Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[ZPORR] Poznań chce milionów
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[ZPORR] Poznań chce milionów

Ile projektów Poznaniowi się uda zrealizować??
1
12%
 12%  [ 2 ]
2
18%
 18%  [ 3 ]
3
37%
 37%  [ 6 ]
4
12%
 12%  [ 2 ]
5
18%
 18%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post [ZPORR] Poznań chce milionów
UE wymaga od naszego kraju, by w ramach Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013 powstał załącznik ze wstępną listą inwestycji wartych ponad 50 mln euro, o których dofinansowanie będą zabiegać duże aglomeracje. Projekt załącznika jest już gotowy, a Poznań na tle innych duzych miast wypada imponująco. Udało nam się zamieścić w NPR najwięcej, bo aż 5 projektów. Dla porównania Warszawa zamieściła 4 projekty, Wrocław 3, a Kraków tylko 2. Kwota dofinansowania każdego z projektów może sięgnać 80% wartości inwestycji. Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński uważa, że projekty są doskonale przygotowane, a sukcesem będzie realizacja chociażby dwóch projektów.

Inwestycje przygotowane do współfinansowania wraz z Unią Europejską:

1. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego bezkolizyjnie w przedłużeniu wykopu,a także zakup 15 nowych niskopodłogowych tramwajów.

2. Budowa trasy tramwajowej do os. Kopernika przez Arciszewskiego, Ściegiennegi i Pogodną, na ulicy Grochowskiej oraz na ulicy Dąbrowskiego do nowego multimodalny dworca autobusowo - tramwajowego "Nowe Ogrody" za skrzyżowaniem z ulicą Polską, gdzie tramwaj dojedzie tunelem pod Polską dla linii wszystkich przewoźników.

3. Budowa trasy tramwajowej od Garbar na Naramowice oraz przedłużenie torów od Zawad do Głównej przy stacji Poznań - Wschód z ewentualną budową dworca autobusowego tam.

4. Budowa tzw. trasy centralnej - torów tramwajowych na ul. Ratajczaka, a także na Solnej, Nowowiejskiego, plus bodowa dworca tramwajowo - autobusowego przy węźle Wielkopolska.

5. Budowa trasy tramwajowej z Os. Lecha (wraz z przebudową lub likwidacją pętli Lecha) do Franowa za M1 wraz z budową zajezdni tramwajowej i zakupem 10 nowych tramwajów.


Poza tym trzeba przebudowac trasę Kórnicka - Lecha i przeprowadzić relokację przystanków, odpowiednio do nowych osiedli i planu zabudoway Łaciny.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:45, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Plany są imponujące i trzymam kciuki Wink, żeby miastu udało sie jak najwięcej wywalczyć. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 19:06, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Takie pytanko do ankity: czemu nie ma opcji "0" Razz


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:45, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Z tych propozycji 3 są wg. mnie najważniejsze:
-tramwaj na franowo + zajezdnia
-przedłużenie "ogrodów" i budowa tego megadworca
-budowa tramwaju na naramowice

Uwazam że te 3 inwestycje są najpilniejsze. Wg. mnie PESTKA moze poczekać bo tam mieszkańców już tak gwłtownie nie przybywa, czego nie mozna powiedzieć o Naramowicach a tam tramwaju nie ma wcale.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:46, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Z Pestka popieram, w sumie juz nie ma sensu jej przedłużać


Post został pochwalony 0 razy
Nie 20:53, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Jest sens, żeby te beznadziejne Tatry nie zapychały już Teatralki i Kaponiery, a odejście 12 i jeszcze 14 z tych węzłów byłoby zbawieniem!

Popieram przede wszystkim trasy na Franowo z zajezdnią, na Główna (tu mozna poskracać busy)i na Naramowice. Dobrze byłoby tez skomunikować tramwajowo Kopernika, ale tam jest dobra komunikacja autobusowa. Pestka odciazyłaby znacznie Centrum...


Post został pochwalony 0 razy
Nie 21:00, 23 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
oczywioście franowo i nowe ogrody, ale po co do Naramowic ciągąć tramwaj aż z Grabar (domyślam się, że z AWFu) - już lepiej z Małych Garbar ( przy połączenu z tramwajem na ratajczaka,


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:45, 24 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Chcą najpierw z Wilczaka na Naramowice, potem z Małych Garbar do Wilczaka, ostatecznie z Pl.Bernardyńskiego do Małych Garbar.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:50, 24 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Trasa na Naramowice jest bardzo wskazana i potrzebna. Proponowany jej przebieg też jest właściwy. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:47, 25 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No wszystko fajnie, ale kiedyś chciano tą trasę przeprowadzić Murawa i przez Łokietka, chociaż do dziś nie wiem jak?! Pod ziemią chyba!!


Post został pochwalony 0 razy
Śro 13:37, 26 Kwi 2006 Zobacz profil autora
Pyrus
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post Re: [ZPORR] Poznań chce milionów
Pasażer linii 11 napisał:
UE wymaga od naszego kraju, by w ramach Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013 powstał załącznik ze wstępną listą inwestycji wartych ponad 50 mln euro, o których dofinansowanie będą zabiegać duże aglomeracje. Projekt załącznika jest już gotowy, a Poznań na tle innych duzych miast wypada imponująco. Udało nam się zamieścić w NPR najwięcej, bo aż 5 projektów. Dla porównania Warszawa zamieściła 4 projekty, Wrocław 3, a Kraków tylko 2. Kwota dofinansowania każdego z projektów może sięgnać 80% wartości inwestycji. Wiceprezydent Poznania Mirosław Kruszyński uważa, że projekty są doskonale przygotowane, a sukcesem będzie realizacja chociażby dwóch projektów.

Inwestycje przygotowane do współfinansowania wraz z Unią Europejską:

1. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego bezkolizyjnie w przedłużeniu wykopu,a także zakup 15 nowych niskopodłogowych tramwajów.

2. Budowa trasy tramwajowej do os. Kopernika przez Arciszewskiego, Ściegiennegi i Pogodną, na ulicy Grochowskiej oraz na ulicy Dąbrowskiego do nowego multimodalny dworca autobusowo - tramwajowego "Nowe Ogrody" za skrzyżowaniem z ulicą Polską, gdzie tramwaj dojedzie tunelem pod Polską dla linii wszystkich przewoźników.

3. Budowa trasy tramwajowej od Garbar na Naramowice oraz przedłużenie torów od Zawad do Głównej przy stacji Poznań - Wschód z ewentualną budową dworca autobusowego tam.

4. Budowa tzw. trasy centralnej - torów tramwajowych na ul. Ratajczaka, a także na Solnej, Nowowiejskiego, plus bodowa dworca tramwajowo - autobusowego przy węźle Wielkopolska.

5. Budowa trasy tramwajowej z Os. Lecha (wraz z przebudową lub likwidacją pętli Lecha) do Franowa za M1 wraz z budową zajezdni tramwajowej i zakupem 10 nowych tramwajów.


Poza tym trzeba przebudowac trasę Kórnicka - Lecha i przeprowadzić relokację przystanków, odpowiednio do nowych osiedli i planu zabudoway Łaciny.


Ładnie brzmi,ale juz takich ladnych planow sie nasluchalem i naczytalem w gazetach,miała byc FUJIBANA,mial byc ten przedluzony zjazd 14 na Dworzec Zachodni z PST ,mail byc mega super dworzec...moglbym wymieniac i wymieniac,a jak widze ile lat ciagnie sie sprawa tzw"Wolnych Torow" to....
Jedynie co sie udalo(a nic wczesniej nie trabiono o tym w mediach)to dostac kase na remont torowiska PKP od Swaja w kierunku na Świecko,zeby pociagi mogly przez Poznań leciec 80km/h.
Potrzeba w urzedach specjalistow od pozyskiwania srodkow z Unii,prawnikow od rozwiaywania sporow z wlascicielami gruntow na ktorych przeprowadza sie inwestycje i w koncu porzadnych urzedasow,ktorzy nie beda latami ustanawiali planu zagospodarowywania dla terenow pod inwestycje. Sad
Gdyby w urzedach byli tacy zapaleni milosnicy jak niektorzy tu na forum to juz dawno mielibysmy w Poznaniu metropolie i rozwiazania na miare europejska Laughing
Ale zycze sobie i Wszystkim oczywiscie zeby spelnilo sie jak najwiecej z tych wymienionych inwestycji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:38, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
1) Nie ma sensu budować przedłużenia PST do Dworca Zachodniego. Wskazują na to wyliczenia potoków pasażerskich (większość ludzi wysiada na Kaponiera/Teatralnym i jedzie w stronę Starego Miasta) a zaoszczędzone AŻ 4 minuty na "PST dołem" straciliby na wjazd schodami na górę i presiadkę w inną linię. Ludzie nie lubią się przesiadać, sztuczność systemu "z 25 linii robimy 13" polega właśnie na tym, że teraz mamy już numerków do 18... Projekt da jedynie wyluzowanie węzłaTeatralny/Kaponiera. Takie samo wyluzowanie tego węzła (odejście dwóch linii tramwajowych) da nam budowa torów na Solna/Nowowiejskiego/Młyńska i dworca tramwajowo/autobusowego Wielkopolska. Nie od dziś wiadomo, że w takim rozwiązaniu na Pułaskiego, Roosevelta do Teatralki zostanie tylko 9,10, reszta solną. I mamy węzeł Teatralny/Kaponiera bez 3,4,11. I jest OK. Poza tym Teatralny ma problem nie natłoku linii tylko fatalnej przepustowości i złego stanu (konieczna reklamacja) czujników sterowania ruchem tramwajowym, co mocno wpływa na zatory w tym rejonie. Generalnie wystaczy poprawić te czujniki, i mamy zwiększoną przepustowość tak, by ze spokojem puścić 3,4,11,18 co 10 minut!
2) Nie wystarczy przedłużyć torów z pętli Górczyn wzdłuż PKP do Kaczej i Oś. Kopernika??????? Tylko telepać się ściegiennego i promienistą gdzie nie ma miejsca na wydzielone torowisko?
Najważniejsze są punkty 4 i 5. Punt 1 - do całkowitej kasacji (inżynierowie z BIT też kiwają głową na "nie"). Do punktu nr 5 dorzucamy 15 tramwajów z punktu 1. Z punktu 2 zostawiamy tylko "Nowe Ogrody" - bardzo dobry projekt widziałem tej pętli - autorstwa MPU. Punkt 3 - tak, ale w dalszej kolejności. Powiedziałbym nawet, ze na samym końcu.
Kolejność taka:
5
4
2
1
I jest sens.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TroubleGum dnia Pon 14:39, 08 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Pon 14:32, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
LOL. Z tego co ja wiem to Solną ma jechać 3/4 do Małych Garbar i "9" przez Młyńską, Ratajczaka. Czyli 10 i 11 zostają z Wielkopolskiej na Kaponierę. Chyba ze jeszcze "8" pojedzie ...- Roosevelta- Pułaskiego - Solna - M.Garbary-...

3,4,11,18 co 10 minut to bezsens. Ewentualnie 11 i 4 (ta druga przy kasacji 3).

Tory na Kopernika mają iść przede wszystkim przez Raszyn i Górczyn Zachodni, żeby te miejsca obsłużyć.

Wydłużenie PST odciąży od 12 i 14 co, szczególnie jesli chodzi o tą pierwszą będzie Zbawieniem dla Centrum.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:37, 08 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ale zauważ że w pierwszej kolejności planuje się tramwaj na Ratajczaka (od EMPiKu) do PKS, potem tramwaj na Nowowiejskiego, Solnej, Młyńskiej a połączenie Pl. Cyryla z EMPiKiem odłożono na czas późniejszy. Nie wiem na jak późniejszy, ale znacznie.
Dlatego myślę, ze w dzisiejszym systemie dobrze by było:
3 i 4: ... - Pułaskiego - Nowowiejskiego - Solna - Małe Garbary - Estkowskiego - ...
11: ... - Al. Wielkopolska - Nowowiejskiego - Solna - Małe garbary - Estkowskiego - Śródka - Jana Pawła II - Kórnicka - Oś. Lecha
8 bym nie ruszał, podobnie jak 9,10.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:28, 11 Maj 2006 Zobacz profil autora
youkonik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy k/ POznania

Post
Czy was najbardziej nie dziwi dlaczego właśnie te odcinki nowych tras tramwajowych moją być dofinansowane w ramach NPR 2007-2013!!
Bo jak mi na to pytanie osobiście odpowiedział prezydent Grobleny to się bardzo roześmiałem.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:29, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
A co odpowiedział?


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:42, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
youkonik
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koziegłowy k/ POznania

Post
Nie odpowiem na to dosłownie ale spróbuje Smile

Prezydent Grobelny: Będąc na wakacjach zadzwonili do mnie z urzędu a dokładniej dwaj wiceprezydenci, że dzwonili do nich w sprawie NPR i chcą aby do jutra do 12 przesłali projekty jakie mają być zrealizowane w kwocie pow. 50 mln złotych. Więc im odpowiedziałem, żeby wysłali wszystkie, (czyli te pięć akurat) a oni sami ocenią czy któryś się do tego nadają czy nie. Kiedy się później dowiedziałem o tym, że wszystkie nasze projekty przeszły przez ocene merytoryczną, żałowałem, zę nie mieliśmy przygotowanych więcej projektów.

Wg mnie szkoda, że miasto nie ma więcej przygotowanych projektów rozbudowy siecie tramwajowej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:05, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Wg mnie powinniśmy isć śladem Łodzi i zrobić Tramwaje Podmiejskie np. do Swarzędza, Lubonia, Kozich, Suchego Lasu, Komornik i Przeźmierowa. No i oczywiście każdy zakątek Poznania powinien być obsługiwany przez tramy, a autobusy jako uzupełnienie tam tramwaj nie może lub się nie opłaca.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:16, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A ja w mieście dodałbym:

1) odnoga z Grunwaldzkiej koło stadionu przez Ptsią, Strzegomską, Brzechwy na Lotnisko
2) krótką linię do Os.Unii Lubelskiej i Wrigley'a zeby odciązyć Starołekę
3) linię do Os.Wichrowe Wzgórze, prosto z ronda, ponieważ tam zawsze stoją dzieśsiątki ludzi na przystanku Kosmonautów. "4" zostawić na Połabskiej,a 10 i 3 (WW-Winogrady-Grunwaldzka/Dąbrowskiego-Lotnisko).
4) pociągnąć z Piątkowskiej wzdłuż Wojciechowskiego i wgłąb osiedla Chrobrego pod Zygmunta Starego. Tam jest miejsce.
5)do Dębiny z Dębca albo nawet do Lubonia Smile
6)z miłostowa do Swarzędza


Post został pochwalony 0 razy
Pią 14:06, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Arki
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznan/Kopernika

Post
a ja jestem przeciw tak wielu trasom tramwajowym! Wink o ile podmiejskie miałyby sens to taka np przez ptasią, która jest juz w planie chyba by tylko torowała ruch(jak Dabrowskiego). do teo potrzebne są rozwiązania nowoczesne i bezkolizyjne(mam na myśli tunele i wiadukty-chyba ze ktoś ma jeszcze jakies inne? Wink )


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:20, 12 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin