Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Tabor liniowy dawniej
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Tabor liniowy dawniej
Autor Wiadomość
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
trójczłonowe składy chwilowo uratowałyby wiecznie zatłoczone linie. Albo mi się wydaje, alobo obecnie jest większy ścisk w bimbach, niż kilka lat temu.

Na lini 5 jeździł jeden tróskład trochę dłużej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:53, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dodam więcej;ponadto trójskłady 105N w latach 1989-1990 pojawiały się sporadycznie na dwójce.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:53, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Kontynuując; jeżeli może zmieniły się normy i przepisy,w stosunku do lat 88-92,i ze względów bezpieczeństwa (twierdzonego nie mieszczenia się 3-składów na przystankach w centrum)MPK nie może uruchomić 3-składów na liniach zwykłch,to może było by dobre następujące rozwiązanie: w mieście niech skład otwiera drzwi tylko w wagonach 1 oraz 2,i zabiera pasażerów wyłącznie do wagonu 1 i 2.Natomiast od Ronda Kaponiery lub Mostu Teatralnego skład zabierałby pasażerów do wszystkich trzech wagonów.

Ponadto chciałem zapytać,czy w przypadku przedłużania pestki do dw.PKP przez dziurę toruńską,będzie tam możliwość położenia dwóch torów,przez tę dziurę?Obecnie tam jest przeprowadzony jeden,ślepy tor PKP.Nawet nie wiem,do czego on służył?Obecnie jest zarośnięty krzakami.Czy będzie tam fragment jednotorowy.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:46, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tak,zastanowiłem.Zapomniałem dodać,że taka sytuacja miała by miejsce przed wjazdem na PST.A przed zjazdem z PST motorniczy by musiał posiadać mikrofon,i przed wjazdem na np Kaponierę zapowiedzieć,aby pasażerowie,którzy dalej chcą kontynuować podróż przesiedli się do wagony 1 i 2.
Podobne rozwiązania są stosowane np w Niemczech,gdy np jeden wagon składu jedzie na jedną końcówkę,drugi na inną (bo takie linie tam istnieją).Wówczas motorniczy zapowiada przez mikrofon,że kto chce jechać na końcówkę........... ,trzeba się przesiąść do 1-go wagonu,a drugi wagon jedzie na końcówkę............ .


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:57, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Mateusz napisał:
Na dobry poczatek proponowałbym dac całodniową rezerwe w dni robocze na Sobieskiego (tak jak to bło kiedyś)


To prawda w ogóle ścięcie rezerw na końcówkach w ciągu dnia było głupotą, na Sobieskiego powinna być cały czas a nie tylko wieczorem.

Co do trójskładów kursowały one faktycznie na 5 z tym że obecnie panuje moda na przystanki pojedyńcze i dzisiaj taki skład faktycznie mógłby się nie wszędzie zmieścić. Ponadto w przeważającej większości drugie wagony 105-tek po modernizacji nie posiadają gniazd do podłączenia 3 wagonu chyba że złączą 2 silnikowe + doczepa tylko że obecnie np. S1 ma w ciagu dnia na rezerwie 14 składów jeżeli dobrze liczę. Gdyby np. 7 wagonów dodatkowo zasiliło 14 to zostaje tylko 7 na rezerwę.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:58, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
To też fakt.Ale szkoda,że nie ma możliwości tworzenia składów w zależności od potrzeb.Że np nie można doraźnie w trakcie dnia dołączać i rozłączać wagonów.Tylko jak juz połączyć,to musi być na stałe.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:05, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
Tomek. napisał:
Tak,zastanowiłem.Zapomniałem dodać,że taka sytuacja miała by miejsce przed wjazdem na PST.A przed zjazdem z PST motorniczy by musiał posiadać mikrofon,i przed wjazdem na np Kaponierę zapowiedzieć,aby pasażerowie,którzy dalej chcą kontynuować podróż przesiedli się do wagony 1 i 2.
Podobne rozwiązania są stosowane np w Niemczech,gdy np jeden wagon składu jedzie na jedną końcówkę,drugi na inną (bo takie linie tam istnieją).Wówczas motorniczy zapowiada przez mikrofon,że kto chce jechać na końcówkę........... ,trzeba się przesiąść do 1-go wagonu,a drugi wagon jedzie na końcówkę............ .


Zasadnicza kwestia - tu jest Polska i w naszych realiach to nie przejdzie. A motorniczy ma prowadzić tramwaj, nie dbać o to, by ludzie się przesiadali z wagonu pierwszego do drugiego i na odwrót.
Poza tym przerabiałem już taką metodę w pociągu "Merkury": Poznań - Krzyż - Gorzów WLKP/Szczecin. 3 ostatnie wagony szły do Gorzowa, reszta do Szczecina. Nawet sobie nie zdajesz sprawy ilu ludzi wysiadało w Gorzowie z przekonaniem, że są w Szczecinie. Wagony były odpowiednio oznakowane i opisane, mało tego, na dworcu przez megafony informowano o podziale w Krzyżu. A i przecież jeździła ekipa konduktorska....


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:07, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No to nie wiem,co już tu Wam poradzić?Trójskład-nie da rady,wariant 2/3 wagonowy nie przejdzie.To tylko pozostaje czekać na odległe w czasie,przedłużenie pestki do dworca.
P.S.
Dyskutować trzeba,bo bez dyskusji nie ma nic Exclamation Razz


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:18, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
powinni spróbować puścić z 2 trójskłady. Napewno znajdą się 2 wagony i da się przerobić gniazda.

A rezerwa powinna wrócić obowiązkowo. Może sobie jeździć na 16.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:48, 17 Lis 2006 Zobacz profil autora
snorri
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 28 Lip 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
niech nikt nie lamentuje, że będą musiały powstać solowki - bo na 18 solówki spokojnie starczą, a na 11 w weekend także


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:09, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Faktycznie,testy z 3-składami powinni przeprowadzić.Wagony możnaby pozyskać ze składów,w których są jeszcze fabrycznie umieszczone kabiny w 2-gim wagonie.Jest ich jeszcze pare sztuk;jak by "rozpiąć" te składy,to by wystarczyło.Ponadto powinny zostać zachowane te kabiny podczas napraw głównych,aby można było utworzyć 3-składy,lub wykorzystać jako solówki.
Odnośnie solówek 105N; kursowały one m.in.latem 1992,w weekendy na takich liniach jak: 1,4,10,11,13. A na liniach 7 i 16 kursowały nawet solowe eNki!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:33, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Kabin nie trzeba zachowywać. Wystarczy gniazda.

Solówki eNek pamiętam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:49, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
ja pamiętam prze mgłę solówkę na lini 4.

A konkretnie do, którego roku jeździł trójskład na lini 5. Pamiętam bardzo dobrze skład z reklamą Pepsi, Polena 2000 Wink
Najdłuzej jeździł skład pomalowany na starą zieleń złożony z podajrze wagonów 107,08,09. Do którego roku on kursował?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:04, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
3-składy jeździły napewno do końca 1992 roku,no może początek 1993.Napewno w 1994 roku już ich nie było.Pamiętajmy,że od 1.01.1993 zostały zlikwidowane eNki,które też trzeba było zastąpić 105N,w wyniku czego mogły być te 3-składy rozpięte.
Ja pamiętam jeden trójskład z reklamą MARLBORO.Był też trójskład,w którym dwa pierwsze wagony były z reklamą,a ostatni był w ciemnej zieleni (numerów nie znam)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:32, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Podi
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaryszki

Post
A ja pamiętam trójskład z reklamą Gazety Poznańskiej, albo Głosu.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:33, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
zdjecie solówki (5.4.1995)z PGK



Post został pochwalony 0 razy
Nie 13:01, 19 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Jest zdjęcie trójskładu w malowaniu zakładowym ale panom chodziło chyba o zdjęcie trójskładu w reklamie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:43, 19 Lis 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
zdjęcie solówki pochodzi ze strony [link widoczny dla zalogowanych]

Dodali ostatnio kilka fajnych zdjęć tramwajów z początku lat 90tych. Czuje się ten klimacik....


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:13, 20 Lis 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
Podi napisał:
Co do tej solówki, coś takiego jak autor itp to co?


napisałem skąd pochodzi zdjecie
PGK - Poznańska Galeria komunikacyja Smile
ale ok
dorzucam linka
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:26, 20 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Zdjęciami dwu- i trójskładów eNek z lat 80 i 90-tych jestem zainteresowany. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Pon 13:50, 27 Lis 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin