Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jedna linia - jedna trasa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jedna linia - jedna trasa
Autor Wiadomość
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Rewolucją to byłoby wprowadzenie układu: "jedna trasa - jedna linia", z częstotliwością 3-5 minut, czyli system nastawiony na przesiadki. To co może zrobić i zapewne zrobi MPK w kwestii Rocha to leczenie syfa pudrem.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:01, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum...


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:35, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
tosheck napisał:
Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum...


W innych miastach to funkcjonuje: Budapeszt, Drezno...

Poza tym jak jedziesz np. z Rynku Łazarskiego do Katedry i ci zamiast "8" podjedzie "14" to co robisz? Czekasz na "8" czy wbijasz sie do "14" i przesiadasz na Teatralce na "17" lub "3/4"?? Ja wybieram opcję 2.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 17:44, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
marcinho napisał:
tosheck napisał:
Jedna linia - jedna trasa - pomysł dobry, tylko zaraz podniesie się larum...


W innych miastach to funkcjonuje: Budapeszt, Drezno...

Poza tym jak jedziesz np. z Rynku Łazarskiego do Katedry i ci zamiast "8" podjedzie "14" to co robisz? Czekasz na "8" czy wbijasz sie do "14" i przesiadasz na Teatralce na "17" lub "3/4"?? Ja wybieram opcję 2.

Duisburg...

To co napisałeś o liniach, to zależy także od biletu. Jak masz papierkowy to źle (tez zależy jaki) a jak komkarte to mniejszy problem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:06, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
No właśnie, zależy jaki... W przypadku częstotliwości 3 minuty da sie na półgodzinny przejechać na daleki dystans, a godzinny już całkowicie załatwia sprawe.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:14, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nasz aktualny system jest pośredni, ale ogólnie bałbym się wprowadzenia systemu jedna linia - jedna trasa. Bo widzicie jakie linie miałyby zostać, a jakie miałyby skasowane? Brakuje centralnego węzła przesiadkowego.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:29, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Nie musi być centralnego węzła przesiadkowego. @marcinho - z natury jestem wygodnym człowiekiem, więc poczekałbym na tę "8", ale jak się spieszę, to nawet "5" do Kaponiery podjadę i się dalej przesiądę. Wracam do pomysłu jedna linia jedna trasa - punkt przesiadkowy to po prostu każdy węzeł tramwajowy. Po drugie - czy przy częstotliwości 3 minuty to jest wielki problem?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:38, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
@marcinho może podasz jakby to miało wyglądać w praktyce bo to jakoś nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:15, 19 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
No i zgodnie z moimi wczorajszymi zapowiedziami umieszczam swój projekt Smile A raczej jego wersje BETA Wink

TRAMWAJE:

4: POLABSKA - al. Solidarności, Murawa, Winogrady, Pułaskiego, Roosevelta, most Dworcowy, Towarowa, Królowej Jadwigi, Zamenhofa, Starołęcka - STAROLEKA

7: OGRODY - Dąbrowskiego Przybyszewskiego Reymonta, Hetmańska, Zamenhofa, Jana Pawła II, Podwale - ZAWADY

8: OGRODY - Dąbrowskiego, Fredry, Mielżyńskiego, 23 Lutego, Solna, Małe Garbary, Estkowskiego Wyszyńskiego, Warszawska - MILOSTOWO

9: PIATKOWSKA - Winiarska, Wołyńska, Małopolska, Wielkopolska, Pułaskiego, Roosevelta, most Dworcowy, Towarowa, Wierzbięcice, 28 Czerwca 1956 - DEBIEC

13: JUNIKOWO - Grunwaldzka, Szylinga, Zwierzyniecka, Sw. Marcin, Marcinkowskiego, Podgórna Zielona, Kórnicka, GTR, Chartowo, Zegrze, Hetmańska, Starołęcka - STAROLEKA

14: GORCZYN - Głogowska, Dworzec Główny, PST - SOBIESKIEGO

23: FRANOWO - Piaśnicka, GTR, Kórnicka, Zielona, Podgórna, Marcinkowksiego, 27 Grudnia Fredry, Dąbrowskiego - RYNEK JEZYCKI - Kraszewskiego Zwierzyniecka Sw. Marcin ... - FRANOWO

Projekt zakłada wybudowanie przedłużenia PST do PKP i torów na Szylinga (oraz rzecz jasna na Franowo). Częstotliwość kursowania: 3-5 minut w zalezności od linii.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:25, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
No cóż, prywatnie już się na ten temat wypowiedziałem... publicznie powtórzę: kierunek słuszny tylko trochę asekurancko. Taka rewolucja wymaga budowy nowych tras w centrum.
Z tras, które już są zaprojektowane i opracowane Ratajczaka to podstawa, ten układ musi ją uwzględnić. I w dodatku trzebaby pomyśleć jakby ją przedłużyć na północ (może 3 Maja - Młyńska do Solnej?). Poznaniowi brakuje osi pólnoc - południe, mamy tylko jedną taką trasę Górczyn - Sobieskiego (i to też niedokończoną, bo brak przedłużenia PeSTki do dworca kolejowego).
Jeżeli mamy myśleć o układzie linii typu "metro" (jedna na jednej trasie) potrzebne są jeszcze przynajmniej dwie takie osie. Najbardziej naturalną wydawałaby się Garbary - Szelągowska - Naramowicka ale tu nie do przeskoczenia są przeszkody terenowe. Poważnie powiem, że ten, kto wymyśli koncepcję połączenia dzielnic północnych z centrum w inne miejsce niż Most Teatralny zasłuży na Nobla... Nawet projektowany w ok. 1982 roku przekop przez Cytadelę nie stanowi genialnego rozwiązania...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:54, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Może jednak damy sobie spokój, bo:
1- projekt powyżej ma trochę mało linii, chociaż narysuje sobie to
2- mój projekt wyszedł mi z 10cioma liniami (ok.170 brygad)
3- w Poznaniu nic więcej niż w Brnie nie osiągniemy...


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:57, 20 Sty 2007 Zobacz profil autora
tosheck
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 20 Lis 2006
Posty: 268
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
cytat"Pasażer linii 3/4"Może jednak damy sobie spokój, bo:
1- projekt powyżej ma trochę mało linii, chociaż narysuje sobie to
Przecież właśnie o to chodzi...
2- mój projekt wyszedł mi z 10cioma liniami (ok.170 brygad)
Minimum? W moim projekcie sprzed ok. roku spokojnie można było pokryć całą sieć 7-8 liniami...
3- w Poznaniu nic więcej niż w Brnie nie osiągniemy...
Trzeba cieszyć się tym, co mamy...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 10:50, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wiem, przesadziłem -przepraszam.
Chodziło mi o to, że Brno w Republice Czeskiej jest porównywalne z Poznaniem, nawet mniejsze. Oni mają system pomiędzy naszym posrednim (pomiedzy jednotrasowam,a bezprzesiadkowym), a jednotrasowym. Część linii: 1,4,8,10 to typowe "samotniki", ale juz 2,3,7,9,11 kursują jak nasze tramwaje.

Rewolucja u nas wymagałaby też zmianiy numerów tras od 1 do x (ile by tam wyszło).


Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:21, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
@PL 3/4 - po co zmieniać numerki?? Mój projekt zakłada przydzielenie do poszczególnych tras linii, które teraz na nich kursują / kiedyś kursowały (lub zbliżone do tego) żeby ludzie nie ogłupieli, widząc np. 5 na Junikowie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:16, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Projekt ma ręce i nogi ale problemem było by dopasowanie częstotliwości np.

Na 8 jeżeli było by co 5 minut to na odcinu Ogrody - Fredry i Miłostowo - Śródka Ok. ale już na odcinku Fredry - Śródka za mało powinno być 3-4 minuty.

Na "14" 3-4 minuty wystarczą na Głogowskiej ale na PST nie. Tu musiało by być 14 co 4' i 19 dołem do Dworca co 4' czyli co średnio co 2 minuty w szczytach.

Na "4" na Winogradach wystarczy co 5' ale na Jadwigi i na DTRze już 3 minuty.

7mka ze spokojem co 5 minut albo co 10' ale za to 20 Zaj. Głogowska - Hetmańska - Stomil
9tka co 5 minut
13tka i 23 co 4 minuty.

Tylko jak to później wszystko zsynchronizować ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:04, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Mój projekt zakłada:

4 - co 3 minuty
7 - co 4 minuty
8 - co 3 minuty
9 - co 4 minuty
13 - co 4 minuty
14 - co 2 minuty
23 - co 4 minuty


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:31, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Tyle że wtedy na niektórych odcinkach składy będa jeździć pustawe wyobraź sobie 4 na Winogradach i 8 na Miłostowie co 3 minuty przecież to tak jakbyś dzisiaj dał tam 3 linie co 10 minut. Rozumiem że do 6.30 częstotliowość będzie niższa w szczycie w dni robocze.
A jak w soboty i niedzielę ?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:40, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
marcinho napisał:
Mój projekt zakłada:

4 - co 3 minuty
7 - co 4 minuty
8 - co 3 minuty
9 - co 4 minuty
13 - co 4 minuty
14 - co 2 minuty
23 - co 4 minuty


Skoro rewolucja to rewolucja.
7 na 1, 4 na 4, 23 na 5, 9 na 2, 13 na 3, 14 na 7 i 8 na 6. Zauważ ze na Hemańskiej tom ludziom wisi i powiewa czy 1 czy 7. 23 jak i 5 to GTR. 9 i 2 - no comment. 3 tez jeździła na Junikowo jak i 13. 14 niestety dla ciągłości 7. i 8 i 6 jadą na Miłostowo.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:44, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
przy poznańskiej infrastrukturze pomysł ten jest beznadziejny!!!! Nie mamy do pokonywania jakiś długich tras! Jadąc nawe z przesiadkami szybko dotrzemy do celu. W niedziele najczęściej chodzi się na konkretną godzinę na tramwaj, więc też nie ma problemu. Wprowadzając takie długie lini możemy pomóc jedynie starszym ludziom.
Po drugie nie mamy drożnego układu lini. Byłby taki bałagan, że szkoda gadać!

Oczywiście możecie sobie pokombinować. jest to dobry temat na rozważania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:53, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
@PL 3/4 - czy cyferki są ważne??

Co do częstotliwości - liczyłem sie z faktem że w przypadku większości tras na końcowych ich fragmentach zaproponowana przeze mnie częstotliwość jest za duża ale pretensje poprosze do MPK które zlikwidowało końcówki: Bolkowicka, Polna, Winiary, Sczanieckiej, Os. Warszawskie.

Poza tym, dzielenie jakiejkolwiek z "moich" linii, kursy wariantowe, itd. spowodowałoby, że nastąpiłyby trudności ze "zjechaniem" sie wagonów tychże wariantówek o właściwym czasie, a przy wspólnej częstotliwości 3 minuty 2-minutowe spóźnienie jednego z takich pociągów daje 2 squady minuta po minucie, czyli STADA COME BACK

Poza tym, gdyby wybudować na końcówkach tramwajowych parkingi "Park & Ride" to punktualne tramwaje co 3 minuty mogłyby zachęcić kierowców do porzucenia puszek na pętlach.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:57, 21 Sty 2007 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin