Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Organizacja przewozów, a informacja pasażerska
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Organizacja przewozów, a informacja pasażerska
Autor Wiadomość
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
RobuR napisał:
Pasażer linii 11 napisał:
Temat został podzielony

W ewentualnym Zarządzie Transportu Miejskiego w Poznaniu muszą zasiąść fachowcy, ponieważ kroi się coś więcej. Poznań planuje przyłaczyć Skórzewo, Luboń, Komorniki, kawał gminy Czerwonak i suchy Las, więc zastanówmy się jak przeprowadzić podbój liniami miejskimi tamtych rejonów. Co z Transkomem, Translubem, ZKP? Wtedy będzie trzeba wprowadzić konkurencję, ponieważ MPk samo nie podbije olbrzymich połaci niezagospodarowanych. W najbliższych czasem zajmę się planem jakichkolwiek linii do nowych miejsc.


Plan już zrobiłem, mam na razie gotowe nocne, ktos chce nastronkę internetową lub na mejla?

Przyłączyć Skórzewo, Suchy Las.. o, a o tym nie wiedziałem. Ciekawe co na to te stosunkowo bogate gminy, których sytuacja zdecydowanie się pogorszy po połącdzeniu z Poznaniem.

Ja mówię: celowy związek gmin i wspólny zarząd, to styknie.


Połączenie komunkikacji nie zawsze musi iść w parze z rozszerzeniem granic Poznania chociaż oczywiście byłoby łatwiej - jeżeli nie trzeba by było ustalić jakąś współną kasę "komunikacji aglomeracyjnej" i środki z odpowiednich gmin w zależności od udziału itd.
Ja oczywiście jestem za jaknajdalszym rozszerzeniem Poznania. Już czekają komorniki pod samą granicą, Suchy LAs, Przeźmierowo, Luboń a nawet Swarzędz. Tylko czy jeżeli wcześniej nie powstanie wspólna komunikacja to nie zabierze to argumentu tej idei? Poza tym trzeba zmienić system prawny i nadać dzielnića status gminny (okrojony) żeby łatwiej rozstały sie ze swoimi przywilejami.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 07:24, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Tomek napisał:
papaja napisał:
translub - luboń i dębiec
O nie, tylko nie te złomy na 75 i 79 Razz


Właśnie!! Zostawcie "moją linie" 75 w spokoju. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 07:28, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
dobra - nie denerwujcie się!! To był tylko przykład - poza tym mysle, że zanim dojdzie do "fuzji komunikacyjnej" szyscy przewoźnicy bedą musieli spełniać odpowiednie wymagania, wię cie ma mowy o złomach w tym słowa znaczeniu
Poza tym podobo niektóre z tych podmiejszczaków maja podobno lepszy standard od MPK Cool


Post został pochwalony 0 razy
Czw 07:49, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Robert
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Papaja napisał:
Poza tym podobo niektóre z tych podmiejszczaków maja podobno lepszy standard od MPK Cool


Ja się z tym nie zgadzam. Jak patrze na autobusy Translubu (czasami nawet je słysze Razz) które jadą jadą wolniej niż ja ide to mi się słabo robi. fakt że maja chyba dwie solarki i kilka Neoplnaów, ale to nie zmienia faktu, że ich tabor nie jest najlepszy. Wink
Co do innych firm przewozowych na terenia aglomeracji miasta Poznania dysponuje lepszym taborem od MPK, bo ja takowej nie widze. Fakt, że może częściej kursują niż linie podmiejskie MPK, ale to można zawsze dostosować potrzeb danej linii [podmiejskiej]. Smile
Warto jeszcze raz przypomnieć o zakupie 50 nowych niskopodłogowych autobusów, które wszystko wyjaśniaja. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:01, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Wiraż-Bus Swarzędz mastandard bardzo wysoki.

Idea włączenia miast w granice administracyjne Poznania jest zła. Bardzo zła. Nikt się na to nie zgodzi, chodzi tu głównie o wspólny budżet miejski, strategie rozwoju, priorytety, plany zagospodarowania, rozmieszczenie urzędów, usług dla mieszkańców itp.
Np przeciętny mieszkaniec Swarzędza utrzymywałby budowę ulicy osiedlowej na Smochowicach. Generalnie w Warszawie, jak zmieniono ustrój stolicy (z kilku gmin: W-wa centrum, w-wa wawer, w-wa białołęka, w-wa rembertów itd) na jedną gminę miejską z dzielnicami i wspólnym budżetem, automatycznie stanęło wiele lokalnych inwestycji na osiadlach (np kanaliza, wodociągi, drogownictwo, oświetlenie itp). I nie rusza za bardzo. Dynamika ropzwoju gmin podpoznańskich jest wielka. Dlatego nie warto ich włączać do Poznania, ale prowadzić maksymalnie spójna politykę w kwesti rzeczy oddziaływujących na mieszkańców całej aglomeracji jako całości. Tu głównie transport zbiorowy, wywóz śmieci, oczyszczanie ścieków. Od tego jest w ustawie mozliwość tworzenia związków partnerskich gmin do realizacji zadań ustawowych.

Poza tym Poznań nie ma żadnego interesu włączać miejscowości okoliczne, skoro sam ma tereny, na których moze sie rozwijać. Nie potrzeba nowych gruntów rolnych czy pastwisk w granicach miasta, a po włączeniu niektórych miejscowości do Poznania 60% terenów to właśnie takie użytki.


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:54, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Papaja
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze

Post
Tak, ale chodzi mi o to, że gdzieś czytałem (chyba w internecie), że np. Wiraż-Bus ma kilka solarek które mają monitoring i są czystsze i poznańkie - ale osobiście nie potwierdzam - stąd PODOBNO


Post został pochwalony 0 razy
Czw 14:59, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Po pierwsze jakiekolwiek zmiany granic dopóki nie ma Zarządu Transportu Miejskiego powodują tylko likwidację/wchłonięcie Transkomu Czerwonak, ZUKu Komorniki, Translubu i ZKP Suchy las. Resztę zostawcie w spokoju i nie dzielcie Poznania jak jakiegoś tortu. MPK przejmuje niskopodłogową część tego taboru i jest ok. Na tereny zamieszkałe przez wsie i miasta przyłączone przez Poznań należy wydłużyć kilkanaście linii miejskich, stworzyć kilka nowych (także pospiesznych). MPK musiałoby przejąć podmiejskie linie do Biedruska, Promnic, Tuczna przez Wierzonkę, Gołusek, Konarzewa, Dopiewa. Reszta podmiejskich zostaje bez zmian. Na terenach miasta Poznania powinna obowiązywać możliwość przejazdu liniami podmiejskimi MPK w cenie biletu miejskiego.

Dajcie spokój z tym Swarzędzem!! On nie bedzie właczony.

Ja osobiście z całego serca popieram przyłączenie takich miejscowości jak: Luboń, Komorniki, Aniołowo, Plewiska, Skórzewo, Baranowo, Wysogotowo, Przeźmierowo, Chyby. reszta Kiekrza, Kobylniki, Jelonek, Suchy Las, Czerwonak, Koziegłowy, Kicin, Janikowo. TYLE JEST W PROJEKCIE.

Poznań potrzebuje być większy, mieć większą ilość mieszkańców, mieć więcej podatków, więcej dróg i Poznań musi powstrzymać tendencję uciekania mieszkańców do silnych gmin...


RobuRze! Ja poproszę na maila jakiekolwiek projekty które oferujesz Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Czw 16:27, 04 Maj 2006 Zobacz profil autora
Tomaszko
Administrator
Administrator



Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań/Świerczewo

Post
Odnośnie numeracji linii po utworzeniu ZTM w Poznaniu
RobuR napisał:

można zrobić tak:
linie dzienne zwykłe: 1xx (51 - 101, 52 - 102,...., 99 - 149)
linie nocne (miejskie i podmiejskie): 2xx (231 - 201, 232 - 202,....)
linie dzienne okresowe (ewentualne, na godziny szczytu, dublujące i wspomagające, bądź inne): 3xx (np. cmentarna obecna 173 - przy zamianie 73 na 123 - 323)
linie dzienne pośpieszne/przyspieszone: 4xx (A - 401,...)
linie dzienne podmiejskie 5xx (101 - 501, 111 - 511)

Bardzo dobry podział, tylko ja bym rodzielił jeszcze nocne:
201-250: nocne w obrębie Poznania
251-299: nocne poza Poznaniem


Post został pochwalony 0 razy
Pią 12:59, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
TroubleGum
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Projekt włączenia wyzej wymienionych miejscowości do poznania był, ale w latach 80-tych, czyli w dawnej sytuacji spłeczno-gospodarczej i centralistycznym modelu planowania przestrzeni. Udało sie włączyć część kiekrza, morasko i radojewo. Część plewisk też.
A czy teraz jest nowy plan? Studiuję gospodarkę przestrzenną, przez 5 lat miałem wykłady z planistami miejskimi, nawet z Grobelnym, i szczerze powiem - nie słyszałem o żadnych pomysłach zmian granic. Jak już powiedziałem, jest to absolutnie nierealne. Konkurencyjność Poznania i gmin ościennych powinna polegać raczej na tym, że nasze miasto rozwija się na terenach niezainwestowanych, których mamy sporo. Starołęka Wielka, Sypniewo, Szczepankowo, Krzesiny, Pokrzywno, Michałowo, Zieliniec, Morasko, Strzeszyn Grecki, Krzyżowniki... tam tworzy sie taki system osiedli, który jest na tyle atrakcyjny dla Poznaniaków, że nie wynoszą się poza miasto. Zobacz, jeżeli zwiększymy miasto, to Ci mieszkańcy, co na maxa chcą być "podmiejscy" przeniosą się do Kostrzyna Wlkp, Kórnika, Środy Wlkp, Nekli, Wrześni, Pobiedzisk, Obornik, Buku! Zmiana grnic niczego nie załatwi, uwierz mi (a jak nie uwierzysz, to odeslę do prac naukowych Paryska, Chojnickiego, Czyż, Kamińskiego, Domańskiego).
Zaraz Ci wyślę projekt nocnych, z rozkładami jazdy i schematem. Moment.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:15, 05 Maj 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Ok, ja tylko napisałem co o projekcie dowiedziałem się z Glosu Wielkopolskiego Smile

Wyglądało to na prawdę. Właściwie te zmiany nie zwiększają dużo Poznania. Moim zdaniem napełniają go, że robi się bliższy okręgowi zamiast powycinanej nie wiadomo jak struktury.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 17:07, 07 Maj 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Komunikacja miejska w Poznaniu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin