Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Škoda] Škoda 16T za szeroka na wrocławskie tory
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Škoda] Škoda 16T za szeroka na wrocławskie tory
Autor Wiadomość
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post [Škoda] Škoda 16T za szeroka na wrocławskie tory
Myślałem że taka "śmieszna" historia, jaka nas już raz spotkała nigdy się nie zdarzy a jednak Very Happy:

Źródło: Gazeta Wyborcza

"Nowoczesne tramwaje kupione przez Wrocław od czeskiej firmy Skoda Transportation są za szerokie. Żeby mogły jeździć po naszych ulicach, trzeba przerabiać perony na niektórych przystankach
17 czeskich tramwajów ma kosztować około 30 mln euro. Pierwsze mają przyjechać do Wrocławia za trzy miesiące. Mają 246 centymetrów szerokości, o sześć więcej niż polskie, jeżdżące teraz po Wrocławiu. Okazuje się, że to wystarczająco dużo, żeby stworzyć problem.

W 1997 Poznań zafundował sobie tramwaje tatra, które były szersze tylko o cztery centymetry. Po przetestowaniu pierwszych wagonów okazało się, że w wielu miejscach zahaczają one o perony przystanków, wiaty, płotki i ściany budynków. Na kilku łukach nie mogły się minąć. Potrzebne były poważne przeróbki na trasie przejazdu. Ministerstwo Transportu dopuściło je do ruchu warunkowo.

Podobnie może być także u nas. Wicedyrektor wrocławskiego MPK Witold Turzański przyznaje, że nie wszystko pasuje: - Znaleźliśmy kilka miejsc, gdzie nowe tramwaje mogą mieć problemy.

- Sześć centymetrów to z pozoru niewiele, ale tramwaj badany jest w ruchu i musi zmieścić się na trasie także wtedy, gdy się przechyla - wyjaśnia Zygmunt Tarchalski, kierownik Zakładu Komunikacji w Instytucie Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa.

Jego instytucja przeprowadza badania potrzebne do uzyskania przez tramwaje homologacji. Bez tego dokumentu nie będą mogły wozić pasażerów. Tarchalski: - Polskie normy dopuszczają tramwaje o szerokości 2,6 m. Jednak w poszczególnych miastach torowiska mogą być dostosowane do starych, węższych tramwajów.

Dlatego w środku nocy, kiedy wrocławianie śpią, drogę skodom dosłownie przeciera tajemniczy pojazd. Dyrektor Turzański: - Z desek zamontowanych na zwykłym tramwaju stworzyliśmy makietę, która jeździ po torowiskach linii 6 i 7.

Skody trafią na te trasy, gdyż zakup związany jest finansowo z kontraktami na przebudowę ulic Szewskiej-Grodzkiej i placu Powstańców Wielkopolskich.

Dzięki tym wstępnym testom Zarząd Dróg i Komunikacji już przerobił perony przystanku na Drobnera i Dubois. Zostały o kilka centymetrów oddalone od torów.

- Wkrótce dostosujemy do skód także wysepkę na placu Bema. A na jesieni szlifowane będzie torowisko na ulicy Powstańców Śląskich - wylicza Michał Gołębiewicz z biura prasowego ZDiK. Ale uspokaja: - Do przeróbki są same drobiazgi.

Problem w tym, że pierwsze tramwaje przyjadą do Wrocławia w grudniu. W tym czasie będą jeszcze trwały remonty na linii 6 i 7. Skody będą więc musiały stać w zajezdni, jeździć objazdami lub obsługiwać inne połączenia.

- Przymierzamy się, żeby jeździły jako "dwójki" - mówi Gołębiewicz. - Na tej trasie jedynym problemem jest torowisko na Skłodowskiej-Curie, ale wkrótce zostanie zmodernizowane."

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Wto 21:39, 23 Sty 2007, w całości zmieniany 3 razy
Śro 21:58, 13 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Powtarzają nasze głupie błędy. Tak samo patrzą na szeroką Pragę! RT6N1 w Pradze tez nie miały problemów, ale w Czechach są inne normy. Będą mieli 3 linie dostosowane (2,6,7), tak jak my (7,12,15) i tramwaje będa stały w zajezdniach.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:06, 13 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Ryba
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Duisburg (wczesniej Poznan-Lazarz)

Post
No ale Tatry jezdza u nas juz na roznych liniach przeciez, 1, 13 i.t.p. Juz nie ma wydzielonych Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 05:43, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:11, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Jeżeli to gó*** (Skoda 16T lub jakakolwiek inna) wygra przetarg na niskacze w Poznaniu to się przykuwam łańcuchem do zajezdni i nie wpuszczę ich tam!! Razz


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:53, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Popieram Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:01, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Fan 13-tki
Pasażer
Pasażer



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań Grunwald

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy


Tylko w każdym normalnym kraju nowe tramwaje dostosowuje się zwykle do warunków konkretnego systemu komunikacyjnego albo jesli konieczna jest przebudowa infrastruktury- planuje się ją wcześniej. U nas natomiast najpierw kupują wagon a dopiero gdy jest gotowy, podnosi się lament, ze niestety ale tu i tam nie może jeźdźić.(pomijam kwestie stanu torowisk)

Przecież ogłaszając przetarg zamawiający określa, jakie warunki musi spełnić nowy tabor. W Poznaniu i teraz we Wrocławiu problem pojawił się dopiero gdy nowy produkt przekazano do eksploatacji. Tak jakby nawet producent nie wiedział jak taki tramwaj wpisuje się w łuki, jaka ma skrajnię itp. To jest Polska właśnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:46, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Kuba napisał:
Popieram Very Happy


Ja też Very Happy
Daltego trza kuić Combino, albo Bombardiery.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:32, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Z tego co dzisiaj wyczytałem w gazecie to ma byc rozpisany przetarg na nowe tramwaje 70-80% wagonu ma stanowic niska podłoga...Chyba na 100% albo nei stać, albo chca więcej częsciwo obniżonych


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:46, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Podi
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaryszki

Post
Umiecie tylko pisać gów** i ścierwo? Kto z was jechał tą Skodą mądrale?
Dostosują kilka przystanków i będzie ok, a tu od razu opinie że tramwaj do kitu. Żenada.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 20:47, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Nie chodzi o osiągi techniczne, design, komfort jazdy itp. Chodzi o to, że przy każdym głupim objeździe np. podczas wypadku bedą obawy czy tramwaj nie zedrze płytek chodnikowych lub nie obetrze innego wagonu. Całego miasta się nie dostosuje bo jakie to by były koszty Smile Tak samo u nas niestety z Tatrą Sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:10, 14 Wrz 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Żadne miasto nie jest na tyle bogate żeby przerabiać całą infrastrukturę pod kątem kilku szerszych od normy tramwajów.
Przecież to logiczne że trzeba dopasować tabor do torowisk a nie na odwrót. Podi pisze że dopasują kilka przystanków i będzie Ok. no niezupełnie będzie Ok. bo kłopot będzie w przypadku objazdów. U nas przecież też 12 na tatrach nie przejedzie Strzelecką jakby
coś się stało na Jadzi. Takie wagony sa nie mobilne bo nie można nimi wjechac na dowolny odcinek sieci.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 19:52, 15 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy

I na linii w1


Post został pochwalony 0 razy
Pią 21:05, 15 Wrz 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
tomikat napisał:
Żadne miasto nie jest na tyle bogate żeby przerabiać całą infrastrukturę pod kątem kilku szerszych od normy tramwajów.
Przecież to logiczne że trzeba dopasować tabor do torowisk a nie na odwrót. Podi pisze że dopasują kilka przystanków i będzie Ok. no niezupełnie będzie Ok. bo kłopot będzie w przypadku objazdów. U nas przecież też 12 na tatrach nie przejedzie Strzelecką jakby
coś się stało na Jadzi. Takie wagony sa nie mobilne bo nie można nimi wjechac na dowolny odcinek sieci.


Najpierw się myśli, a potem kupuje.
Ale tu jest Polska i tu o myśleniu nie ma mowy. Trudno, mleko się rozlało i jak zauważył Podi muszą dostosować się do nowych wagonów albo od razu dać je zdolnym mechanikom do zwężenia o 10 cm ;P


Post został pochwalony 0 razy
Pią 23:08, 15 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dawid napisał:
Pasażer linii 3/4 napisał:
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy

I na linii w1


W2 Very Happy

Poznań już sobie nie może pozwolić na taki błąd. Poza tym do Podi'ego: nie broń tak 16T, bo nikt nie mógł tym jeszcze jechać i nie można ocenić ich aktualnie. Po wyglądzie, błędach [ za szeroki ] można wnioskować, że to niezbyt udana konstrukcja dla polskich warunków.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:26, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Dawid napisał:
Pasażer linii 3/4 napisał:
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy

I na linii w1


W2 Very Happy



Dobrze napisał- W1


Post został pochwalony 0 razy
Sob 11:47, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
Dawid napisał:
Pasażer linii 3/4 napisał:
U nas RT6N1 jeździły w historii na liniach 7,12,15 i 13[wtedy omijała centrum]. Na innych niby nie mogą. Wrocław się wpakował w podobne ścierwo. Tak to jest z czekimi tramwajami. Dlatego też wszystkie kraje bloku wschodniego i b. ZSRR miały wszelkie Tatry, a my własne, wąskie 102N,13N,105N, itp. Very Happy

I na linii w1


W2 Very Happy

Poznań już sobie nie może pozwolić na taki błąd. Poza tym do Podi'ego: nie broń tak 16T, bo nikt nie mógł tym jeszcze jechać i nie można ocenić ich aktualnie. Po wyglądzie, błędach [ za szeroki ] można wnioskować, że to niezbyt udana konstrukcja dla polskich warunków.


A Tatry i Combino nam się udały, co? Wink Razz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:08, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Combino tak, a o Tatrach musimy mówić?

Rzeczywiście mowa o Tatrach to W1 Razz Zapomniałem i Starołęce.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 13:37, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
stasheG
Zbanowany
Zbanowany



Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: PZN

Post
Źle sformułowałem pytanie Wink W combinach za góre bejmów pękają alu-gripy (równie dobrze można było na gumę do żucia je składać). Dobra, wiem rewitalizują je. Niemniej nie udało się Siemiensowi, wielka kompromitacja..... Natomiast jeżeli o RT6N1 chodzi, to dzień bez zdefektowanej tatry, dniem straconym.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:27, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale my[Poznań] dzięki Combino nie stracimy tyle co na Tatrach, czy Wrocław na dostosowywaniu torowisk.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:01, 16 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin