Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Techniczne] Usprężynowanie wózka, rodzaje szyn itp.

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Techniczne] Usprężynowanie wózka, rodzaje szyn itp.
Autor Wiadomość
Soprano
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post [Techniczne] Usprężynowanie wózka, rodzaje szyn itp.
1. I stopnień sprężynowania wózka.
To są wkładki gumowe w kołach? Jak nie to co?

I jeśli ktoś ma coś ciekawego do powiedzenia na temat profilu koło-szyna to z przyjemnością przeczytam. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 19:52, 10 Paź 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W tramwaju usprężynowanie (tłumienie) przyosiowe to przejmowanie (sił) obciążeń pionowych od pojazdu na tor i odwrotnie. Każdy tramwaj od 102N ma wózki, czyli ma usprężynowanie podwójne II stopniowe. Usprężynowanie I stopnia: sprężyny metalowo-gumowe i II stopnia: sprężyny śrubowe.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:31, 10 Paź 2006 Zobacz profil autora
Soprano
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No dobra nadal nie wiem czy wkładki gumowe w kołach zaliczają się do stopnia usprężynowania wózka.

Potrzebuje jeszcze rysunki szyn tramwajowych dobrze zwymiarowane (Ri60N,S49,UIC60,szyna blokowa) takie z wymiarami głównymi oraz zwymiarowanymi promieniami.
Szukałem w necie, jednak nic ciekawego nie znalazłem. Jedyne rys. były na strone transportu szynowego, ale tylko takie poglądowe.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:07, 13 Paź 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Co do szyn:
Ri60N (źródło ThyssenKrupp Gft)
[link widoczny dla zalogowanych]
S49 (źródło ThyssenKrupp Gft)
[link widoczny dla zalogowanych]

UIC 60 - tylko wymiary ogólne, ale typ ten sam co S49 dlatego reszta wymiarów może być analogiczna (źródło ThyssenKrupp Gft)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:39, 13 Paź 2006 Zobacz profil autora
Soprano
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Łoo Kuba eleganckie rysuneczki.
Z kąd je wykopałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:12, 16 Paź 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Pierwsze dwa (tzn Ri60N, S49) z oficjalnej strony ThyssenKrupp Polska:
[link widoczny dla zalogowanych]
Trzeci z ThyssenKrupp Deutschland:
[link widoczny dla zalogowanych] (do sciągniecia w formacie PDF trzeba być zalogowanym)

Aha, zapomniałem zając się dokładniej tą UIC60, potrzebujesz nadal taki dokładny rysunek jak (np. Ri60N)??


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:03, 16 Paź 2006 Zobacz profil autora
Soprano
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie dzięki, te 2 mi wystarczą.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 19:24, 18 Paź 2006 Zobacz profil autora
Soprano
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jeszcze szukam ładnie rozrysowanego profilu IFS.


Profile w fazie badań

Cały czas trwają prace nad udoskonalaniem styku koło-szyna w tramwajach; prowadzi się badania i analizy różnych rozwiązań. Na rysunku 3.7. przedstawiony został układ krzywizn powierzchni tocznej szyny Ri60N i profilu koła oznaczonego symbolem IFS, który obecnie jest w fazie badań prowadzonych przez zachodnie przedsiębiorstwa.

Na rysunku tym powierzchnia toczna obręczy koła (bieżnia koła) jest wyokrąglona promieniem 330 mm i współpracuje z szyną wyokrągloną w tej samej sferze promieniem 300 mm, podobna relacja 15/13 mm występuje w tak zwanej pachwinie obręczy i na krawędzi tocznej szyny.

Przedstawiony ogólnie profil IFS różni się od profilu koła typu PST następująco:
• zewnętrzna powierzchnia toczna jest ukształtowana w profilu PST jako odwrócona (wypukła w stronę szyny) krzywizna o promieniu 330 mm, natomiast w kole IFS jest to odcinek prostej o pochyleniu 1:40 do poziomu, co jest zgodne z przyjętą zasadą unikania w punkcie kontaktu koła z szyną przeciwnie skierowanych krzywizn wywołujących duże naprężenia kontaktowe;
• pachwina obręczy koła PST jest wyokrąglona promieniem 13 mm, to jest takim samym jak wyokrąglenie krawędzi tocznej szyn S49 i Ri60N, a w kole IFS wyokrąglenie to jest łagodniejsze i jego promień wynosi 15 mm. Zastosowanie większego promienia wyokrąglającego profil koła w miejscu jego kontaktu z krawędzią toczną szyny ma ograniczać tendencję do występowania dwupunktowego kontaktu z szyną;
• kąt nachylenia zewnętrznej powierzchni obrzeża wynosi w profilu PST 70 stopni, a w profilu IFS 60, co ma minimalizować efekt ostrego załomu, jaki tworzy się w efektywnym profilu koła nabiegającego ukośnie na szynę.
Pozytywne efekty wprowadzenia profilu koła IFS w pojazdach przedsiębiorstwa komunikacyjnego w Hanowerze przejawiają się w zwiększonym o ponad 50% średnim przebiegu kół w porównaniu z poprzednio stosowanym profilem bez krzywoliniowego przejścia pomiędzy stożkowatą bieżnią obrzeża a kołem. Ten zwiększony przebieg wynosi średnio 280000 km i został on osiągnięty w okresie jeszcze niepełnego wdrożenia jednolitego profilu szyn sieci tego przedsiębiorstwa


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:06, 30 Paź 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin