych linii zniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 13:30, 22 Maj 2006 |
|
|
Papaja
Dyspozytor
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
przenieść 64, 62 i 96 na śródkę można... - na ratej mógłby za to jeźdizc jakiś Swarzędzki (trzeba by to jeszcze obgadać) i ze dwa poznańskie (nie proponuje jakie, bo nie za bardzo znam tamte tereny...) a czy 70 i 81 połączyć to już inna kwestia... wg. mnie albo 70 jedzie do rataj ,ablo jest łączony - na śródke nie powinien juz jeździć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:46, 22 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Dajcie spokój jakimkolwiek zmianom poza zazębianiem lub połączeniem 70 i 81, bo nic innego nie przejdzie, a linia "70+81=70" powinna jechać co 10'-15', "74" podobnie i mamy z głowy.
Dawid, jakie linie wg Ciebie zginą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 15:57, 22 Maj 2006 |
|
|
Dawid
Moderator
Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Winogrady |
|
|
|
Nie zginą tylko znikną? Nie wiem jakie ale znając MPK i jego oszczędności...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:52, 22 Maj 2006 |
|
|
Pasażer linii 3/4
Administrator
Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Najwyżej któraś zostanie wchłonięta przez inną, albo pojedzie innowacyjną trasą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:56, 22 Maj 2006 |
|
|
Mateusz19
Motorniczy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Kombinowanie z liniami autobusowymi w tym rejonie jest niepotrzebne.
Po co dojazd z Rataj do Kórnickiej, jak można sie przejść z laczka. No i tramwaj z rataj na most rocha, też będzie bezpośredio jeździł.
Wszystkie linie o których mówicie (70,62,54) mają za główne zadanie dowieść pasażerów do najbliższego węzła komunikacyjnego. Stamtą można przesiąść się na tramwaj lub inny autobus.
np. 70:
-przez kurs z rataj przedłuzyłby się czas jazdy. Autobus będzie stał na swiatłach na Kórnickiej, przy Malcie i na śródce.
Każdy wybierze opcje, zeby wsiaść sobie dopiero na Śródce. (z rataj i centrum ma mozajkę tramwajów i autobusów).
-o to chodzi, aby załadować się i odrazu jechac do chaty.
hehe, a pomysł puszczenia 70 do M1, to juz wogóle paranoja! Czym krótsza linia tym lepsza!
tak samo w przypadku 62 i 54. Końcówka na Ratajach wystarcza pasażerom. A dalsza trasa autobusów na sródke moze zrobić zamieszanie i opóźnienia w rozkładzie. A tak przynajmniej z Dworca Rataje każdy odjeżdża punktualnie.
No i ogólnie połączenie autobusowe Rataj ze śródką jest bezsensowne. lepiej jechać tramwajem.
No i po co latać wkoło ronda, aby wsiaść w autobus. Lepiej z dworca odjechać ze spokojem. Chyba, ze chcecie, aby autobusy tak jak np. kórnicki NB wjeżdżały na dworze. Takie rozwiązanie przynisłoby wybuch furji wśród pasażerów.
Sorry, że tak mocno nie podobają mi się wasze propozycje.
Jeśli chodzi o 81 to dobrze spełnia swoją rolę. jest linią dobrze prosperującą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 18:16, 12 Sie 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
| | 70 po to by odciążyć trasę chwaliszewską, gdzie docelowo ma ponoć jedna linia tramwajowa zniknąć. 81 ma zwiększyć pole manewru pasażerom, by rozłożyć potoki pasażerskie na trzy trasy tramwajowe do centrum. 70 z reszta też. |
To ja się w takim razie pytam - po co w 2002 roku skracano 70 do Śródki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:16, 21 Lis 2006 |
|
|
tosheck
Motorniczy
Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Wiem, że temat był ruszany dużo wcześniej niż ja teraz piszę, ale czyż od samego początku nie było mowy o skierowaniu linii 16 przez most Rocha do Zawad? Wtedy będzie trzeba wywalić stamtąd "1" lub "7" ale z tym nie będzie problemu. A poza tym, z tego, co wiem, to mówi się owszem, o połączeniu Rataj ze Śródką autobusem, ale... nocnym. I tak trasami mają (albo miały) zamienić się linie 231 i 237.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 10:24, 21 Lis 2006 |
|
|
marcinho
Dyspozytor
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Łazarz |
|
|
|
Połączenie autobusowe Śródki z Ratajami jest i w dzień - jest to linia 84
70 do Śródki skrócono z tego samego powodu, z jakiego 47 nie dojeżdża teraz do Śródki tylko zawraca na Chwaliszewie - z powodu korków na Estkowskiego, które generują masakryczne opóźnienia autobusów, które i tak na rzeczonym odcinku wiozły głównie powietrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 15:29, 21 Lis 2006 |
|
|
tomikat
Moderator
Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań - Stare Miasto |
|
|
|
I tak tez powinno zostać, 70-tką do Garbar mało kto jeździł a generowała tylko spóżnienia. Na Estkowskiego i JPII najszybszy będzie zawsze tramwaj i nie ma tam co combinować. A jakby co to trasie Chwaliszewskiej jest jeszcze 63,67,83 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 16:32, 21 Lis 2006 |
|
|
|