Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[Bombardier] Bombardier z powrotem do producenta ??
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[Bombardier] Bombardier z powrotem do producenta ??
Autor Wiadomość
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post [Bombardier] Bombardier z powrotem do producenta ??
Z oficjalnych doniesień przedstawiciela prasowego firmy Bombardier wynika, że w pojazdach: Bombardier 8NGTW [wersja z Kassel] nastąpiły poważne pękniecia, a nawet złamania w czopach skrętnych o grubości 75mm, łączących pudło wagonu z wózkiem. W wyniku tego pojazdy bedą musiały mieć wymienione wadliwe części. Wg. ekspertów z Bombardiera wada ta dotyczy wszystkich pojazdów niskopodłogowych tej marki czyli także taboru w Krakowie (NGT6) oraz w Łodzi (Cityrunner). Wymiana ma się odbyć w ramach gwarancji nowych pojazdów na koszt producenta.

Bombardiery w Kassel: [link widoczny dla zalogowanych]

Orginalny tekst:

Von: Pressestelle des Konzerns

KVG setzt Ersatzfahrzeuge ein

Einigen Fahrgästen der Kasseler Straßenbahnen ist es am Montag, 10. Juli, wahrscheinlich aufgefallen. Viele der modernen Niederflurbahnen waren nicht im Einsatz. Stattdessen verkehrten ältere Hochflur-Ersatzfahrzeuge. Grund ist ein technisches Problem, das die Bombardier-Fahrzeuge der 600-er Baureihe betrifft. Die moderne Niederflurflotte wurde zwischen 1999 und 2003 in Dienst gestellt. Bis Ende der Woche wollen die Techniker der KVG und von Bombardier über das genaue Ausmaß und die Dauer der Störung Auskunft geben. Fest steht schon jetzt: Durch den Ausfall von 18 Fahrzeugen kommt es zu Einschränkungen des Niederflurbetriebes. Auch werden beispielsweise auf der Frankfurter Straße die Schnellkurse an jeder Haltestelle Fahrgäste aufnehmen, da nicht auszuschließen ist, dass andere Kurse entfallen. In den Sommerferien will die KVG aber rund 50 Prozent Niederflurfahrzeuge im Einsatz haben. Bei gehbehinderten Menschen oder Fahrgästen mit Kinderwägen oder Fahrrädern entschuldigt sich das Unternehmen für die entstehenden Einschränkungen.

Ausgangspunkt war ein abgebrochener Drehzapfen. Die 75 Millimeter starken Bolzen verbinden den Wagenkasten mit dem auf den Schienen fahrenden Drehgestellen. Nachdem die Techniker den zerstörten Bolzen entdeckten, haben sie vorsorglich über das gesamte vergangene Wochenende alle Fahrzeuge der Baureihe untersucht. Ergebnis: Die Mehrzahl der Fahrzeuge ist betroffen. Aus Sicherheitsgründen wurden in Abstimmung mit der Technischen Aufsichtsbehörde in Darmstadt und dem Eisenbahnbundesamt in Frankfurt am Main 18 Fahrzeuge aus dem Verkehr genommen. Ihre Drehzapfen weisen Risse auf, die eine genauere Untersuchung erfordern und aus Sicherheitsgründen einen Weiterbetrieb nicht möglich machen. Das Problem betrifft nicht nur die KVG und RBK. Ähnliche Fahrzeuge verkehren auch in Essen und im polnischen Krakau. In Essen wurden durch die Kasseler Hinweise die Bahnen ebenfalls untersucht – mit ähnlichem Ergebnis. Das genaue Vorgehen der nächsten Tage und Wochen über den Austausch der Drehzapfen wird nun zwischen Produzent und Fahrzeugeigner besprochen. Sicher ist dabei, dass der Mangel unter die Gewährleistung von Bombardier fällt und dass durch das zügige Vorgehen der Techniker eine Gefährdung der Fahrgäste frühzeitig ausgeschlossen wurde. Die KVG bemüht sich, den Straßenbahnverkehr so gering wie möglich einzuschränken und hofft auf das Verständnis ihrer Fahrgäste.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:18, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
"Nie wszystko złoto co się świecie". Cool Trochę mnie to zaskoczyło, ale przynajmniej nauczy to Kraków i Łódź troche pokory. Nie tylko Combino posiadają wade techniczną...


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:36, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Ma to duże znaczenie dla Poznania bo jeżeli operacja wymiany tych "czopów" nie zakończy się do kolejnego przetargu na tramwaje dla Poznania to pozycja w nim Bombardiera będzie dużo słabsza w porównaniu do Siemensa, który do tego czasu definitywnie upora się z naprawą swojego taboru. A jak czas pokazuje HCP nic nie robi w związku ze swoim prototypem więc za te 2-3 lata bedzie on cały czas w "fazie projektowania", myśle że Pesa też niczym szczególnym [tzn. bezawaryjnym pojazdem] nie zaskoczy co wzmacnia opcję dokupienia kolejnych 10 szt. Combino Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:46, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Moim zdaniem Bombardier się nie upora. Jest 26 NGT6 Kraków + 15 Cityrunnerów i jeszcze pewnie mase innych niskopodłogowców w Europie. Wink Czyli pojawiło się światełko w tunelu dla kolejnych Combino w Poznaniu... Very HappyVery HappyVery Happy
Wracając do PESY, to ich pierwszy tramwaj wyjedzie już we wrześniu na ulice Elbląga. Jestem ciekaw jak będzie się sprawował. Co do FPS w Poznaniu, to o ile pamiętam, w Gazecie Wyborczej był artykuł na temat niskopodłogwego tramwaju z Cegielskiego i miał on być testowany w Poznaniu wiosną 2006. Cool (pomijam fakt, że nie dostarczyli jeszcze prototypu wysokopodłogowego tramwaju dla Warszawy...)


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:54, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Tylko, że PESA czy HCP (coraz mniej prawdopodobne) zaskoczą ceną w porównaniu do Siemensa.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:54, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pasażer linii 4 napisał:
Tylko, że PESA czy HCP (coraz mniej prawdopodobne) zaskoczą ceną w porównaniu do Siemensa.


To na pewno, ale czy MPK Poznań wybierze oferte PESY (jeśli takową złoży Razz ) duży wpływ będzie miała ich eksploatacja w innych miastach czyli Elblągu i prawdopodobnie Warszawie. Jaszcze Koncar może wziąć udział w przetargu, z tramwajem: tramcar TMK 2200. Też całkiem przyjemny, ale Combino, to Combino. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:59, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Koncar to też jakaś lipa typu Pesa moim zdaniem. Mozesz wrzucić jakiegoś linka do opisu Koncara, a lbo zacząć nowy temat?


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:29, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
tramcar TMK 2200:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:35, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Wygląd tego tramcar TMK 2200 przyponina mi trochę Cityrunnera i nie ukrywam żeby takie kształty przypadły mi do gustu, ale należy podziwiac Chorwatów na próby których u nas jak narazie brak. Myślę ze szanse na zakup do Poznania są małe choćby ze względu na odległość Polski od Chorwacji, a co za tym idzie długiej drogi w przypadku przymusowego powrotu do fabryki. Większe szanse ma już czeska Skoda.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 21:45, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Kuba napisał:
Wygląd tego tramcar TMK 2200 przyponina mi trochę Cityrunnera i nie ukrywam żeby takie kształty przypadły mi do gustu, ale należy podziwiac Chorwatów na próby których u nas jak narazie brak. Myślę ze szanse na zakup do Poznania są małe choćby ze względu na odległość Polski od Chorwacji, a co za tym idzie długiej drogi w przypadku przymusowego powrotu do fabryki. Większe szanse ma już czeska Skoda.


Tylko nie Skoda!!! Evil or Very Mad Może ten Chorwacki tramwaj będziemy mogli niedługo podziwiać w Łodzi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Wto 22:00, 11 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
[link widoczny dla zalogowanych]- tu również o kłopotach z Bombardierami w Kassel [+foto]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:44, 13 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
W sumie nie wiem, co jest większym złem, możliwość zawalenia się dachu czy możliwość odpadnięcia kół od tramwaju. :/


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:35, 13 Lip 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Zastanawia mnie fakt, czemu krakowskie gazety (GW) nie piszą jeszcze nic na ten temat...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 10:38, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Ta informacja to nowość w samych Niemczech więc zanim dotrze do Polski minie jeszcze trochę czasu, szukałem trochę w googlach na ten temat i jak na razie tylko w Niemczech się o tym mówi, w Polsce to chyba tylko nasze forum poruszyło ten temat. Swoją drogą mogę napisać maila do gazety może zrobią mu (Bombardierowi) jakąś antyreklamę jak to z Combino robili przez pół roku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 15:45, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
GW w Krakowei może nie jest taka nawiedzona jak nasza... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:13, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Jak pokazuje poniższy text również Essen musiało zawiesić w użytkowaniu część swoich Bombardierów, ze względu na pęknięcia w czopach. Teraz chyba już czas na Kraków

Org. tekst (źródło: [link widoczny dla zalogowanych])

Drehzapfenprobleme: Auch Essen legt Fahrzeuge still
17.07.2006

Nachdem Anfang vergangener Woche in Kassel nachProblemen an den Drehzapfen von Niederflurstraßenbahnen bereits mehrere Fahrzeuge stillgelegt wurden, trifft es jetzt auch Essen. Zum Wochenende musste die EVAG 12 der 34 Niederflurwagen aus dem Verkehr ziehen. Untersuchungen zeigten hier deutliche Haarrisse. Weitere 18 Fahrzeuge können trotz Haarrissen vorerst weiter im Fahrgastverkehr laufen, nur vier Fahrzeuge waren fehlerfrei. Seit Samstag arbeitet die EVAG mit Technikern des Herstellers Bombardier und dem TÜV unter Hochdruck an einer Lösung für den Weiterbetrieb.

Tłumaczenie textu: (by Kuba Smile)

Po poprzednim tygodniu w Kassel i problemach z czopami w tramwajach niskopodłogowych, które zostały odstawione przyszła kolej na Essen. Na weekend EVAG (Essener Verkehrs AG) musiało wyłączyć z ruchu 12 z 34 niskopodłogowców. Badania potwierdziły występowanie wyraźnych rys na w/w czopach. Kolejne 18 pojazdów może być na razie używane mimo występowania rys, tylko w 4 pojazdach nie wykryto wad. Od soboty EVAG pracuje intensywnie z technikami firmy Bombardier i TÜV nad rozwiązaniem problemu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba dnia Czw 19:26, 20 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Czw 16:27, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Kolejny wielki konkurent Siemensa pada. Bombardier przez kilka lat (wraz ze swoimi podwykonawcami) będzie się borykał z problemami, z którymi Sieme\ns już sobie radzi. Moim zdaniem przez 2 lata Siemens pozbędzie się problemu i zacznie normalnie produkcję. Wtedy Poznań będzie organizował przetarg. Bombek do niego nie przystąpi, ponieważ będzie naprawiał. Jedyną konkurentką jest Skoda, Pesa i może HCP. Pierwsza ma szanse ośmieszyć się we Wrocku, druga w Elblągu, a trzeci nic nie zbuduje Smile Zatem Combino jest nasz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:34, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Cytuję artykuł z [link widoczny dla zalogowanych]

"Bydgoska spółka PESA, produkująca szynobusy dla Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, chce stworzyć konsorcjum z Cegielskim, a dokładnie z Fabryką Pojazdów Szynowych. Wspólnie mogliby produkować tramwaje dla Warszawy, a także inne pojazdy kolejowe –czytamy w Gazecie Poznańska. –Do tej pory nasza firma rywalizowała z Zakładami Cegielskiego. Wygraliśmy przetarg na budowę tramwajów dla Warszawy. Po odwołaniu poznańska firma otrzymała zamówienie na jeden model, my na drugi. Razem moglibyśmy wiele zdziałać –mówi Zenon Duszyński, członek zarządu spółki PESA. Bydgoszczanie rozpoczęli już negocjacje z zarządem Cegielskiego, szefostwem Fabryki Pojazdów Szynowych. Odwiedzili też wojewodę wielkopolskiego. –Rozmowy trwają. Więcej może powiedzieć tylko prezes Dąbrowski –mówi Bolesław Januszkiewicz, rzecznik HCP. –Budujemy swój tramwaj. Model wysokopodłogowy ma być gotowy w IV kwartale, a niskopodłogowy na przełomie lat 2006 i 2007. Zaprezentujemy je, gdy pierwsze wagony będą gotowe. Negocjacje z PESA to tajemnica handlowa. Chcemy spokojnie przemyśleć propozycję. W gospodarce wszystko jest możliwe. Nawet to, że konkurenci współpracują z sobą –mówi Tomasz Dąbrowski, prezes Fabryki Pojazdów Szynowych. FPS tylko od jesieni ubiegłego roku przyjęła 200 pracowników. –Nadal zatrudniamy ludzi w takich zawodach jak monter taboru, spawacz i lakiernik –dodaje prezes Dąbrowski. Czy FPS poradzi sobie bez PESA? Zdaniem dyrektora Duszyńskiego, Warszawa wkrótce będzie chciała kupić 50 kolejnych tramwajów. –To zamówienie dobre dla dużego konsorcjum. Może je zrealizować albo firma z zagranicy, albo konsorcjum złożone z PESA i Cegielskiego –wyjaśnia Zenon Duszyński. Ale w Poznaniu jest i druga firma mogąca stworzyć konsorcjum z Cegielskim. To ZNTK. Wspólnie mogłyby produkować szynobusy. Rozmowy trwają od dawna. Tylko z kolei to większa szansa dla ZNTK, które jest w fatalnej sytuacji finansowej i spóźnia się z dostawami szybobusów dla Wielkopolski. A takiej produkcji może się podjąć FPS."

Jak do podobnej fuzji dojdzie, to można oczekiwać jakiegoś wspólnego produktu tramwajowego, konkurencyjnego do Combino czy Bombardiera.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:19, 20 Lip 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jakoś nie jestem pewien czy Polacy coś ciekawego i bezawaryjnego zrobią. Po tylu klęskach Polaków we wszystkich dziedzinach już mam dość.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 08:17, 21 Lip 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Po tylu klęskach np Solarisa? Dajmy im szansę.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:17, 21 Lip 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Tramwaje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin