Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Poznańskie S-BAHN/SKM
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Poznańskie S-BAHN/SKM
Autor Wiadomość
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
A co z koncepcją połączenia torów tramwajowych z kolejowymi,i wprowadzemia tramwajów dwusystemowych Question To już by było lepiej,niż tylko rozszerzona obsługa linii kolejowych.
I wtedy,np jak ktoś jedzie np z Rokietnicy,Kiekrza,Strzeszynka itp - może bezpośrednio dojechać do pracy,do centrum miasta.I nie trzeba przeskakiwać z dworca na przystanek,lub dojeżdżać do przystanków przesiadkowych,które proponuje PIS.To już lepiej niech wykonają krok w przyszłość,i pomyślą o takich rozwiązaniach Idea Razz


Post został pochwalony 0 razy
Sob 17:39, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Zauważ że tramwaje dwusystemowe musiałyby być dostosowane do peronów kolejowych czyli nici z niskiej podłogi. A kupowanie wysokich wozów to sie chyba mija z celem nieprawdaż??


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:06, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Niekoniecznie.Odmienna wysokość peronu - pojazd wyposaża się w rozkładane stopnie.
Ale za to jaka wygoda dla pasażerów!!!
Napewno lepsze rozwiązanie od proponowanych przez PIS przystanków przesiadkowych, i wzmocnienia połączeń wyłącznie kolejowych.
Więciej informacji na temat budowy,funkcjonalności zalet tramwajów dwusystemowych zobacz tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:23, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Zaraz zaraz - przystanki tramwajowe mają niższą wysokość niż perony kolejowe czyli gdyby toto miało być niskopodłogowe to musiałoby mieć rozkładane stopnie w drugą stronę czyli wchodząc z peronu kolejowego schodziłoby sie po stopniach w dół. Jak ukryjesz te schodki pod podłogą tramwaju niskopodłogowego to Ci pogratuluję Very Happy Poza tym drzwi musiałyby mieć imponującą wysokość aby nawet osoba o przeciętnym wzroście mogła schodzić w dół po tych fajuchnych schodkach.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:29, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie rozumiemy się.Na trasie kolejowej tramwaj ma drzwi równo z peronem.Natomiast w strefie miejskiej rozkłada schodki.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:42, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Tomek. napisał:
Nie rozumiemy się.Na trasie kolejowej tramwaj ma drzwi równo z peronem.Natomiast w strefie miejskiej rozkłada schodki.


I mamy wysokopodłogowy tramwaj Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:47, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No wypadku strefy miejskiej tak.Natomiast na trasie kolejowej możemy uznać za niskopodłogowy,gdyż drzwi mamy równo z peronem.Niestety,już takich cudów nie ma,żeby w obu wypadkach był niskopodłogowy.Niemniej jednak chyba korzystniej wejść po tych schodkach,niż przeskakiwać z peronu na peron,lub dojeżdżać autobusami/tramwajami miejskimi do punktów przesiadkowych.Podwójny koszt.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:04, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
jezeli jeden bilet to kosz ten sam
a co z tego że niepełnosprawny wjedzie do pojazdu prosto Z peronu w jakiejś tam pipidupce
jesli w Poznaniu czekaja go stopnie


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:09, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Miałem na myśli koszty budowy przystanków przesiadkowych i koszty doprowadzenia do nich linii miejskich.
Tramwaje dwusystemowe (koltramy) umożliwiają lepsze wykorzystanie lokalnych linii kolejowych, gdyż podróżni mogą dojeżdżać z miejsca zamieszkania bezpośrednio do centrum miasta bez konieczności przesiadki na głównym dworcu na środki komunikacji miejskiej. Wykorzystanie torowisk tramwajowych,wraz z wykorzystaniem już istniejących linii kolejowych,jest również znacznie tańsze,niż przebudowa sieci kolejowej.Już w chwili obecnej,zobaczcie ile jest dogodnych miejsc,w których - niskim kosztem - można połączyć sieć tramwajową z kolejową:
- pętla Zawady - z torem odstawczym,po zachodniej stronie nasypu kolejowego (kiedyś były tam odstawiane lokomotywy)
- pętla Starołęka - stacja Starołęka
- pętla Dębiec - stacja Dębiec
- pętla Górczyn - stacja Góczyn
- pętla PST Sobieskiego - połączenie z sąsiadującymi torami kolejowymi.
Ponadto,w przyszłości,po rozbudowie sieci tramwajowych,wskazane by było połączenie przyszłej pętli przy Polskiej - z bocznicą kolejową na Woli,z której można pociągnąć dojazd do lotniska Ławicy.Oprócz tego,po przedłużeniu pestki do dw.PKP - połączenie z torami kolejowymi,i skonfigurowanie linii koltramu w stronę Lubonia i Mosiny.
Takie jest moje zdanie.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:23, 11 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Tomek. napisał:
podróżni mogą dojeżdżać z miejsca zamieszkania bezpośrednio do centrum miasta bez konieczności przesiadki na głównym dworcu na środki komunikacji miejskiej


A dworzec to gdzie niby jest? Na peryferiach?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 15:11, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
NL263 #1666 napisał:
Tomek. napisał:
podróżni mogą dojeżdżać z miejsca zamieszkania bezpośrednio do centrum miasta bez konieczności przesiadki na głównym dworcu na środki komunikacji miejskiej


A dworzec to gdzie niby jest? Na peryferiach?


Nierozumiem. Confused Dworzec główny jest w centrum,ale pojęcie centrum jest szerokie.Co innego,jak ktoś dojeżdża w rejon ul.Głogowskiej,Roosevelta,Kaponiery-to wtedy może korzystać z przytanku zlokalizowanego na dworcu.Natomiast jak ktoś np. załóżmy, pracuje w rejonie Al.Marcinkowskiego,Kupca Poznańskiego,Rocha,P Poznańskiej,Śródki,i dajmy na to,że by powstała linia koltramowa np GWARNA-św.Marcin-Podgórna-Rocha-JPII-Śródka-Zawady-Skoki-Wągrowiec... itd.To wtedy nie trzeba specjalnie dojeżdżać do dworca głównego się przesiąść,tylko ten koltram już zabiera wszystkich po drodze,i dalej na trasę kolejową.I w tym momencie jest to udogodnienie,że nie trzeba dojeżdżać na dworzec główny.
O to Tobie chodziło?


Post został pochwalony 0 razy
Sob 19:56, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Tylko że pasażerowie za cel podróży obierają różne miejsca i musiałoby istnieć wiele linii koltramowych z jednej linii kolejowej żeby nie trzeba było sie przesiadać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:36, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
No tak by musiało choć z 5 takich linii koltramowych być.Tak,aby np.wszyskie,z różnych kierunków kolejowych,spotkały się w jednym punkie,np.wszyskie by kończyły w węźle:Marcinkowskiego,Pl.Wolności,Gwarna,św.Marcin.To wtedy by powstało tam jakby takie rondo tramwajowo-koltramowe,gdzie możnaby się wygodnie przesiadać na tych samych przystankach na linie tramwajowe lub koltramowe w innych kierunkach.

Ja bym widział taki schemat:linie koltramowe [np.oznaczmy S1 i S2] od strony Zawad i Starołęki wjeżdżały by do centrum przez JP II-go/Zamenhofa,przez nowy Roch=>i zawracały na Gwarnej.
Linia S3 od strony Pestki by wjeżdżała,i zawracała,jak obecna 16.[na Marcinkowskiego]
Linia S4 od Górczyna - wjazd przez Głogowską-św.Marcin-Marcinkowskiego.Z powrotem przez Fredry,M.Teatr,Roosevelta.
Ewentualnie,jeszcze przyszła linia S5,od strony Woli,wpierw by wjeżdżała bocznicą kolejową na Lotnisko Ławicę;potem by cofała,i dalej w stronę Polskiej,Ogrodów,M.Teatr,Gwarna,św.Marcin,Marcinkowskiego.(powrótRazzl.Wolności,27 grudnia).Jednak warunkiem utworzenia tej linii jest przedłużenie linii z Ogrodów do Polskiej,i dalej do istniejącej bocznicy kolejowej.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 21:52, 18 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Aha czyli pasażerowie koltramu od strony Woli musieliby jechać do centrum przez lotnisko na Ławicy?? Brawo Smile To już na pewno by ludzie tym jeździli, w końcu nie musieliby sie przesiadać Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 15:28, 19 Lis 2006 Zobacz profil autora
Tomek.
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 24 Cze 2006
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Odnośnie linii S5,napisałem,że "ewentualnie" by tak mogła linia przebiegać=>czyli sprawa dyskusyjna.Wpierw musiały by być tory do Polskiej.Ale chyba lepiej,niż by miała być osobna linia tylko do Ławicy.Bo na Ławice innych torów nie ma,aby tam koltram doprowadzić.Tylko bocznica z Woli jest;stąd też by było wymuszone to "trójkątowanie"


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:31, 19 Lis 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Na Ławice mogłaby jeździć osobna linia, obsługiwana składami dwustronnymi i dwukierunkowymi, które nie musiałyby w żaden sposób trójkątować, tylko maszynista przechodziłby do drugiej kabiny i wracał tam skąd przybył.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 16:38, 19 Lis 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Remonty oraz inwestycje planowane, realizowane i zakończone Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin