Autor |
Wiadomość |
Papaja
Dyspozytor

Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
 |  |  |  | Temat został podzielony
W ewentualnym Zarządzie Transportu Miejskiego w Poznaniu muszą zasiąść fachowcy, ponieważ kroi się coś więcej. Poznań planuje przyłaczyć Skórzewo, Luboń, Komorniki, kawał gminy Czerwonak i suchy Las, więc zastanówmy się jak przeprowadzić podbój liniami miejskimi tamtych rejonów. Co z Transkomem, Translubem, ZKP? Wtedy będzie trzeba wprowadzić konkurencję, ponieważ MPk samo nie podbije olbrzymich połaci niezagospodarowanych. W najbliższych czasem zajmę się planem jakichkolwiek linii do nowych miejsc.
|
Plan już zrobiłem, mam na razie gotowe nocne, ktos chce nastronkę internetową lub na mejla?
Przyłączyć Skórzewo, Suchy Las.. o, a o tym nie wiedziałem. Ciekawe co na to te stosunkowo bogate gminy, których sytuacja zdecydowanie się pogorszy po połącdzeniu z Poznaniem.
Ja mówię: celowy związek gmin i wspólny zarząd, to styknie. |
Połączenie komunkikacji nie zawsze musi iść w parze z rozszerzeniem granic Poznania chociaż oczywiście byłoby łatwiej - jeżeli nie trzeba by było ustalić jakąś współną kasę "komunikacji aglomeracyjnej" i środki z odpowiednich gmin w zależności od udziału itd.
Ja oczywiście jestem za jaknajdalszym rozszerzeniem Poznania. Już czekają komorniki pod samą granicą, Suchy LAs, Przeźmierowo, Luboń a nawet Swarzędz. Tylko czy jeżeli wcześniej nie powstanie wspólna komunikacja to nie zabierze to argumentu tej idei? Poza tym trzeba zmienić system prawny i nadać dzielnića status gminny (okrojony) żeby łatwiej rozstały sie ze swoimi przywilejami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 07:24, 04 Maj 2006 |
|
 |
|
 |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |  |  |  | translub - luboń i dębiec | O nie, tylko nie te złomy na 75 i 79  |
Właśnie!! Zostawcie "moją linie" 75 w spokoju. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 07:28, 04 Maj 2006 |
|
 |
Papaja
Dyspozytor

Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
dobra - nie denerwujcie się!! To był tylko przykład - poza tym mysle, że zanim dojdzie do "fuzji komunikacyjnej" szyscy przewoźnicy bedą musieli spełniać odpowiednie wymagania, wię cie ma mowy o złomach w tym słowa znaczeniu
Poza tym podobo niektóre z tych podmiejszczaków maja podobno lepszy standard od MPK 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 07:49, 04 Maj 2006 |
|
 |
Robert
Dyspozytor

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 1222 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
 |  | Poza tym podobo niektóre z tych podmiejszczaków maja podobno lepszy standard od MPK  |
Ja się z tym nie zgadzam. Jak patrze na autobusy Translubu (czasami nawet je słysze ) które jadą jadą wolniej niż ja ide to mi się słabo robi. fakt że maja chyba dwie solarki i kilka Neoplnaów, ale to nie zmienia faktu, że ich tabor nie jest najlepszy.
Co do innych firm przewozowych na terenia aglomeracji miasta Poznania dysponuje lepszym taborem od MPK, bo ja takowej nie widze. Fakt, że może częściej kursują niż linie podmiejskie MPK, ale to można zawsze dostosować potrzeb danej linii [podmiejskiej].
Warto jeszcze raz przypomnieć o zakupie 50 nowych niskopodłogowych autobusów, które wszystko wyjaśniaja. 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:01, 04 Maj 2006 |
|
 |
TroubleGum
Dyspozytor

Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Wiraż-Bus Swarzędz mastandard bardzo wysoki.
Idea włączenia miast w granice administracyjne Poznania jest zła. Bardzo zła. Nikt się na to nie zgodzi, chodzi tu głównie o wspólny budżet miejski, strategie rozwoju, priorytety, plany zagospodarowania, rozmieszczenie urzędów, usług dla mieszkańców itp.
Np przeciętny mieszkaniec Swarzędza utrzymywałby budowę ulicy osiedlowej na Smochowicach. Generalnie w Warszawie, jak zmieniono ustrój stolicy (z kilku gmin: W-wa centrum, w-wa wawer, w-wa białołęka, w-wa rembertów itd) na jedną gminę miejską z dzielnicami i wspólnym budżetem, automatycznie stanęło wiele lokalnych inwestycji na osiadlach (np kanaliza, wodociągi, drogownictwo, oświetlenie itp). I nie rusza za bardzo. Dynamika ropzwoju gmin podpoznańskich jest wielka. Dlatego nie warto ich włączać do Poznania, ale prowadzić maksymalnie spójna politykę w kwesti rzeczy oddziaływujących na mieszkańców całej aglomeracji jako całości. Tu głównie transport zbiorowy, wywóz śmieci, oczyszczanie ścieków. Od tego jest w ustawie mozliwość tworzenia związków partnerskich gmin do realizacji zadań ustawowych.
Poza tym Poznań nie ma żadnego interesu włączać miejscowości okoliczne, skoro sam ma tereny, na których moze sie rozwijać. Nie potrzeba nowych gruntów rolnych czy pastwisk w granicach miasta, a po włączeniu niektórych miejscowości do Poznania 60% terenów to właśnie takie użytki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:54, 04 Maj 2006 |
|
 |
Papaja
Dyspozytor

Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 957 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań\Nowe miasto\Żegrze |
|
|
|
Tak, ale chodzi mi o to, że gdzieś czytałem (chyba w internecie), że np. Wiraż-Bus ma kilka solarek które mają monitoring i są czystsze i poznańkie - ale osobiście nie potwierdzam - stąd PODOBNO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 14:59, 04 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Po pierwsze jakiekolwiek zmiany granic dopóki nie ma Zarządu Transportu Miejskiego powodują tylko likwidację/wchłonięcie Transkomu Czerwonak, ZUKu Komorniki, Translubu i ZKP Suchy las. Resztę zostawcie w spokoju i nie dzielcie Poznania jak jakiegoś tortu. MPK przejmuje niskopodłogową część tego taboru i jest ok. Na tereny zamieszkałe przez wsie i miasta przyłączone przez Poznań należy wydłużyć kilkanaście linii miejskich, stworzyć kilka nowych (także pospiesznych). MPK musiałoby przejąć podmiejskie linie do Biedruska, Promnic, Tuczna przez Wierzonkę, Gołusek, Konarzewa, Dopiewa. Reszta podmiejskich zostaje bez zmian. Na terenach miasta Poznania powinna obowiązywać możliwość przejazdu liniami podmiejskimi MPK w cenie biletu miejskiego.
Dajcie spokój z tym Swarzędzem!! On nie bedzie właczony.
Ja osobiście z całego serca popieram przyłączenie takich miejscowości jak: Luboń, Komorniki, Aniołowo, Plewiska, Skórzewo, Baranowo, Wysogotowo, Przeźmierowo, Chyby. reszta Kiekrza, Kobylniki, Jelonek, Suchy Las, Czerwonak, Koziegłowy, Kicin, Janikowo. TYLE JEST W PROJEKCIE.
Poznań potrzebuje być większy, mieć większą ilość mieszkańców, mieć więcej podatków, więcej dróg i Poznań musi powstrzymać tendencję uciekania mieszkańców do silnych gmin...
RobuRze! Ja poproszę na maila jakiekolwiek projekty które oferujesz 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 16:27, 04 Maj 2006 |
|
 |
Tomaszko
Administrator

Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 231 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań/Świerczewo |
|
|
|
Odnośnie numeracji linii po utworzeniu ZTM w Poznaniu
 |  |
można zrobić tak:
linie dzienne zwykłe: 1xx (51 - 101, 52 - 102,...., 99 - 149)
linie nocne (miejskie i podmiejskie): 2xx (231 - 201, 232 - 202,....)
linie dzienne okresowe (ewentualne, na godziny szczytu, dublujące i wspomagające, bądź inne): 3xx (np. cmentarna obecna 173 - przy zamianie 73 na 123 - 323)
linie dzienne pośpieszne/przyspieszone: 4xx (A - 401,...)
linie dzienne podmiejskie 5xx (101 - 501, 111 - 511) |
Bardzo dobry podział, tylko ja bym rodzielił jeszcze nocne:
201-250: nocne w obrębie Poznania
251-299: nocne poza Poznaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 12:59, 05 Maj 2006 |
|
 |
TroubleGum
Dyspozytor

Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 609 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Projekt włączenia wyzej wymienionych miejscowości do poznania był, ale w latach 80-tych, czyli w dawnej sytuacji spłeczno-gospodarczej i centralistycznym modelu planowania przestrzeni. Udało sie włączyć część kiekrza, morasko i radojewo. Część plewisk też.
A czy teraz jest nowy plan? Studiuję gospodarkę przestrzenną, przez 5 lat miałem wykłady z planistami miejskimi, nawet z Grobelnym, i szczerze powiem - nie słyszałem o żadnych pomysłach zmian granic. Jak już powiedziałem, jest to absolutnie nierealne. Konkurencyjność Poznania i gmin ościennych powinna polegać raczej na tym, że nasze miasto rozwija się na terenach niezainwestowanych, których mamy sporo. Starołęka Wielka, Sypniewo, Szczepankowo, Krzesiny, Pokrzywno, Michałowo, Zieliniec, Morasko, Strzeszyn Grecki, Krzyżowniki... tam tworzy sie taki system osiedli, który jest na tyle atrakcyjny dla Poznaniaków, że nie wynoszą się poza miasto. Zobacz, jeżeli zwiększymy miasto, to Ci mieszkańcy, co na maxa chcą być "podmiejscy" przeniosą się do Kostrzyna Wlkp, Kórnika, Środy Wlkp, Nekli, Wrześni, Pobiedzisk, Obornik, Buku! Zmiana grnic niczego nie załatwi, uwierz mi (a jak nie uwierzysz, to odeslę do prac naukowych Paryska, Chojnickiego, Czyż, Kamińskiego, Domańskiego).
Zaraz Ci wyślę projekt nocnych, z rozkładami jazdy i schematem. Moment.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:15, 05 Maj 2006 |
|
 |
Pasażer linii 3/4
Administrator

Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań |
|
|
|
Ok, ja tylko napisałem co o projekcie dowiedziałem się z Glosu Wielkopolskiego
Wyglądało to na prawdę. Właściwie te zmiany nie zwiększają dużo Poznania. Moim zdaniem napełniają go, że robi się bliższy okręgowi zamiast powycinanej nie wiadomo jak struktury.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 17:07, 07 Maj 2006 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|