Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
[8] Projekt "Ósemka"

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
[8] Projekt "Ósemka"
Autor Wiadomość
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post [8] Projekt "Ósemka"
Kilka(naście) miesięcy temu trasa tej linii miała przejść gruntowną modernizację w ramach ZPORR 2004-06, ale ministerstwo gospodarki odruciło projekt modernizacji trasy linii 8. MPK jakoś samo dość dobrze zmodernizowało linię. Pozostała jeszcze Kaponiera i Fredry w stanie średnim oraz 23 Lutego i Warszawska okolice Novotelu w stanie fatalnym. Linię 8 obsługuje S-2 głównie GT8, a dziś widziałem nawet GT8ZR Razz
Trasa linii 8 w pradawnych czasach projektowania PST również miała mieć status linii szybkiej C. A-14, B-12, D-15 te zostały zrealizowane. Plany już dawno upadły.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 17:56, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
8 linii szybkiej? Chyba myli Kolega z proponowaną linią Górczyn - Miłostowo przez Most Dworcowy - Królewny Jadźki i rodno Rataje. To ta trasa miała być szybka przez modernizację sygnalizacji przy Moście Dworcowym, PKS i AWF oraz przebudowę skrzyżowania z Półwiejską przy okazji likwidacji trasy na Górnej Wildzie. Pierwszym etapem przygotowywania inwestycji był remont torów na Moście Królowej J. - tam wtedy użyto po raz pierwszy wyciszenia torów przy pomocy mieszanki asfaltowo-gumowej, ta technologia miała być potem zastosowana na Ratajczaka. Tylko, że gumka wyciekła na szyny i pierwszego dnia eksploatacji mostu mieliśmy 3 razy bęc tramwaj w tramwaj:))


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:05, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
W sumie wiem tylko ze Miłostowo-Górczyn Very Happy Aczkolwiek linia jaką kolega proponuje właściwie nie istnieje (przez Jadzi).


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:14, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
To nie ja tę linię proponuję, taki był jej projekt w momencie kiedy zadecydowano o wpuszczeniu szybkiego tramwaju "w miasto". Że nie istnieje to widzę, bo jakoś jej w grafiku nie miewam:))
Tak przy okazji: projekt linii "D", o którym Kolega również wspomina jako o dzisiejszej "15" pojawił się dopiero przed samym otwarciem PST i zrealizowano go pod sporym naciskiem MPK. Miasto planowało wtedy 3 linie "szybkie" SOB - Starołęka; SOB - Górczyn i Górczyn - Miłostowo (przez Jadzi). W sumie na niezrealizowanie tej ostatniej linii miała też wpływ prowadzona w tamtym czasie przebudowa Głogowskiej na Górczynie, kiedy remont się skończył sprawa jakoś "sama z siebie" przycichła, z czego i MPK i miasto były zadowolone, bo nie musiały "na gwałt" modernizować odcinka Dworcowy - r. Rataje
Dodam jeszcze, że gdyby te plany zrealizowano i "8" pojechałaby koło PKS to jej rolę na Pl. Wkp. miała przejąć 6 na trasie Budziszyńska - Grunwaldzka - SZYLINGA - Zwierzyniecka - Kaponiera - Św. Marcin - Gwarna - Pl. Ratajskiego itd do Miłostowa, z powrotem Fredry - Dąbrowskiego - Kraszewskiego - SZYLINGA - ... (po wybudowaniu torów w Szylinga na Krzszewskiego, Zwierzynieckiej i Dąbrowskiego od Teatralki do rynku Jeż. miał być wprowadzony ruch jednokierunkowy). I prosze mi nie wytykac, która z nich miała miec nr 6 a która 8. Tego w dokumentacji nie byłoSmile)


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:34, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Mnie się też wydawało że chodzi o modernizację obecnej trasy 8 co by się przydało bo na światłach Estkowskiego/Garbary korzenie można zapuścić (około 13s zielonego na 1 minutę 50 sekund - cykl w szczycie ) . Odcinek od Górczyna do Dworcowego jest zmodernizowany światła przy Dworcowym też działaja dobrze. Na krzyżówce przy Hetmańskiej już się bardziej przyspieszyć nie da bo zakorkuje się Hetmańska jako II rama. Sygnalizacja na Kaponierze jako tako. Ogólnie za wyjątkiem tych odcinków które wymienił Pl3/4 trasa żle nie wygląda.

Co do szybkiej 8 z Górczyna przez Dworcowy może to i jakiś pomysł jest nawet ludzie sie o takie połączenie dopominaja z tymże o wiele większe potoki są na 6 z Grunwaldzkiej w strone Dworca PKP i dalej w strone Jadwigi i kazać ludziom przesiadać się zna Kaponierze w kierunku Targów i Dworca na 8 to jakis absurd.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:36, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
motorowy
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zawodowo Forteczna...

Post
Zgoda, o modernizację obecnej 8 to chodziło w projekcie sprzed bodajże 2 lat, tym, co to starano się o fundusze z ZPORR. Ale ponieważ Kol. Pasażer 3/4 wspomniał o dawnych planach linii "szybkich" to ja je opisałem. To BYŁY projekty z roku ok. 1994 i już dawno są nieaktualne!


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:45, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Zapomniałeś o światłach przy Wilsona Smile Tam to dopiero można korzenie zapuścić.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 19:46, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
Nawet od 1 marca 2005 wpuszczono na 8 105Nx aby dodać jej trochę nowocześniejszego stylu i mieć większe szanse na dofinansowanie. Się nie udało, więc 10 października 2005 na 8 powrócił złom z demobilu.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:40, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Dawid napisał:
Nawet od 1 marca 2005 wpuszczono na 8 105Nx aby dodać jej trochę nowocześniejszego stylu i mieć większe szanse na
dofinansowanie. Się nie udało, więc 10 października 2005 na 8 powrócił złom z demobilu.


To chyba nie było z tym związane...


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:56, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Byłoby związane także.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:58, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
W gazetach pisało że tak - pamiętam


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:58, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Dawid
Moderator
Moderator



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 537
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Winogrady

Post
A mnie się wydaje że jednak tak, tak to przynajmniej ktoś z S1 mi wtedy tłumaczył.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 21:59, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
No skoro tak to tak choć przyznam się że o tym nie wiedziałem. To dzisiaj mógłaby dostać same elektroniczne tarczowce jako namiastka
nowoczesnego taboru Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:02, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
dobrze powiedziane - namiastka nowoczesnego taboru Smile trafne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Czw 22:07, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Pamiętam, że był taki projekt. Chwalono się w gazetach, że dzięki zmianom w sygnalizacji a w przyszłości remoncie torowiska, przejazd z Miłostowa na Górczyn skróci się. Przytaczali argument, że trzeba połączyć tą część Poznania z węzłem przesiadkowym Górczyn. Ile z tego prawdy, sami wiecie.....

Nawet dali "stopiątki" na codzienną obsługę lini 8. Niestety długo nie pojeździły.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 23:51, 28 Gru 2006 Zobacz profil autora
Podi
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 344
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaryszki

Post
A efekcie ostatecznym całego projektu na ósemce miała być jedna brygada mniej.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 10:31, 29 Gru 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Linie tramwajowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin