Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna Nieoficjalne forum MPK Poznań
Dawne forum Poznańkiego Portalu Komunikacyjnego :: Zapraszamy na http://km.poznan.pl/
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Półwiejska i AWF
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Przystanki, zajezdnie i torowiska Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Półwiejska i AWF
Autor Wiadomość
gandalf
Pieszy
Pieszy



Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Półwiejska i AWF
Witam wszystkich forumowiczów, a przede wszystkim @Pasażera linii 4!

W temacie chce poruszać skandaliczną sytuację z przystankami AWF i przede wszystkim Królowej Jadwigi. Obecnie, kiedy do linii 2,6,9,11,12 dołączyły 1 i 7 fragment tej trasy tramwajowej jest po prostu całkowicie zapchany, szczególnie w godzinach szczytu. Ja rozumiem, iż to ważny fragment torowiska dla tej części miasta ale żeby na podjazd do przystanku czekały 4 (słownie cztery) tramwaje to już skandal. CO gorsza żaden z powyższych przystanków nie jest podwójny, co znacznie wydłuża oczekiwanie. W tym miejscu istnieją naprawdę świetne warunki aby wydłużyć przystanki i stworzyć kolejny przystanek podwójny, który świetnie sprawdza się np. na Rondzie Kaponiera.

Piszę ten temat, aby znaleźć poparcie wśród innych pasażerów i wysłać petycję do szanownych władz MPK!

Żądamy ppłacy i chleba! ... Ups to nie to: żądamy wybudowania podwójnych przystanków na dotychczasowych pojedynczych Królowej Jadwigi i AWF!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:29, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Przystanek Królowej Jadwigi...nie ma takiego..

NA AWFie w strone Rondo Rataje to chyba będzie technicznie nie możliwe, w strone dworac PKS wyciac kilka drzew i chyab dałoby rade zrobic podwójny


Post został pochwalony 0 razy
Pon 16:53, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Dziekuję za powitanie... Również gorąco witam!

Przystanek nazywa się Półwiejska Smile On nie może być podwójny bo jest za wąski i gdyby za "12" stanęła "2" to nie przebiłbys się do niej.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:19, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Nie wiem czy przedłużenie przystanku coś da, jak przez skrzyżowanie na światła ledwo udaje się jednemu tramwajowi przejechać. Chociaż trochę by to usprawniło sytuacje. Wspominałem, już kilka dni temu, że czekałem na 2 lub 9 i nie dość, że się 2 spóźniła o 5 minut to przywitały ją 4 składy 12,11,1 i 7 stojąc na Półwiejskiej. Co za tym idzie opóźnienie wzrosło o 10 minut.
Jak już mówiliśmy, boimy się co będzie się działo od 1 września.

Pierwszym krokiem jaki możemy podjąć, jest pozbycie się 1 lub 7 z tego objazdu.

aaaaa i jeszcze coś. Wyobrażacie sobie, co bedzie jak one będą skręcać w kieunku Wildy. masakra!


Post został pochwalony 0 razy
Pon 17:33, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
Nawet przy pojedyńczym przystanku moze nie być źle jeżeli będzie tam inteligentna sygnalizcja z priorytetem dla tramwajów
najlepszy przykład przystanek Most Dworcowy tam linii też jest dużo a przepustowość dobra.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:25, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
lipczak
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
Czytając po raz pierwszy też zacząłem się zastanawieć o który chodzi Very Happy Jest on za krótki to fakt co gorsza obecnie mało jest miejsca na jego przedłużenie. Planuje sie przebudowe tego skrzyżowania, ale to dopiero później. Obecnie jedyne rozwiązanie to zmiana ustawienia świateł i faktycznie podzielenie 7


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:27, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz19
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post
najgorszy jest problem ze skrętem na Wildę. Dość często samochody nie zdążą przejechać i tworzy się zator.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 18:37, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
Njalpeij tam w jednym cyklu sygnalizacji zaprogramować trzy mozliwosci startowania tramwajów:
1) Przed ruchem samochodowym w ciagu Królowej Jadwigi, na wprost kier. Rataje
2) Po ruchu samochodowym w ciagu Królwoej Jadwigi na wprost (w obie strony)
3) Po ruchu samochodowym na Górnej/Dolne Wildzie w lewo i na wprost (kier. PKS)

Wystaczyłoby wysłać stosowne pismo do ZDMu


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:56, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Kuba
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Dębiec - Wilda

Post
Mateusz19 napisał:
Nie wiem czy przedłużenie przystanku coś da, jak przez skrzyżowanie na światła ledwo udaje się jednemu tramwajowi przejechać.


No niestety teraz tak jest, bo skrzyżowaniem steruje sygnalizacja automatyczna, a nie inteligentna więc jak przejedzie jeden skład to drugi musi przeczekać cały cykl świateł. Wystarczyło by zmienić stystem sterowania (założyć pętle indukcyjne itd.) i nawet gdyby tramwaj przejechał w stronę PKSu to po nim mógłby jechać tramwaj na Wildę pod warunkiem że wcześniej przejechały by samochody od PKSu. Teraz wyląda to tak że najpierw rusza tramwaj i samochody od Półwiejskiej a reszta czeka, przy tramwaju jadącym na wprost ruch mógłby się odbywać w dwie strony.


Mateusz napisał:
Najlepiej tam w jednym cyklu sygnalizacji zaprogramować trzy mozliwosci startowania tramwajów:
1) Przed ruchem samochodowym w ciagu Królowej Jadwigi, na wprost kier. Rataje
2) Po ruchu samochodowym w ciagu Królwoej Jadwigi na wprost (w obie strony)
3) Po ruchu samochodowym na Górnej/Dolne Wildzie w lewo i na wprost (kier. PKS)


ad 1) nie może być tak bo wtedy skręcają samochody z wildy a jak zrobisz samo światło dla tramwaju to skrzyżowanie sie momentalnie zakorkuje. Tramwaj na wprost może jechać tylko razem z samochodami.
ad 2) co z pieszymi z półwiejskiej??
ad 3) teraz przecież tak jest


Post został pochwalony 0 razy
Pon 22:00, 21 Sie 2006 Zobacz profil autora
Mateusz
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Poznań

Post
ad1) Nie zakorkuje sie wcale, tramwajowi wystarczy 10sekund zielone swiatło, kierowców nic nie zbawi
ad2) Dla nich zawsze znajdzie sie czas
ad3) chodzi o to, aby samochody jadące w ciagu Królwoej Jadwigi skręcajac w wilde nia blokowały tramwajów jadacych w kierunku PKSu


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:09, 22 Sie 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
konieczne jest wydł€żenie cyklu dla tramwajów bo co teraz jest to masakra
często w kolejce jest po 6 i więcej wozów
ja wczoraj po 19 czekałem 7 cyklów świateł !!!


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:04, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
macieq84
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań-Rataje

Post
Pisalem juz o tym gdzie indziej ale raz tez stalem w zatorze i tez co najmniej 5 cykli siedzialem... Przeciez to paranoja! Skonczyc z przywilejami dla puszek. A te swiatla to wogole cud techniki, zwlaszcza te skrecajace tramy (planowo i remontowo) to stoja i nie moga ruszyc.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:31, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
powinno być 2 tramy na cykl
to już by poprawiło sytuację


Post został pochwalony 0 razy
Sob 22:44, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
tomikat
Moderator
Moderator



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 1361
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Stare Miasto

Post
To było przecież do przewidzenia współczuje tym którzy odbijają bilety czasowe. Może w końcu dotrze do kogoś że trzeba zdjąć
jedną linie z tej krzyżówki gdzie zielone dla tramwajów w standardowym cyklu 100 sekund pali sie tylko przez 13 sekund !
( przy AWF na kierunku na wprost jest to 30 sekund)


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:35, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
Nie trzeba żadnej linii usuwać, tylko podwoić cykl świateł, albo zezwolić podwójność przystanku dla linii jadących na G.Wildę.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 23:48, 09 Wrz 2006 Zobacz profil autora
poznanianka
Kontroler
Kontroler



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: poznan

Post
Chcialabym zauwazyc ze zrobienie swiatel dla 2 tramwajow nie bedzie takie proste. Pary jadace na Wilde dadza rade, ale niestety jesli staly by np. 2 i 12 to 2 przejedzie a 12 nie. Jest to zwiazane z przelozeniem zwrotnicy. 2 musialaby najpierw opuscic skrzyzowanie zeby 12 mogla najechac na plyte i wyslac sygnal przelozenia zwrotnicy, czyli i tak odstac swiatlo...

[/quote]Wspominałem, już kilka dni temu, że czekałem na 2 lub 9 i nie dość, że się 2 spóźniła o 5 minut to przywitały ją 4 składy 12,11,1 i 7 stojąc na Półwiejskiej. Co za tym idzie opóźnienie wzrosło o 10 minut. [quote]

W zeszly poniedzialek jechalam 1nka (sklad glogowski) to byla 1/5. Bylismy 10 minut spoznieni, na rondzie zegrze wjechl przed nas osiol z fortecznej 1/6. Na zawadach ruszylismy 2 min po nim i caly czas go mielismy przed soba. Na polwiejskiej przed nami 7 skladow wiec plecy wzrosly do 24 minut. Cale szczescie ze akarat z junikowa mielismy wycofanie na glogowska, i nie doszla wyprowadzke na budziszynska, bo bysmy chyba zrobili godzine za friko, a to nie bylo by mile...
Ps. tak wiec wielkie brawa i uklony dla motorowych z S-3... za inteligencje Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Nie 07:45, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Skrócić 1 i 7 do Dębca, 18 ciach i będzie po sprawie. W ostateczności można uruchomić linię 19 Starołęka - Zawady co 20 minut puścić jakiś złom i będzie git. Przecież i tak prawie wszyscy wysiadają przy Traugutta i idą na autobus.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 09:45, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Pasażer linii 3/4
Administrator
Administrator



Dołączył: 02 Kwi 2006
Posty: 4329
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Post
"1" niech jeździ jak jest. "18" do tej Rolnej, a "7" na Debiec. Tak będzie racjonalniej i logiczniej?


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:27, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Poznaniak
Motorniczy
Motorniczy



Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań - Nowe Miasto - Chartowo

Post
poznanianka napisał:
Chcialabym zauwazyc ze zrobienie swiatel dla 2 tramwajow nie bedzie takie proste. Pary jadace na Wilde dadza rade, ale niestety jesli staly by np. 2 i 12 to 2 przejedzie a 12 nie. Jest to zwiazane z przelozeniem zwrotnicy. 2 musialaby najpierw opuscic skrzyzowanie zeby 12 mogla najechac na plyte i wyslac sygnal przelozenia zwrotnicy, czyli i tak odstac swiatlo...


Najlepiej zrobić przystanek podwójny
a płytę przesunąc na początek przystanku tak aby drugi skład za wcześnie nie wysyłał sygnału do zwrotnicy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 11:37, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
marcinho
Dyspozytor
Dyspozytor



Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 988
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Łazarz

Post
Pasażer linii 3/4 napisał:
"1" niech jeździ jak jest.

I niech nadal wozi powietrze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Nie 18:27, 10 Wrz 2006 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nieoficjalne forum MPK Poznań Strona Główna » Przystanki, zajezdnie i torowiska Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin