Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[RT6N1] Nieużywane Tatry dla Poznania ??
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[RT6N1] Nieużywane Tatry dla Poznania ??

Czy Poznań powinien spróbować "odkupić" od Czeskich Przedsiębiorstw Komunikacyjnych nieużywane Tatry ??
Tak
64%
 64%  [ 11 ]
Nie
29%
 29%  [ 5 ]
Nie wiem
5%
 5%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 17

Autor Wiadomość
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post [RT6N1] Nieużywane Tatry dla Poznania ??
Myśle, że warto by było w związku z coraz bardziej uciążliwymi usterkami w Poznańskich tatrach, a także notorycznym przestojem w zajezdni [np. wag. 410] podsunąc któreś z gazet pomysł na sciągniecie do Poznania nie eksploatowanych w Pradze [i prawdopodobnie Libercu] Tartr RT6N-1 oraz RT6S było by to łączenie:
-4 sztuki RT6N-1
-2 sztuki RT6S

Myślę ze wagony te z racji swojej awaryjności nie były by drogie, a Poznań ma już duże doświadczenie w ich naprawianiu, dlatego można by 2 z nich przeznaczyć na częsci zamienne, a resztą uzupełnić takie linie jak choćby 7,12,15. Wiadomo, że nie jest to jakiś szczyt marzeń ale zawsze lepsze to niż 3g z holandii.

Więcej informacji na niemiecko-języcznej stronie: [link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjęciu nieużywane Tatry w Pradze

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Pią 16:25, 26 Maj 2006, w całości zmieniany 4 razy
Sob 19:05, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jestem za akcją z jakąś gazetą!! To może byc zbawienie dla Czechów, a dla nas pomoc w utrzymamiu 7 i 12.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:38, 13 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kuba napisał:
Myśle, że warto by było w związku z coraz bardziej uciążliwymi usterkami w Poznańskich tatrach, a także notorycznym przestojem w zajezdni [np. wag. 410] podsunąc któreś z gazet pomysł na sciągniecie do Poznania nie eksploatowanych w Pradze [i prawdopodobnie Libercu] Tartr RT6N-1 oraz RT6S było by to łączenie:
-4 sztuki RT6N-1
-2 sztuki RT6S

Myślę ze wagony te z racji swojej awaryjności nie były by drogie, a Poznań ma już duże doświadczenie w ich naprawianiu, dlatego można by 2 z nich przeznaczyć na częsci zamienne, a resztą uzupełnić takie linie jak choćby 7,12,15. Wiadomo, że nie jest to jakiś szczyt marzeń ale zawsze lepsze to niż 3g z holandii.


Zakup tych nie używanych w Czechcach Tatr to bardzo dobry pomysł. Dziwie się, że MPK jeszcze się nimi nie zainteresowało skoro mamy ich już 10, to kolejne 6 byłyby dobrym rozwiązaniem. Very Happy Prócz nowych nowych niskopodłogowców, na które ma być w najblższym czasie przetarg Very Happy [Combino] te też mozna sprowadzić. Wink

barteker napisał:
Cały czas czekam az MPK wywali z Poznania Tatry i zapomni o nich... tracimy czas i pieniądze - niech kupią tramwaje Bombardiera... Jezdzilem nimi w Porto i cmokalem z zachwytu... zajrzyjcie [link widoczny dla zalogowanych]


Tatry jeszcze przez wiele lat będą jeździć w Poznaniu. Po za tym już na dobre wpisały się w krajobraz miastai linii 12. Wracjąc do Bombardiera to chyba jednak lepiej kontynuować współprace z Siemensem i zakupić kolejne Combino. Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Nie 12:23, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale pamiętajcie, ze za dwa lata na Tatry skończy się amortyzacja i będą w 100% zwrócone koszty zakupu i koszty zużycia. Teoretycznie według ekonomii bedą warte 0 zł. Tak jak 122 autobusy z pierwszego rzutu niskopodłogowych w tym roku Wink
Można więc wyrzucić te tatry na złom albo opchnąć na wschód, hę? Zakupić do tego ze 20 bombardierów...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:04, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I za te Tatry kupisz 20 bombek?Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:10, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie, ale sprzedasz na wschód ze spokojną głową, bez żalu że wydajesz sprawny tramwaj. W Niemczech generalnie nie masz autobusu starszego niż 10letni. U nich wszystko po amortyzacji idzie na wschód (do Polski też, ale nie tylko) i kupują nowe. Nie znają w ogóle takiego pojęcia jak "NG" Poza tym nie sądzę, ze tak wadliwy model jak tatra miał seryjne części możliwe w ogóle do zrobienia mu NG.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:14, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niemcy nie znają NG?? A GT 8 przecież miały średnio dwie... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:16, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
RobuR napisał:
Ale pamiętajcie, ze za dwa lata na Tatry skończy się amortyzacja i będą w 100% zwrócone koszty zakupu i koszty zużycia.


Czyli dostaniem za 10 Tatr za dwa lata pieniądze?? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:37, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Moim zdaniem wątpliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:50, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ja jestem za tym by je opchnąć. Ciekawe, jak ten model sprawuje się w Rydze (chyba), gdzieś jeżdżą. Może oni by wzieli. Faktycznie, niemcy remontowali tramy, ale autobusy... mówiłem o autobusach. Zerknij na politykę transportową Berlina. Po max 10 latach - busy out Smile W tym roku mają do opchnięcia sporo deskorolek, słyszałem..
Ktoś ten tramwaj na pewno by wziął, a ja już wolę mieć za niego "jakiś grosz" niż ładować kupę siana w części, naprawy i garażowanie. Pojazd stojący na zajezdni ponosi dużo większe koszty niż jeżdżący! SPRZEDAĆ!


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:12, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tatry jeżdżą tylko w Brnie, a stoją cztery w Pradze i jedna w Libercu. Wolałbym je do nas sprowadzić.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:19, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
[link widoczny dla zalogowanych]

tam na dole po prawej masz zmieniające się modele tramwajów i trolejbusów. Zmieni sie model jak najedziesz myszką na jakikolwiek napis systemu "tramway routes" itd. zobacz co tam za ciekawy tabor jest.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:19, 14 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
RobuR napisał:
http://www.ttp.lv/main.php?PHPSESSID=92c820386c9928e5bf88bd1398c4dc28&xPage=routes&xLang=en

tam na dole po prawej masz zmieniające się modele tramwajów i trolejbusów. Zmieni sie model jak najedziesz myszką na jakikolwiek napis systemu "tramway routes" itd. zobacz co tam za ciekawy tabor jest.


WOW! A to skad tam wzięli? RT6S wyprodukowano chyba tylko jeden dla Liberca! Czyżby Liberec już Rydze to oddał? Sad


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:15, 21 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
może oddał... mamy do wyboru kilka modeli zlomu - z Niemiec (Holandii) lub Czech - te z Niemiec są starsze (no i jako niemieckie porządne) za to Czeskie są młodsze, ale awaryjne z tym, że mamy doświadczenie w ich naprawie...

ja bym wziął te tatry (na pewno ta RT6S)


Post został pochwalony 0 razy
Pią 18:50, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post Re: [RT6N1] Nieużywane Tatry dla Poznania ??
Kuba napisał:
Myśle, że warto by było w związku z coraz bardziej uciążliwymi usterkami w Poznańskich tatrach, a także notorycznym przestojem w zajezdni [np. wag. 410] podsunąc któreś z gazet pomysł na sciągniecie do Poznania nie eksploatowanych w Pradze [i prawdopodobnie Libercu] Tartr RT6N-1 oraz RT6S było by to łączenie:
-4 sztuki RT6N-1
-2 sztuki RT6S

Myślę ze wagony te z racji swojej awaryjności nie były by drogie, a Poznań ma już duże doświadczenie w ich naprawianiu, dlatego można by 2 z nich przeznaczyć na częsci zamienne, a resztą uzupełnić takie linie jak choćby 7,12,15. Wiadomo, że nie jest to jakiś szczyt marzeń ale zawsze lepsze to niż 3g z holandii.

Więcej informacji na niemiecko-języcznej stronie: [link widoczny dla zalogowanych]

Na zdjęciu nieużywane Tatry w Pradze

[link widoczny dla zalogowanych]

WOW fajna zajezdnia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:02, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
RobuR napisał:
Nie, ale sprzedasz na wschód ze spokojną głową, bez żalu że wydajesz sprawny tramwaj. W Niemczech generalnie nie masz autobusu starszego niż 10letni. U nich wszystko po amortyzacji idzie na wschód (do Polski też, ale nie tylko) i kupują nowe. Nie znają w ogóle takiego pojęcia jak "NG" Poza tym nie sądzę, ze tak wadliwy model jak tatra miał seryjne części możliwe w ogóle do zrobienia mu NG.

A poco na wschod Question Exclamation Ostatnio czytalem jak bylem u brata w Gorzowie,ze odkupili od Poznania kilka helmutow,wiec moznaby odsprzedac innym miastom w Polsce(mniejszym),ktore chca wymienic tabor na nowoczesniejszy takie tarmy,ktore nam "przeszkadzaja"


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:05, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A które tramwaje Poznań sprzedał Gorzowowi?? :O


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:16, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tatry przecież nie są aż takie złe, żeby je sprzedawać. W końcu sa niskopodłogowe, fakt, że często się psują, ale to nie znaczy, by je sprzedawać. A my co kupimy na ich miejsce, bo wątpie, abyśmy jakąś astonomicznie wielką sume za nie dostali. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:23, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Robert napisał:
Tatry przecież nie są aż takie złe, żeby je sprzedawać. W końcu sa niskopodłogowe, fakt, że często się psują, ale to nie znaczy, by je sprzedawać. A my co kupimy na ich miejsce, bo wątpie, abyśmy jakąś astonomicznie wielką sume za nie dostali. Cool
niby nie ale jak juz sprzedawac to miastom/panstwom ktore nie maja takiego taboru albo maja spore zaleglosci w wymianie,zeby uzyskac dobra cene


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:58, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
I tak dostaniemy za nie kilka procent ceny rynkowej z 1997 roku, więc już nie warto, niech się kulają po tej "12". :/


Post został pochwalony 0 razy
Pią 22:01, 16 Cze 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin